Kindje geboren in mei?

Hoi mamsab en andere mama's,

Nou wat denk je..kleine heeft wel vanmiddag twee uur geslapen!!!Alleen dus andere tijden waardoor hij om 17.15 zo moe was en in slaap viel op mijn arm...grrrrr....half uurtje liggen pitten en toen aan de groentehap! Wat hij niet ceht wilde, omdat hij naar mijn doen nog moe was. Maar goed, paps net weer met hem gedouchd en nu ligt hij weer in bed en hoor ik hem lekker in slaap doezelen. Hij kreunt dan letterlijk totdat hij slaapt...hahaha.

Dat douchen doen we nu al 3 weken elke avond. Dit vindt hij zooooooo lekker en daardoor stoomt alles los en kan ik na het douchen goed zijn neusje ontdoen van al dat snot en dan valt hij heerlijk rozig in slaap. Dus meiden...voor de niet goed slapertje sonder ons.....

Voor degene die ook 4 flessen geven...geven jullie dielaatste fles nog voor hun slaapje of tijdens? Ons mannetje krijgt 17.30/18.00 uur groente en gaat 19.00 uur slapen, vervolgens maken wij hem 20.00/20.30 uur wakker voor laatste fles met pap. Doen jullie dit ook zo of voordat ze gaan slapen? Wil nl langzaam die kant ook op gaan en vroeg me af hoe die overgang gaat? Wordt hij dan niet om die standaard tijd wakker of smorgens eerder wakker??? Graag hoor ik van jullie.

Fijne avond meiden, hoop op een goede lekkere en vooral RUSTIGE nacht voor ons allen!!!

xxxx

Hoihoi,

Nou wij hadden vannnacht weer eens een nacht zeg... van kwart voor een tot  half drie 's nachts was Milan gewoon helemaal wakker en niet willen slapen, als ik hem neerlegde in zijn bedje echt gewoon keihard krijsen , heb hem ook een aantal keren natuurlijk laten brullen, maar ja zo midden in de nacht en ik heb er nog eentje (die ook gewoon weer lekker wakker was). Na vier keren eruit en op het laatst een kruikje in zijn bedje is hij om half drie gaan slapen en gewoon om half zeven weer wakker hoor. Vandaag wilde hij natuurlijk lekker bijslapen, nou heb hem gewoon twee uren wakker gehouden voordat hij weer naar bedje mocht.
Hoop dat dit weer zo'n sprongetje is en dat het weer heeeeel snel over is........

Groetjes

Hoi meimama's,

Toch ook maar even een berichtje van een meelezer.
Mijn zoontje heet Tijn en is geboren op 23 mei.
Het gaat allemaal prima, alleen is hij wat aan de kleine kant.
Hij woog maandag 7200gram en is 65cm lang. Je zag ook aan de groeicurve dat die is afgebogen naar beneden, dus we zijn nu weer goed op zijn hoeveelheden aan het letten. Hij woog bij de geboorte 4260 gram dus het is wel gek om opeens een 'klein' jochie te hebben.
Het gekke is dat de curve zo is afgebogen sinds ik vier weken geleden ben begonnen met flesvoeding. Hij is toen ook ziek geweest en heeft veel gespuugd en doet dat eigenlijk nog steeds af en toe.
Vorige week stond ik in de Albert Heijn toen meneer zijn maagje leegde over de wagen en over zichzelf :s
Wanneer mensen nog tips voor me hebben: alle hulp is welkom!!

Volgens mij is Tijn ook een beetje lui. Hij draait al een tijd van zijn buik naar zijn rug, maar anders om nog niet. Verder is het een heerlijk vrolijk ventje.
Probeer me dus maar niet te druk maken over alles wat op het cb werd gezegd over de groei en gewoon lekker te genieten.

