Kindje geboren in mei?

Shit, heb ik een heel verhaal getypt, druk ik op sluiten, pfff!!!!!!!!!!

Nog een keer dan:

Hoi allemaal,

Tijn piept de laatste tijd ook erg veel, dus ben ook naar de huisarts geweest. Ik kreeg een puffer voor Tijn, een mega-apparaat, 4x per dag een keer puffen. Heb het idee dat het helpt, gisteren moest ik terugkomen bij de dokter. Aangezien het toch nog niet helemaal over is, moet ik volgende week weer terug. Hij denkt aan een virus gewoon, maar als het niet overgaat, zou het ook een allergie kunnen zijn. Eigenlijk denk ik dat zelf niet, maar goed, ik ben natuurlijk geen dokter .

Verder heb ik het erg druk de laatste tijd (werk en prive), hoop echt dat het allemaal wat rustiger wordt binnenkort, want dit houd ik niet lang vol! Vandaar dat ik ook minder op het forum ben te vinden......sorry!

Jolande: wat leuk dat jij ook een "Tijn"hebt! En ze schelen maar 6 degen, geinig! Heeft jouw Tijn nog andere namen? Mijn Tijn heet: Tijn Jonah.

Meiden, zal snel weer eens wat foto's plaatsen,
Liefs Eline

hoi,

mijn mannetje is van 17 mei 2008 wat gaat het hard zeg.
hij is een vrolijk mannetje met een sterk eigen willetje.
hij rolt op zijn buik (nog niet terug) schuift alle kanten op en wil al veel gaan zitten.

weten jullie waneer ze in een kinderstoel mogen??

zo ziet onze dag eruit.

6.30 bordje pap (bambix)
8.00 slapen
10.00 halve liga of soepstengel
10.30 fles 180cc
11.30 slapen
14.00 fruit
14.30 fles 180cc
15.30 slapen
17.30 bordje warm eten
18.15 in bad
18.30 papfles (rijstebloem)180cc
19.00 naar bed

tussendoor word er natuurlijk lekker gespeeld
slapen is vaak maar een uurtje en tussen de middag 1,5 a 2 uurtjes
s'nachts slaapt hij lekker door.

alleen op dit moment is het snachts crisis omdat hij verkouden is en erg moet hoesten

gr

hoi Allemaal,

Over die kinderstoel kan ik heel kort zijn. Dat verschilt per kind.

Theoretisch mag de baby pas in de kinderstoel als hij/zij zelfstandig kan zitten.
Tja, dat is pas met een maand of 8, 9.

Mijn beide zoontjes wilden graag zitten. Ik had mijn oudste al met 51/2 maand voorop op de fiets. Toen nog iets wiebelig. maar als snel ging dat beter. Mijn jongste, van 25 mei 2008, zit sinds twee weken voorop. gaat super! Bij korte ritjes perfect. bij langere ritten zakt hij scheef, dus dan maar weer achterop in de maxi-cosi.

Mijn oudste baalde want hij mocht alleen op de fiets zitten. Ik heb nu voor mijn jongste een triptrap met babyset en verkleiner en hij zit al sinds zijn derde maand vrolijk in de kinderstoel. Nu met 6 1/2 maand zit hij nog steeds niet zelfstandig. maar het scheelt niet alles meer.

Mijn criterium is: Zakken ze scheef? ogenblikkelijk eruit!!   Dus blijf erbij... Want als ze moe zijn houden ze  het gewoon minderlang vol.
Ik merk dat zelfstandig (los in de box) echt niet langer volgehouden word dan 1 minuut. In een stoeltje echter valt hij niet helemaal om, en steunt hij op zijn armen om weer fatsoenlijk rechtop te komen.

Wij zijn trouwens sinds kort ook begonnen met hapjes. Ik volg het schema van babyallergie.nl en dat gaat heel goed. Maar zelfs op voedingscentrum.nl wordt aangegeven dat baby's zelf wel aangeven wat ze wel en niet aankunnen.

Bovendien krijgen BV-gevoede kinderen toch wel meer stoffen binnnen dan kunstvoedings-gevoede kinderen.
De eerste hapjes waren hier een succes. DWZ alles werd er keurig weer uitgewerkt maar meneertje keek niet vies! En dat was voor mij motivatie genoeg om het elke twee a drie dagen opnieuw te proberen. Nu, drie weken later eet hij twee groenten en  elke dag  twee keer een halve papfles. Een hele fles wil hij gewoon niet aan. En koud eten, daar wordt hij nu ook nieuwsgierig naar. Ik vond het vooral grappig dat hij heel vies keek bij worteltjes uit een potje, en heel blij bij worteltjes uit de pan. Hij heeft duidelijk zijn voorkeuren kennelijk.

