Kindje geboren in mei?

Hoihoi,
Onze zoon is van 31-5. Dus nog net een mei-boy.
Het is echt een lachebekkie, alleen heeft die last van tandjes doorkomen, dus af en toe flinke huilbuien met dikke tranen, zo zielig. Dus onze man heeft nog geen tandjes.
Qua omdraaien is die er bijna haha, hij draait hel ver op zn zij en dan geven wij hem een klein zetje, dus helemaal alleen luk nog niet!! Wel van zn buik na rug.
Ook het bijvoeden wil nog niet echt lukken, we geven hem nu banaan, fijngestampt en dan beetje aangemaakt met flessemelk, dan gaat er al s we geluk hebben een paar hapjes in. Ok proberen we hem elke dag een paar slokjes roosvicee te laten drinken, maar ook dat is niet lekker, maar goed komt vanzelf hopelijk.
Verder is het een droppie!!

Liefs

hoi,

hier nog een mei mama. Joris is geboren op 21-05. bijna een half jaar dus, gaat echt snel.
hij heeft al 2 tandjes en is een hele vrolijke baby.
wel heeft hij al anderhalve maand last van hoesten en een snotneus en de dokter noemde het bronchitus. behoorlijk zielig, vooral de medicijnen geven, vind ik best zielig. ook heeft hij een aantal weken al last van zijn buikje, af en toe overgeven enzo.
ik geef nog volledige bv, wel heb ik af en toe een fles gegeven (de melk uit de diepvries was bedorven, dus ik was ineens door mijn hele voorraad heen).
sinds een week ben ik groente aan het geven. hij vind er nog niet echt veel aan.
vanaf volgende week wil ik de bv gaan afbouwen, wil wel weer lekker vrij zijn op mijn werk.
heeft iemand enig idee of je ook 1 voeding per 24 uur bv kunt geven? smorgens vind ik het namelijk ideaal.

peer lust Joris wel al, dit heeft hij nu ook een paar keer gehad.

gr floor

@Jesse_s Mum: ik had mezelf voorgenomen om een half jaar borstvoeding te geven, en dat lukt  aardig, maar moet zeggen dat het nog steeds goed gaat, dus ik denk dat ik nog wel eventjes blijf doorgaan, zolang het goed gaat.  Op mijn werk gaat het ook nog steeds goed met het kolven, ik haal elke keer net de hoeveelheid voor de volgende keer.  

@Floor: dat moet wel kunnen hoor dat je 1 voeding gaat geven, een collega van mij geeft ook alleen 's avonds bv. Volgens  mij als je gaat afbouwen en dus elke keer een voeding minder geeft, dat het mij lijkt dat je dat zo kan regelen  om dan 1 keer te geven. Als ik het  straks niet meer red met kolven, wil ik ook wel graag  's morgens en 's avonds (of 's nachts) blijven geven. Hoe kwam het trouwens dat je bv in de vriezer bedorven was?  

Gr. Esther

quote: Floor26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-11-2008 17:53:33'));

heeft iemand enig idee of je ook 1 voeding per 24 uur bv kunt geven? smorgens vind ik het namelijk ideaal.

Hoi Floor,
Dat is absoluut mogelijk, dat is het mooie van het vraag/aanbod systeem, als je afbouwt en er nog maar om één voeding gevraagd wordt, blijft je lichaam gewoon melk maken voor die ene voeding. Ik ken mama's die wel 2 jaar lang alleen nog 's ochtends voor de gezelligheid een voeding gaven... en met borstvoeding geldt: elke druppel telt! Dus ook met één voeding krijgt je kindje veel unieke, belangrijke stoffen binnen!

Leuk om te horen dat er nog meer mama's zijn die wat langer borstvoeding geven. Hebben jullie al eens de vraag/opmerking gehad: Geef jij nog borstvoeding???? (met een semi-afkeurende toon)... ik zelf nog niet, maar zag t wel gebeuren bij een vriendin van me, die haar dochter van 11 maanden nog af en toe een voeding geeft. Ik ben gelijk voor haar opgekomen, vindt dat zo belachelijk, als mensen je t gevoel geven dat het  vreemd is om een kind ouder dan 2 maanden nog bortvoeding te geven! De WHO organisatie raadt zelfs 2 jaar lang aan, dus wat zeuren mensen!! (sorry moest ik even kwijt hihi). EN die opmerking kwam trouwens van een mama die zelf borstvoeding geven 'een gedoe' vond en haar kleine direct aan de fles had gedaan... en zij vond het 'geen gezicht' als een oudere baby nog borstvoeding krijgt... nou sorry maar ik vind het méér geen gezicht als een 1 dag oude baby de fles krijgt uit gemakzucht!!!

