Kindje geboren in mei?

Hoihoi,

Evy krijgt nog 4 flessen (190 water en 6 schepjes) en wel om 7-11.30-16-20.30.
Ze krijgt nu voor de fles van 16.00 haar groentehapje, want erna vind ik nu nog geen optie. Ze slaapt altijd vanaf een uur of 18.00 door tot 20.00. En als ik het groentehapje na de fles geef, heeft ze er meestal geen zin meer in. Zit ze te vol natuurlijk. Ik kan haar natuurlijk een minder volle fles geven, maar weet niet zo goed hoeveel. En het loopt op zich goed nu.
Als het met de hapjes goed loopt, laat ik haar wat meer vrij in de tijden; een beetje zelf beslissen wanneer ze wil.

Ook Evy krijgt Nutriton sinds een paar dagen. Ik doe er nu 1 schepje in; het gaat al wat beter, maar ze spuugt toch nog wel wat. Misschien ook de doses wat verhogen.

Ze verschuift haar slaapjes ook regelmatig. Sliep ze eerst na de 1e fles nog tot 11.00; de laatste weken sliep ze niet of nauwelijks. Kletsen in bed was veel leuker. Sinds vorige week slaapt ze wel weer tot 10.30-11.00. Maar nu wordt ze 's middags alweer na een uurtje of 2 wakker en duurt het haar net te lang tot de volgende fles.
Ik hoop dat ze niet nog meer gaat verschuiven, anders is ze straks 's avonds steeds eerder wakker en we hebben altijd de luxe gehad, dat ze 's avonds/'s nachts goed sliep.

Veel succes allemaal,
Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

hoi hoi,
hier nog een meimama. zo te lezen ben ik niet de enige die aan het ploeteren is met de onregelmatige schemas door weer een sprongetje. ben toch maar overstag gegaan en heb ik 2ehands oei ik groei gekocht. ergens tussen 25 en 27 weken hebben ze weer een sprongetje. pfff, deze kan 4 weken duren!!! ik zit inmiddels op 3 weken bij brenda en samantha nog geen week. hahaha. ben er nog even zoet mee.

op 11-11 zijn we voor het laatst naar het cb geweest. de dames waren weer netjes gegroeid. Brenda was 64,5 cm en woog 7115. Samantha was 64 en woog 6550. op 6-1 moeten we pas weer.

ze krijgen in middels elke dag eerst een fles, dan pap, dan fruit,   dan groente en dan weer een fles. als ze dan in slaap vallen, blijft het hier bij, anders krijgen ze snachts nog een fles. van fruit en groente krijgen ze al 100 tot 125 gram zonder fles erna. ze hebben wel vaal na 2,5 uur al weer trek in een fles.

maar die poepluiers...... BLEH!!!!! wat een lucht. en die boertjes na fruit en groente.... ook niet te pruimen. hahahaha.

liefs,
Petra

Even een berichtje om de topic weer omhoog te plaatsen en de beloofde foto (als het is gelukt) dat mijn meisje broccoli aan het eten is.
We hebben gister haar eerste tandje ondekt en ze kreeg van de Sint een tandenborstel en tandpasta in haar schoen, hij denkt ook aan alles....
Ze heeft vandaag wel weer veel last van waarschijnlijk een volgend tandje dat op komst is.
Sinds vorige week hebben we hier ook een heel nieuw schema.
7.30 bv daarna broodkorst
11 fruit
13 bv
15 rijstwafeltje oid
18 groente daarna bv
22 bv
Het is echt ideaal, want nu hoef ik niet meer te kolven, ben daar zo blij om dat ik daar nu vanaf ben.
Op het kdv als ze fruit eet gaat ze steeds blazen als ze een hapje in haar mond heeft, haha alles zit dan helemaal onder de spetters, het is echt een boefie.

Groetjes

hmm het is niet gelukt.
hoe werkt dit, heb al gekeken bij FAQ.
maar het lukt niet.
kan ik bijvoorbeeld een foto die op mijn hyves pagina of webalbum staat ook hier plaatsen.
snap er niets van