Niet te snel opgeven, wil ze niet? lekker een weekje overslaan, en probeer het eerst eens met het verkruimelen van een kwart koekje in  30 ml  warme afgekolfde melk. De eerste hap koekjes van liga (van 4 maand +) lenen zich daar prima voor. Ik ben daar ook mee begonnen, en nu hij pap lekker blijkt te vinden ga ik eens kijken voor een pak brinta oid voor 6 maand en ouder.

Succes

quote: Dolphin1973 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-12-2008 16:24:11'));

Wat gaat dat al goed bij de meeste met hapjes zeg. Hier nog steeds niks, Luna wordt maandag 7 maanden. 's Ochtends een klein beetje fruit en 's middags soms een halve rijstwafel of Liga (ik weet het, suiker...) en dat was het dan. Zit dus nog steeds op 5 keer bv. Probeer me er niet druk om te maken, maar wilde dat het toch wat gemakkelijker ging. Heb haar ook al nooit aan de fles gekregen. Het schema is nu ongeveer:
8.30 bv
10.30 fruit
11.00 bv, dan slapen tot 13.00
14.00 rijstwafel en thee
15.30 bv, dan slapen tot 18.00
18.00 poging groente
20.00 bv, slapen
23.00 bv
Nog meer kleintjes die nog niet willen?

Anne (18 mei) krijgt wel fruit en groente. Vooral verse groentes en fruit  vindt ze erg lekker. Ook drinkt ze uit een tweelingbeker van Tupperware. (Is niet meer te krijgen.) fles en tuitbeker weigert ze.Melk wil ze alleen van moeders. Ze gaat op woensdagochtend naar het kdv en zelfs daar vertikt ze het om melk te drinken. Ranja, thee, lukt haar allemaal uit de beker, maar melk.... Van de week heeft ze voor het eerst pap gekregen omdat wij de hele avond weg waren. Het is toch wel vervelend omdat ze ondertussen 4 tandjes heeft en de bv niet altijd even fijn is. ZIjn er meer mama's van mei die moeite hebben om de bv af te bouwen omdat hun kleintje niet wil.
Met de kerstvakantie (ben juf, dus heb twee weken) ga ik met brood aan de slag. En dan dus iets om te vervangen voor de borst  

groetjes

Hoi hoi,

Hier gaat alles goed! Sofie is alleen enorm verkouden, sinds ze naar het kdv gaat is ze eigenlijk niet niet verkouden geweest! Zo af en toe zit er een uitschieter bij, waarbij het snot uit haar neus loopt. Maar volgens mij gaat het nu weer wat beter!
Het eerste tandje is door, hij moet alleen nog wel een beetje groeien, je ziet en voelt (ben geloof ik blij dat ik geen bv meer geeft) alleen een klein randje!
Vorige week dinsdag naar het cb geweest, Sofie is nu 68,5 cm. en weegt 7310 gr. We zijn nu ook begonnen met het geven van brood, in het begin was ze enorm aan het kokhalzen, omdat het achter in haar keel bleef steken, maar nu gaat het stukken beter! We hebben nu het volgende schema:

8.00 uur fles
9.00 uur fruit
9.45 uur slapen
12.30 uur brood + fles
13.30 uur wandelen/boodschappen doen
15.00 uur slapen
17.00 uur groente + aardappel
18.00 uur slapen
20.30 uur wakker maken voor papfles

De laatste papfles zijn we aan het vervroegen, tot vorige week kreeg ze deze om 23.00 uur, en ik vond het iets te snel gaan om deze opeens naar 19.30 te vervroegen, maar daar wil ik op den duur wel naartoe.

Krijgen jullie kleintjes eigenlijk tussendoortjes? Heb het hierover met het cb gehad en die vonden het niet echt nodig, je legt nu nl. al een basis voor later (ivm kinderen met overgewicht). Ik hoef daar nu nog niet over na te denken, want Sofie slaapt nog best veel, ik zou niet weten wanneer ik dat tussendoortje zou moeten geven!

Nou weer een heel verhaal....

Groetjes Marije
mv Sofie 17-05-08

Hallo mvestje,

Eigenlijk lees ik altijd  alleen maar moet nu toch even reageren. Mijn zoontje wil ook alleen de borst. Ook de bijvoeding lukt nog niet erg.
Ik heb nu nog ouderschapsverlof en moet na de kerstvakantie weer beginnen, ben ook juf!
Mij benieuwen hoe het gaat bij de oppas. De fles vertikt hij en een beker gaat ook niet van harte. Best lastig hoor.
Ik wil eigenlijk ook wel een voeding gaan afbouwen, maar hoe?
Nouja we zien wel...
Groetjes Lies

Terug
Bovenaan