Die opmerking krijg ik dus ook wel, vorige week zei zelfs iemand tegen me dat als ik volgend jaar nog steeds bv geef dat ze me er wel vanaf zou helpen... Alsof zij er zoveel last van heeft dat ik bv geef. Ook wel de opmerking gehad of ik niet veel eerder met bijvoeding moet beginnen omdat Milan wel vaker huilde en of het dus niet aan de voeding lag, nou hij kwam elke keer zowat het maximale aan door mijn voeding! Ik doe gewoon wat ik (en mijn mannetje) fijn vind!

Ja, herkenbaar! Mijn schoonmoeder vond het fijn en beter voor Linde dat ze nu bijvoeding gaat krijgen, want BV is wel erg licht verteerbaar. Heb je wel eens naar die Michelinbandjes van haar gekeken????? GRRRRR, die heeft ze nl. DANKZIJ de BV!!! Zucht.... Linde is nr 3 en zelfs bij haar zijn de BV opmerkingen niet van de lucht. Nu is mijn schoonmoeder dan ook zelf erg paniekerig en stopte met de BV toen mijn man een week oud was. Ze werd er bloednerveus van.
Wat andere mensen bezielen, waar halen ze de brutaliteit vandaan om zich ermee te bemoeien he.

Hier in Zweden is dat trouwens wel heel anders. Daar is zo'n pro BV houding, dat het andersom voor de flesmama's wel eens lastig is. De 1e vraag is toch altijd: geef je BV? 9 vd 10 zeggen dan ja. Ik vind dat ook wel eens ver gaan, als het niet gaat, is fles gewoon prima. Maar ik ben blij met mijn BV, het gaat lekker nu, en ik zie wel hoe lang. Het 1e half jaar zit er in!! Ha,ha,ha!! Jippie!!
Liefs Pippi

hahaha, herkenbaar die vervelende reacties op bv.
hier ook al vanaf het begin. Joris huilde veel, dus steeds de vraag of mijn melk wel goed was, alsof fleskindjes nooit huilen. na 2 maanden hield het op, maar nu beginnen de opmerkingen weer, straks pakt hij zelf de borst uit de bh enz. ach ja. ik weet dat het de beste melk is die mijn kindje kan krijgen dus ik luister er niet meer echt naar.

wat betreft de bedorven bv, ik heb geen idee hoe dat kan. ben blij dat het nu pas is gebeurd, want ik wilde nu toch afbouwen naar 1 voeding. gek genoeg is het invriezen heel lang wel goed gegaan en gaat het ook nu weer goed,. heb alleen geen voorraad meer.

vandaag heeft Joris voor het eerst echt goed de groente hap gegeten. we zijn anderhalve week bezig nu. en net vandaag hebben ze het op kdv gegeven, jammer. ben erg benieuwd morgen, is wel weer een nieuwe smaak, dus ff afwachten.

gr floor

Hoi allemaal,

ik dacht laat ik ook maar hier een berichtje plaatsen, ben nog niet zo lang op het forum en heb eigenlijk altijd alleen maar meegelezen maar vind het wel leuk om hier ook wat te schrijfen.Ik ben moeder geworden op 4mei van ons eerste dochtertje. Dus alweer ruim een half jaar.
We zijn volop aan het genieten, alleen heeft ze op het moment last van tandjes die doorkomen, dus hoop dat ze er snel zullen zijn en dan er geen last meer van heeft, heb al een tandenborstel in huis .

Verder krijgt ze ook borstvoeding, maar ik krijg gelukkig geen vervelende reacties. Ook sinds een paar weken begonnen met bijvoeding ala Rapley. Dit gaat eigenlijk heel erg goed, peer en tomaat vind ze helama te gek. Ook Brocolli, worteljes, boontjes, pompoen en banaan gaan direct haar mondje in. Ze is in ieder geval razend enthousiast.

Omrollen van rug naar buik gaat al een tijdje goed, alleen vind ze het een beetje jammer dat het terug nog niet lukt. Sinds deze week wil ze ook steeds staan, als ik haar dan op de commode aan haar handjes in zitstand trek gaat ze vanzelf staan, op die wankele beentjes zo lief.

Nou vind het leuk met jullie ervaringen te delen.
Groetjes Loks

Terug
Bovenaan