Kindje geboren in mei?

Hai,

Wat gaat het idd hard hè. Heb vandaag  Milan (23/5) zijn eerste tandje gevoeld, was natuurlijk helemaal trots!!!

Ben nu ook een  klein beetje begonnen met een paar happies fruit, hij vindt het wel aardig.  Hij krijgt verder nog steeds bv en wilde dit ook een half jaar volhouden, dus ben aardig goed op weg. Ik vind (en hij ook) t nog erg gezellig, dus misschien ga ik nog wel eventjes door, zie t wel. Ga binnenkort ook dan eens met een groentehap beginnen. Bij Chiara heb ik het meeste zelf gekookt, wilde ik nu ook wel weer gaan doen, maar zo'n potje pakken is ook wel erg makkelijk hahaha.

Dinsdag ook weer op het bureau geweest. Hij weegt nu 8475 gr. en is 66 cm, groeit dus erg lekker!! Verder is hij ook nog niet heel erg actief. Van de week is hij wel twee keer op bed (dat is natuurlijk niet heel stevig) van zijn buik naar zijn ruggetje gerold, en hij tilt ook wel zijn billen op en draait dan aardig met zijn bovenlichaam als hij gewoon op zijn rug ligt, maar heb hem verder dus nog niet zien draaien.

Paar weken geleden was het slapen van Milan niet veel. Moet zeggen dat het nu wel is verbeterd. Ik moet er nog steeds wel een paar keer uit voor hem 's nachts, maar gelukkig nu niet meer dat gillen, misschien dat het toch met zijn tandje te maken had, ik weet het niet.
Overdag slaapt hij ook nog wel aardig vind ik. Als hij zo'n 1,5 uur wakker is geweest, wil hij toch weer eventjes slapen. Meestal een uurtje, soms zit er ook een lange slaap bij en aan t einde van de middag is het een half uurtje.

Gr. Esther

Hallo meiden,

Mijn zoontje is van 11-5 mei. Ja inderdaad op moederdag geboren. Specialer kan het niet. De tijd gaat wel verschrikkelijk snel en hij is inderdaad al weer 6 maanden. Ik ben een aantal weken geleden met fruit begonnen. Dat ging goed maar nu heb ik ook groenten gedaan en ik heb het idee dat hij daar sterk op reageerd dmv huiduitsalg en diarree. Wie herkent dat? Verder is mijn zoontje veel wakker overdag en vind alles erg gezellig en interessant. Het liefst wil hij de hele dag rechtop zitten zodat hij alles goed in de gaten kan houden. Maar 's nachts slaapt hij heel goed door. Da's wel lekker hoor...

Ik woon in Zaanstad en ben op zoek naar meiden die ook net een kleine hebben gekregen om mijn vriendenkring wat uit te breiden. Reageer als je in de buurt woont...

Groetjes Linda

Hoihoi,

Ben ik weer, ben in mijn vorige stukjes vergeten te vermelden hoe zwaar Evy was/is.
Bij geboorte was ze 54 cm en 3970gr en vorige week woog ze 6760gr en was ze 66cm.
Een hele grote dame dus.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hej Allemaal!!

Wat fijn dat we een 'eigen' tpoic hebben. Ik heb er ook wel eens aangedacht, maar wilde geen juni etc mama's voor het hoofd stoten. Maarreh... ik ben echt blij met deze!! Heb het gevoel dat we elkaar weer een beetje ontmoeten zo.

Onze Linde is van 17 mei, dus vandaag een half jaar , jeetje wat vliegt de tijd zeg! Heb vandeweek haar geboorte DVD gezien (de eertse dagen thuis), ik schoot helemaal vol. Wat een humpie toen en wat een bonk van een meidje nu! Ze wordt volgende week onderzocht dus helemaal up to date ben ik niet met haar gewicht etc. De vorige keer (4 weken geleden) was ze 7,5 kilo en 65 cm. Ik merk aan de kleertjes dat 62 te krap wordt soms en 68 lekker zit. Vanmorgen hebben we allemaal een beschuit met roze-witte muisjes gegeten ter ere van Linde . Dat was leuk. We hebben nog een voorraadje staan van allemaal lieve familieleden die het meenemen voor ons naar Zweden. Mmmmm.   Ik vind het allemaal zo bijzonder, de eerste keer schoentje zetten (doen we gewoon hier ook, twee joekels van schoenen vd boys, maat 39 en 35 en dan zo'n pietieklein schoentje van Linde ernaast, zwijmel, ha,ha,ha) de eerste Kerst, wat mooi he. Jullie lezen het wel, ik geniet me nog steeds te pletter.

Linde krijgt nog BV, 5x ongeveer. Ook krijgt ze 's avonds voor wij gaan warm eten haar warme groente met aardappelpuree. Zo vindt ze het lekker! Fruit en pap is niks. Banaan gaat nog, maar eigenlijk liever niet heb ik het idee. Dus ik houd t nog maar op bloemkool, broccoli en worteltjes. Linde komt 's nachts gewoon nog... Dat is wel eens vermoeiend, maar ach 20 min. later kan ik haar alweer in bed leggen. Ze ligt dan in het weigje naast ons bed. Nog wel. Ik leg haar verder in haar eigen bedje, dat gaat goed. Alleen 's nachts kies ik voor gemak!

