KKimm en Mees79

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden!
Ben maar een nieuwe topic begonnen om het een beetje overzichtelijk te houden.
Het enige leuke aan de maandagochtend is dat ik even weer alle nieuwe berichten kan lezen op het forum. Daar kan ik me echt op verheugen...
Spannend Mees, die plannen voor een eigen kinderdagcentrum! Ik vond het wel heel grappig om te lezen. Ik heb ook dat soort plannen maar dan niet met gehandicapte kinderen, daar ben ik niet voor opgeleid. Alleen zijn mijn plannen nog lang niet zo ver gevorderd als die van jou. Sterker nog, ik moet zelfs nog een opleiding volgen voor leidster op een kinderdagverblijf. Dat heb ik al wel helemaal in mijn hoofd zitten. Volgend jaar september wil ik daaraan beginnen. Deeltijd dan natuurlijk, 1 dag naar school en de rest werken. Alleen kan ik niet fulltime werken i.v.m. met Mika (en evt. ons 2e kindje) maar gelukkig kan dat ook parttime, als ik min. 2 (volle) dagen zou werken kom ik ook aan mijn uren. Dit heb ik allemaal wel uitgezocht. Ik heb wel expres volgend jaar sept. uitgekozen, ik heb mezelfs zeg maar een jaar gegeven om zwanger te worden en een kindje te krijgen. Helaas heb ik mezelf dat een paar maanden geleden al voorgenomen en ik ben nog steeds niet zwanger.... En ik wil het eerlijk gezegd niet nog een jaar uitstellen, ik word er natuurlijk niet jonger op, hahaha! Het grappige is dat ik nu administratief medewerkster ben, ik wil dus echt een complete carriereswitch. Sinds ik Mika heb ben ik erachter hoe leuk het is om met kinderen om te gaan. Als ik Mika naar het kinderdagverblijf breng, wil ik het liefst eigenlijk helemaal niet meer weg. Maar nogmaals, mijn plannen zijn zo'n beetje een 5-jarenplan, hahaha!
Kim, ik zag net je vraag over innesteling! Er was al een reactie dat dit ca. 6 dagen na de eisprong is. Volgens mij klopt dit ook maar de innesteling duurt ook nog eens een aantal dagen maar ik zou eerlijk gezegd niet weten hoeveel. Maar hoezo, heb je een voorgevoel???? Vertel, vertel, vertel! Of was het gewoon een vraag?
Wat mijn lichaam betreft, ik weet echt niet meer wat ik moet denken. Ik heb al een aantal dingen gelezen van meiden die inmiddels zwanger zijn waarvan ik denk; dat heb ik ook. Dat weeige gevoel in mijn onderbuik, bij mijn schaamstreek zeg maar. Maar ja, dat heb ik wel eerder gehad en dan werd ik toch weer ongesteld. Het verschil is nu wel dat ik het heel extreem heb. Het is nu een heel constant gevoel. Ik weet het dus echt niet. Gewoon weer afwachten!
Mees, bij jou is het al bijna zover! Spannend!

Groetjes Nicole

hoi nicole,

ik las dat je een carriere switch wilde maken naar een leidster voor kinderdagverblijf.
is het voor jou geen optie om het via het nti te doen??

ikzelf heb dat nl. ook gedaan en beviel me goed
ik ben nu bijna klaar en heb t binnen 2 jaar afgerondt.
ik moet alleen nog een paar stage opdrachten maken en opsturen.
voor mij was school geen optie vanwege mijn dochtertje.
zo kon ik lekker mijn eigen tijd indelen.
je moet wel iets van 1000 uur stage lopen.
ik heb de eerste 7 maanden 2 dagen in de week stage gelopen en de laatste 5 maanden 3 dagen in de week.
het is echt heel erg leuk vind het jammer dat ik wegga daar.
ik kreeg er helaas geen geld voor maar mijn vriendin daarentegen weer wel.
zij werkt 3 dagen in de week en krijgt ervoor betaalt en het kinderdagverblijf betaalt ook nog eens de opleiding!! die heeft het goed geregeld.
ik betaal nu zelf 59 per maand....best te doen!!

misschien wat voor jou??

groetjes bri

Hoi Bri!
Bedankt voor je reactie, ik vind het inderdaad wel handig om andere ervaringen te horen. Ik heb inderdaad overwogen om het schriftelijk te doen, heb ik ook informatie over opgevraagt. Voor mij heeft dit alleen een paar nadelen. De eerste, ik heb al eens eerder een schriftelijke cursus geprobeerd maar ik bleef helaas niet gemotiveerd en heb hem ook niet afgemaakt. Nou ben ik wat deze opleiding betreft wel gemotiveerder maar toch lijkt het me (voor mij) beter om gewoon 1 dag in de week naar school te gaan. Daarbij komt (2e reden) ook dat je dan de rest van de tijd werkt en dus geld verdient, het is dus geen stage waarvoor je niks of alleen maar een  vergoeding krijgt. Je moet inderdaad wel aan een x-aantal praktijkuren komen. Maar zelfs als je parttime wilt werken kun je aan die aantal uren komen (ik weet zo even niet meer hoeveel uur, ik weet wel dat dit per opleiding nog weer verschilt maar tussen de 900 en 1000 klopt wel). En tijdens je werk kun je de opdrachten vervullen die je van school krijgt. De school heeft zelfs een lijst met kinderdagverblijven die hieraan mee werken als je zelf geen werk kan vinden Ik weet alleen niet hoe erg kinderdagverblijven staan te springen op vrouwen van mijn leeftijd die dit willen doen. Deze vraag heb ik wel gemaild naar de betreffende school maar daar heb ik nog nooit een antwoord op gehad.  
Begrijp ik nou goed dat jij ook die carriereswitch hebt gemaakt? En ben je nu leidster op een kinderdagverblijf?