wat eten jullie kindjes nu?
vorige week op het cb zeiden ze dat joris eigenlijk alles mocht. de eerste twee weken heb ik heel voorzichtig de groente aangeboden, maar nu ik weet dat hij alles mag krijt hij ook alles. en sinds hij weet hoe hij moet eten van een lepeltje eet hij ook bijna alles.
witlof met ei en aardappels, zalm met erwten en aardappels, bloemkool met aardappels en kip. alles gaat erin. ook eet hij al gewone yoghurt als toetje. mijn schoonmoeder heeft hem zelfs al kiwi gegeven, maar ik dacht dat ze dat niet mochten. weet 1 van jullie dat?
we hebben nog niet echt een ritme qua tijden en hij is echt heel ziek geweest en toen was alles anders, maar nu de peneciline aanslaat ziet onze dag er ongeveer zo uit qua eten. het slapen is nog wisselvalliger.
bij wakker worden bv
in de ochtend fruit
tussen 12 en 13 uur 1 boterham, met pate, smeerkaas, jam of pasta en 1 fles melk
17 uur warm eten, yohurt en een beetje water
20 uur fles
en soms nog een tussendoortje in de middag.
ik vind het eten best veel ineens. eerst 4 keer bv en binnen 2 weken dit allemaal. gelukkig geeft hij meestal aan als hij genoeg heeft. heeft 2 keer teveel gegeten en dat was goed te merken, want het hele bedje en een stuk van de vloer werden bedekt met braaksel.

en sinds vandaag draait hij terug van buik naar rug.

wat wordt mijn manneke toch groot.

gr floor

hey hallo allemaal

leuk zeg al die mei mama's bij elkaar :d
ik ben op 9 mei bevallen van mijn zoontje nick
het gaat allemaal erg goed, hij eet alles wat hij mag het kan hem dan niet snel genoeg gaan.
rollen doet hij al 3 maanden van buik naar rug en van rug naar buik sinds 2 maanden, hij wilt heel graag kruipen maar lukt nog niet dus hij moet tot nu toe rollend bij zijn speelgoed terecht komen :d
sins een maandje zegt hij ook papa en opa (L) hij heeft 1 keer mama gegilt maar daar bleef het bij hihi dus ik hoor heel de dag opa opa opa papa papa papa
verder is hij erg actief :) stil zitten heeft hij nog nooit van gehoord, net zoals een middag dutje soms heeft hij aan een half uur per dag genoeg :s
hij wordt niet chagerijnig ofso hij is gewoon vreselijk nieuwsgierig
savonds krijgt hij rond 8 uur zijn laatste flesje, zelfs dan heeft hij nog geen slaap ik probeer hem dan altijd ff op bed te leggen soms gaat het goed en slaapt hij gelijk
maar soms ook helemaal niet!!! dat gaat hij te keer en gatie ook echt niet slapen
dan gaat hij soms pas rond 10 uur slapen. soms gebeurt het ook weleens dat hij snachts opeens gaat huilen terwijl hij slaapt :s
kortom het is een heel erg makkelijk mannetje maar wilt gewoon niet slapen zolang hij gezellig blijft en niet hangerig word vind ik het goed zo :d
zijn er hier nog meer op 9 mei bevallen?????

groetjes nathalie en nick:d

Wat gaat dat al goed bij de meeste met hapjes zeg. Hier nog steeds niks, Luna wordt maandag 7 maanden. 's Ochtends een klein beetje fruit en 's middags soms een halve rijstwafel of Liga (ik weet het, suiker...) en dat was het dan. Zit dus nog steeds op 5 keer bv. Probeer me er niet druk om te maken, maar wilde dat het toch wat gemakkelijker ging. Heb haar ook al nooit aan de fles gekregen. Het schema is nu ongeveer:
8.30 bv
10.30 fruit
11.00 bv, dan slapen tot 13.00
14.00 rijstwafel en thee
15.30 bv, dan slapen tot 18.00
18.00 poging groente
20.00 bv, slapen
23.00 bv
Nog meer kleintjes die nog niet willen?

Hoihoi,

Hier weer een berichtje over Evy.
We zijn maandag met haar bij de huisarts geweest. Ze hoestte behoorlijk; nasleep verkoudheid en begon wat te piepen. Haar longetjes waren schoon. Dit zou normaal zijn voor kleintjes van deze leeftijd.
Als ze koorts zou krijgen, minder eten of minder levendig, dan mogen we terug komen.
Ze eet nu sinds gister slechter; drinkt haar flesjes niet meer uit en waar ze eerst nog een heel potje groente en fruit wegat, mogen we nu blij zijn, dat ze een half potje eet. En meer slapen.
Het hoesten lijkt iets minder en het piepen is vandaag ook niet meer de hele tijd aanwezig. Maar als het komende week niet beter wordt, ga ik toch gewoon weer terug hoor.
Voor de rest is ze gelukkig hartstikke vrolijk en ontdekt ze iedere dag wel weer wat nieuws.
Ze rolt de hele box door, slaat geen hoekje over. Van buik naar rug gaat goed, van rug naar buik ook, maar dan zit wel het armpje nog steeds dwars, waardoor ze dan niet terug kan.
Ze wil ook steeds meer zelf zitten; ze zit ook al behoorlijk stevig. Leker rechtop spelen.
En voor dat we het weten, is ze weer 7 maanden.

Groetjes en tot snel,
Iris mv Evy 16-05-08

Terug
Bovenaan