Er zit nog geen duidelijk ritme in, het verschilt van dag tot dag. Wel merk ik nu de laatste dagen dat ze meer de neiging krijgt tot een ritme. Elke dag tegen 7 uur is ze het vrouwtje en weet het hele huis dat madam wakker is. Ze kraait en lacht en 'kletst' de pannen van het dak! Heerlijk, als dat geen goede morgen is!

O ja, draaien wil ze nog niet alleen tot de zij. Ze vermaakt zich uitstekend in de box, ook als ik even de kamer uitloop. De hond uitlaten is top, want dan hangt ze op mijn buik en ziet ze Vickey dartelen en rennen. Op de één of andere manier herkent ze die wit-bruine vlek wel als ons eigendom. De twee katers ziet ze ook. De jongste vindt het wel ok dat ze hem aanraakt. Hij loopt er niet voor weg. Wel wilde hij laatst bij haar in de box springen en dat heb ik dus met een schreeuw weten te voorkomen. Stel je voor!!!

Tot zover de update over Linde, ik ga anders teveel uitweiden, vrees ik. Leuk ons eigen meipleintje, hopelijk sluiten zich meer meimama's aan! Liefs Pippi

Hoi,

Hier nog een mei-mama! Sofie is ook op 17 mei geboren. Maar Pippi, volgens mij is ze dan maandag een half jaar! Nou ja, die 2 dagen maken ook niet meer uit!
Met Sofie gaat het heel goed, ze heeft nu vooral door dat je kunt gillen en dit vind ze dan ook erg leuk om te doen en dan vooral heel hard! Ze rolt al van rug naar buik (alleen over haar linkerkant), maar terugrollen gaat, tot haar grote frustatie soms, nog niet.

De eerste voeding 's ochtends krijgt ze nog borstvoeding, dat is dan rond een uurtje of 8/9 (t is een uitslapertje) verder krijgt ze 's ochtends een fruithapje, 's middags nog 2 flessen en rond het avondeten een groentehapje. Dan om 23 uur nog een papfles en dan slaapt ze heerlijk door tot de volgende ochtend.

Morgen gaan we voor het eerst zwemmen. Ben heel benieuwd hoe ze dit vind!

Hier nog een foto, is ze net uit bad!

Hoi, wat leuk zo'n mei-topic!! Jesse is van 26 mei, dus bijna 6 maanden. Hij krijgt nog borst, meestal 4 voedingen, en daarnaast is de groente, fruit en pap niet aan te slepen hihihi, soms denk ik weleens dat hij de hele dag wel zou willen eten!! Alles smaakt m net zo goed en altijd is ie weer BOOS als t op is hihi. Ik combineer zelfgemaakte hapjes met Rapley, maar net waar ik zin in heb. Jesse vindt alles prima, alleen met Rapley word ie sneller boos omdat hij t nog niet echt goed afgebeten krijgt allemaal.

Ik wil met 6 maanden wel brood gaan geven, maar dan speltbrood, omdat glutenallergie één van de meest voorkomende allergie is, wil ik liefst tot een jaar wachten met gluten, en ook met koemelk trouwens. Ik blijf ook nog wel borstvoeding geven tot een jaar denk ik... als t lukt!

Hoe lang willen de borstvoedingsmama's hier nog borstvoeding geven?

Trouwens, omrollen is hier ook nog niet echt gelukt, van rug naar buik dan, andersom wel. Maar hij doet wel achteruit kruipen, echt heel grappig gezicht!!

Hej Marije,

Ja je hebt natuurlijk gelijk, maandag is Linde pas echt 6 maanden, maar vandaag is ze 26 weken, en we zijn op zaterdag bevallen, vandaar. Maar wat je zegt, 2 dagen.... we maken er vandaag gewoon een lekkere dag van. Maandag is iedereen weer weg.
Kijk, zo zag onze half jarige Jet  er vanmorgen uit:

Liefs Pippi

Hoi,

Onze tweede zoon is geboren 22 mei, dus hier ook alweer bijna 6 maanden.
Het gaat allemaal prima afgelopen maandag bij het consultatieburo
69 cm en 7590 gram.
Hij zit op 4 flessen 2 x 180 ml  2 x 210 ml
s'morgens een potje fruit en s'avonds een heel potje groente.
De laatste fles maak ik van 120 ml pap en daarna krijgt hij het restant fles
Ik geef rond 17 uur de groente pot dan om 18.30 de pap en de fles zodat ik zeker weet dat hij de nacht doorkomt.
Momenteel is hij wel de slaapjes aan het omgooien, zo sliep hij eerst 3 x op een dag en nu 4 x kleine slaapjes van ongeveer een half uurtje.
Omdat ik thuismoeder ben, breekt dat wel op want zo kom je nergens en ik ben echt van de rust, regelmaat dus ben er voor hem. Dus voor mij is z'n slaap heilig.
De avonden zijn dus heerlijk voor ons zelf als hij slaapt om 19 uur, dat vind ik erg prettig.
Meiden hopelijk kunnen we elkaar helpen bij vragen en elkaar niet aanvallen over wat iedereen eventueel anders doet als een ander, tenslotte niets is fout als het werkt!!!

Terug
Bovenaan