Kindje geboren in mei?

Hier nog een mei mama! Ik ben vooral een lezer en niet zo'n schrijver maar toch hier maar eens een berichtje! Aeon is van 7 mei en inderdaad wat gaat de tijd snel zeg! ze is al weer  maanden oud en ik ben al weer 9 weken zwanger van nr 3 :D
Ik zat even rond te lezen en vroeg mij nu toch echt wel af of mijn kind dan zo'n dikkertje is?!?!? ze is 65.5 cm en 8024 gram... Nou moet ik zeggen dat haar voedingsschema heel anders is vanwege de reflux die ze heeft. Vanaf 3 maanden zijn wij dus al begonnen met bijvoeding en op dit moment heeft ze 3 flessen eet ze een fruit potje, brood tussen de middag en eet ze gewoon avond eten mee met de pot.
De eerste 4 maanden heeft ze eigenlijk alleen maar gehuild en hebben we meer in het ziekenhuis gezeten dan ergens anders maar sinds we een nieuw medicijn hebben voor der zuur en de vaste voeding heeft ze een stuk minder last en gaat der ontwikkeling met sprongen vooruit!
Voor de rest is het een echte lachebek als ze der goeie dagen heeft en is ze erg sterk in der lichaampje. ze kan zelf zitten en natuurlijk alle kanten uit rollen. ook pakt ze alles zelf vast en probeerd ze zichzelf omhoog te trekken.

nog even een foto van gisteren toen ze der papa zijn loempia gestolen had!

Groetjes Raya mama van Neo, Aeon en ?

Wat gaat dat al allemaal goed met hapjes zeg. Hier wil het niet zo lukken. Ben een week of 4 geleden begonnen met Rapley, maar ze had nog weinig interesse, behalve in bananen. Toen ook maar met het lepeltje oefenen, dat ging na 2 weken goed en toen heeft ze een week lang best goed maar wel kleine beetjes gegeten. Maar nu wil ze sinds een week niets meer en draiit constant haar hoofd weg, ook voor de dingen die ze eerst heerlijk vond. HELP! Dus toch maar weer aan de borst, die wil ze dan wel. Ik wil haar niet dwingen en honger laten lijden, maar biedt het hapje wel aan als ze honger heeft. Ik ben zo blij dat het half jaar om is en ze nog steeds aan de borst is omdat de start zo moeilijk was, maar wil nu toch ook wel graag dat ze wat anders gaat eten. Tips???

Hoi Dolphin,

wij doen hier ook Rapley, aan het begin deed ons meisje er weinig mee en begon ze alleen maar te kokhalsen als ze iets binnenkreeg. Na een week werd ze toch wel erg enthousiast en vond ik zelfs wat stukjes wortel in haar luier. Het is nog niet dat ze zo veel eet dat er een borstvoeding vanaf zou kunnen helaas. Zou graag wat minderen op mijn werk, ga misschien dan op het kdv prakjes en wat yoghurt geven ofzo. Denk dat je Als je graag wilt Rapleyen je toch kunt proberen steeds aan te bieden, ze moeten het toch leren. Kijk anders eens op het bijvoedingsforum, staan veel goede tips hierover.
Succes, gewoon volhouden.

Hoi hoi,
hier nog een mei-mama.
op 11-11 zijn de dames weer naar het CB geweest.
Brenda woog toen 7115 gr en was 64,5 lang.
Samantha woog 6550 gr en was 64 cm lang.
Ze zijn nogsteeds aan de kleine kant voor hun leeftijd, maar ze groeien mooi op hun eigen lijn en hebben nog alle tijd om het in te halen. ze wegen nu wel al ruim 3 keer hun geboortegewicht (B 2360 en S 1990). B is inmiddels 15.5 cm gegroeid en S 22!!

Het zijn een paar drukke, ondernemende  dames. ik vind het nog wel moeilijk om alle "verplichte" activiteiten in het schema toe te voegen. 3 keer per dag op de buik oefenen, pap, fruit, slapen in een steun wegens het krijgen van een plat hoofd. en dan nog baden. pfff, en mijn vriend zegt dat hij de enige is met een baan. hahaha. hij zou eens moeten weten hoeveel werk het allemaal is.

Groetjes,
Petra

Wat zijn ze lief hè!! Hier nog twee foto's van mijn schatjes!

halloo!
mijn dochter chanel is op 7 mei geboren en het gaat kei hard ja! ze heeft dinsdag haar eerste tandje doorgekregen! zo schattig maar ooh zo zielig! ze heeft alleen die dag erom gehuild en nu verder nie meer!wat is ze tog een grote meid!
zij krijgt nu nog 2x per dag bv alleen wil ik vanaf volgende week maandag de voeding weglaten van de avond en inplaats van dat dan een papje geven van bambix. dus dan krijgt ze alleen nog in de ochtend bv dan rond 10u fruithapje en om 12u de fles en om 1500 weer en dan als ze een x nie slaapt onder het eten van half 6 wil ik haar groente geven.
ze rolt wel om van haar buik naar haar rug maar het lukt maar net niet om van haar buik naar rug te doen.
heel schattig is ook als ze haar hoofr optrekt en zo ff rond kijktals ik dan aan haar hand kom en vast hou dan trekt ze zich op.zoo lief he.
ze is wel ontzettend eenkennig,tis alleen maar mamamamamamamamamamama. haha..zelfs papa is nie goed genoeg! maar dan moet ik er ook wel bijzeggen dat we uitelkaar zijn sinds 3maanden en ik al die tijd en nu nog alleen met haar heb thuis gezete.ik hoefde nie te werken en ze hoefde ook nie naar de kdv.dus als je verder geen vriendinnen hebt of je familie nie dan heeft ze ook aleen maar mij en kon ze ook aan niemand wennen.ik ben veel verhuist dus daarom heb ik geen vriendinnen en tjah mn ouders zijn gesscheiden en hij is egoistisch(mn vader) dus hem maakt ut nog nie eens es uit da hij zn kleinkind nie ziet.pfffff..
maarja da wou ik kwijt.ik ben niet zielig en hoef geen medelijden maar soms moet je ff je hart luchten.
dames, tot snel weer!
liefs dori

Terug
Bovenaan