Ik vind het erg leuk om alle verhalen over zijn leeftijdsgenootjes te lezen dus ga zo door allemaal!!

groetjes

He gipsyd!,
Onze kleine gisterenmiddag 3uur geslapen!!!!! Ook gisteravond maar 1x wakker geworden na een halfuurtje, boven getroost en in bed weer in slaap gevallen en vanmorgen ook 1.5uur geslape!! Zouden we het ergste hebben gehad???? I hope it!!
Maar ja we dachten al wel vaker dat het over was en toen was het helaas niet zo!!!

Onze zoon krijg de flessen om half8, half12, half4 en tussen 7uur/half8 en dan slaaptie tot de volgende ochtend. Alleen hoest die heel veel dus gaan we 's nachts als die een hoestbui heeft even wat water geven, maar daar word die amper wakker van!!

Groetjes

He jolanda83,
Je kunt je flesvoeding ook indikken met nutriTON! Dit kun je gewoon bij de kruidvat kopen ofzo, begin eerst maar met 1a2 schepjes per fles want achterop staat dat je er meer in moet doen, maar dat is echt niet nodig.
Onze zoon drinkt per fles ongeveer 230cc en daar doe ik ongeveer 2.5schep doorheen!!!
Succes ermee!!

Groetjes

Hoi meiden,

Nou vannacht ging het super! NIks gehoord, hij was alleen erg vroeg wakker. Vanmorgen een half uurtje geslapen , maar ik heb hem wel laten liggen tot fles tijd...dronk zijn 12 uur fles niet leeg en om 14.00 uur weer naar bed..sliep weer een half uurtje en werd weer wakker...hij ligt nu weer te grommen in bed..maar hij blijft erin!!! gr.........snap er nu weer niks van...hoop een sprong...ook omdat hij wat melk laat staan en dat is niks voor hem!!!

Dus idd mamasab...wat een gedoe....denk jej dat je het onder de knie hebt en dan is het weer hommulus!

Oja en tegen het spugen idd nutriton, krijgt onze vent ook!

Hopen dat die klien elk moment in slaap valt!!!! Gisteravond viel hij van ellende om 17.00 uur in mijn armen in slaap...NIET DE BEDOELING!!!!!

Fijne dag nog ladies.

liefs.....

Hoi dames,
Hier nog een meimama,

Anne is van 18 mei en een zeer gezellige tante. Behalve als ze slecht geslapen heeft. Ze rolt sinds enkele weken van rug naar buik. En dan ligt ze te gieren van plezier. Maar ook op haar rug ontdekt ze iedere dag nog wat nieuws. Ze heeft ook al twee tanden wat niet altijd prettig is. Anne krijgt nog 4 x per dag de borst. Dat kan ik gelukkig combineren met mijn werk. Ze wil ook absoluut geen fles, dus we zijn ondertussen wel aan het oefenen met een beker. Ook krijgt ze fruit en groente en dat gaat er goed in. Maar zo'n grote pot is echt nog teveel.
Ze heeft vorige week weer een sprongetje gehad. Ze was toen de hele week uit haar doen en werd ;s nachts twee keer wakker. Dat gebeurt eigenlijk nooit. Maar het gaat gelukkig weer.

De tijd vliegt voorbij. Ik geniet ook echt van ieder momentje dat we aan het kroelen zijn of ze zelf aan het spelen is of echt op aan het gaan is in het ontdekken van haar handen en voeten. Voor we het weten lopen ze..

groetjes

net op het cb geweest. en het ging allemaal erg goed met Joris qua groei en ontwikkeling, wel is hij al 1,5 maand aan het hoesten en af en toe erbij aan het snotteren.
meneertje woog precies 9 kilo en is 71,5 cm lang. mooi in verhouding volgens de curve.
ik kreeg het advies om 4 voedingen op een dag te doen, waarvan 2 brood met melk of pap en 1 bv en 1 warm eten. hij mag zelfs vlees en vis en eigenlijk alles ook wat betreft tussendoortjes. ik dacht dat dit veel later was.
ik kreeg dit keer niks als lof over hoe goed Joris het deed en hoe fijn dat hij eigen gemaakt eten kreeg. is ook weer eens leuk he, normaal hoor je toch meestal iets wat niet klopt.

gr floor

Terug
Bovenaan