Kleding tijdens bevalling

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en vroeg mij af wat voor kleren jullie aan hadden tijdens de bevalling. Zie af en toe van die beelden dat je helemaal naakt ligt (ga bevallen in het ziekenhuis) en ben daar veeeeel te preuts voor. Mijn omgeving zegt dat ik dat op het moment dat ik aan het bevallen ben echt niet aan denk. Dat zal allemaal wel, maar nu vind ik het absoluut geen prettig idee. Wat is makkelijke kleding en wat zit lekker? Dank jullie alvast!
x
Yv

hey zo denk ik er ook over :) vind dat ook allemaal niks maar op moment van bevallen moeten we toch echt in onze blote kont liggen. k ben van plan in t shirt van mn man en zwangersschaps joggingbroek weg te gaaan op weg naar z huis en ook weer zoiets schoon mee te nemen voor er na denk dat dat het lekkerst zit maar weet ook niet voor ons ook 1e kindje

Hi,

bij mijn eerste kreeg ik een keizersnede en had ik zo'n ziekenhuisjasje aan. Verder ben je dan ook naakt en inderdaad, je maakt je daar niet meer druk om dan.

Nu heb ik een shirt ingepakt (moet in het zkh bevallen), want ik voel me naakt ook niet prettig. Als het bevallen daar is, zul je natuurlijk van onder bloot zijn, maar ik wil gewoon een makkelijk zittend shirt aantrekken. Niet 1 die te groot om je lijf slobbert, dat lijkt me namelijk niet prettig.

Voor na de bevalling heb ik in 1e instantie een nieuw pyjama bij me (die gaat zeker niet aan tijdens de bevalling) en als ik naar huis ga, dan trek ik de kleding aan die ik ook aan had als ik naar het zkh vertrek. Ik ga niet in joggingbroek, want dat heb ik bij de eerste gedaan en als ik nu foto's zie van hoe ik thuis kom!!! Ow, wat erg!!! Ik wil nu wat representatiever thuis komen, haha.

Gr. Tamara.

Hoi,
Ik had een groot nachthemd aan, maar toen de vk weg was ging die snel uit, want ik had het zo heet. Toen zij 2 uur later weer terug was had ik hem al niet meer aan, want het kon me echt niets meer schelen. Ik had het warm en ik had pijn en dan vergeet je je preutsheid. Want ook ik ben erg preuts.
Groetjes Wendy

Ik had zo'n bigshirt aan...korte mouw en niet strak dat het lekker los zat.....

Na een nachtje ziekenhuis, naar huis ben ik in nette kleren gegaan...haar in de plooi en make-up op hahaha...
Maar ik voelde me ook super, had lekker gedoucht etc...
Ben van plan weer in gewone kleren naar huis te gaan...dat joggingpakken gedoe is niks voor mij haha...

Ik vond een bigshirt handig. Is je onderkant bloot, maar als je nog wat rond kunt lopen valt het wel over je billen. Je kunt het ook snel omhoog schuiven als je kindje geboren is. Niets fijner dan je naakte beebje op je blote buik!!! En inderdaad interesseert het verder niet. alles draait om je kindje.

Nou de eerste heb ik naakt gedaan en nooit meer.
Wat een rot gevoel zeg.
Tijdens het persen heb je niet de kracht je aan te kleden of het uberhaupt te vragen.
Maar ik doe het nooit meer zo.
Vind iets over me bovenkant toch veel prettiger voelen

Tijdens de bevallingen zelf heb ik gewoon een Big Shirt aan gehad. Is idd erg handig. Je kunt erin rondlopen zonder dat je je erg bloot voelt en na de bevalling kun je lekker je kindje op je blote buik leggen. "Foute" foto's heb ik gewoon weggegooid. Er bleven zoveel mooie, toonbare foto's over!
Ik ben van nature ook behoorlijk preuts, liever een badpak als een bikini! Maar met het bevallen heb ik er niet een keer aangedacht! Ik ben 1 keer in het ziekenhuis bevallen en 2 x thuis.

Petra

Terug
Bovenaan