Groetjes Nicole  

Hoi meiden, hier nog alles rustig! Mijn NOD datum is dan eindelijk inzicht.............. enne Nicole die van jou ook! Erg spannend allemaal he! Voel niet echt andere klachten aan mijn lichaam. Wel doen mijn borsten ontzettend zeer! Vooral de zijkant (buitenkant) Ben hier wel mee bekend, dus zegt het niets, heb ook een beetje een weeig gevoel in mijn buik, maar kan het vergelijken met beginnende menstratie.

Ah ja we wachten maar (geduldig ) af...........
Nicole wat zitten we toch op 1 lijn.......... we zijn toch geen zusjes???

En hoe gaat het met Kimm?
Gr Mees

Bri,  ik las net dat je dus nog met je stage bezig was... De opleiding die ik wil volgen duurt trouwens een jaar.

Hoi Mees, jouw NOD is inderdaad in zicht. Die van mij voor mijn gevoel nog lang niet. Ik heb hem naar 20 aug. gezet omdat ik mijn eisprong 5 of 6 aug. heb gehad. En 20 aug.  duurt nog wel een week!!!!! Dat wachten duurt veel te lang!!! hahaha!
Maar ik heb gelukkig wel genoeg afleiding deze week, woensdagmiddag naar de kermis met schoonzusje (die ook zwanger probeert te worden) en   de kids. Donderdagmiddag zwemmen met mijn moeder,  Mika en ons nichtje. Vrijdagavond feest met alweer mijn schoonzusje en een aantal vriendinnen. En dan maar hopen dat ik daarna nog steeds niet ongesteld ben...
Maar jou houdt ons wel op de hoogte hoor, woensdag!

Liefs Nicole

Hoi Nicole, fijn he die afleiding........... en zo te zien heerlijk met de kids in de weer.
Ik vanmiddag gaan werken en om 22:30 heb ik eindelijk vakantie.................... hopelijk de eerste vakantie met ons 3-tjes!!

Verheug me er maar niet al teveel op... maar de 20ste is ook al a.s. zaterdag hoor voor je het weet zijn we weer van alle onzekerheid af!
Veel plezier deze week en natuurlijk hou ik jullie op de hoogte

xx mees

ja ik ben echt bijna klaar met de opleiding....
en je hebt inderdaad wel dicipline nodig....in het begin had ik dat wel....hahahaha maar na 3 vakken niet meer.......in het begin maakte ik braaf mijn huiswerk maar is niet verplicht.....en uiteindelijk ben ik daarmee gestopt....dus ik ging gewoon 2 weken voor de examens heel hard leren en haalde echt hele goeie cijfers!!! ik heb 2 zevens,  4 achten,3 negens en een 10 voor de examens gehaald....ben ik toch wel een beetje trots op....en in de praktijk leer je natuurlijk erg veel.
dit wordt mijn eerste echte diploma.....
voor mij was het een goeie oplossing.
ik hoefde niet naar school en kon zo bij mijn dochtertje blijven later moest ik dan stage lopen maar toen was zij ook al weer 2 en een half en zij vond het geweldig met andere kindjes op het kinderdagverblijf spelen.

ik heb trouwens mijn nod morgen....denk ik,hoop ik...
nouja ik weet het eigenlijk niet...je weet het nooit wat je lichaam ineens gaat doen.
ik zit morgen in ieder geval op dag 38.....spannend!!!!
nog niet ongi in ieder geval.
ik las dat jullie nog 17 en 20 aug is......das ook al bijna!!!
nou dat wordt flink duimen....

ik zit overigs pas in de 1e ronde hoor dus de kans dat het meteen raak is.....
ben al wel 5 maanden geleden gestopt met de pil om andere reden maar hoop dat dat in mijn voordeel is....

succes allemaal

liefs bri

Hoi Bri! Spannend, ga je morgen of overmorgen ook meteen testen? Of wacht je nog een tijdje. Jemig zeg, een cyclus van 38 dagen??? Dan moet je echt geduldig kunnen zijn. Ik had altijd een cyclus van 26 dagen maar ik merk nu dat die inmiddels al 2 dagen langer is. Daar baal ik al van. Als ik dan toch ongesteld word, dan maar zo snel mogelijk want dan kun je weer naar de volgende ronde, toch?  

Zit jouw dochter ook bij jou in de groep als je moet werken? Dat is wel fijn zeg, dan is dit helemaal de ideale baan om werk en (je eigen) kinderen te combineren.
Mijn zoontje vindt het ook  het helemaal geweldig op het kinderdagverblijf, er zijn zelfs dagen geweest dat ik hem bijna niet mee naar huis kreeg, hahaha!

Bri, ik duim voor je dat je ongesteldheid weg blijft. Houd ons op de hoogte!
Liefs Nicole

Terug
Bovenaan