Kleding tijdens bevalling

hihihi moest wel lachen om jouw topic.
ik was ook veelste preuts. mn moeder en mn oma waren bij mn bevalling, mn vriend uiteraard, een vk, een zuster en een stagiere. ( ja, drukke boel)
ik had een pyama klaar gelegd, die zou ik aandoen bij de bevalling. een rode pyama, zodat het bloed minder zou opvallen hahaha had ik ook al van ter voren bedacht.
maar toen ik daar in bad lag, kreeg ik opeens pers ween en ben al met al helemaal naakt bevallen op bed. t intreseerde me interdaad helemaal niks nee op dat moment, maar toen ik bevallen was vroeg ik wel gelijk om mn pyama en om warme sokken.
(even een tip want na je bevalling krijg je het opeens ontzettend koud, dus zorg dat je een ochtend jas en warme wollen sokken bij je hebt!)

liefs, do

Haha, moet om sommige verhalen wel erg lachen.

Ik ben twee keer thuis bevallen en had beide keren een spagetti hemdje aan. Ook voor deze bevalling heb ik weer 2 hemdjes ingepakt. Zwart, valt het bloed niet zo op ;-)
Nu moet ik in het ziekenhuis bevallen.
Terug ga ik gewoon of in waarin ik ben gekomen, als dat nog schoon is tenminste. En anders heb ik een rekbare broek en trui meegenomen. Er worden toch geen foto's gemaakt van de thuiskomst. Niet van mij in ieder geval, hahahaa. Wij willen ook niet dat er direct familie thuis zit, alleen lekker met het gezinnetje.

Ik heb nog twee pyama's ingepakt, een ochtendjas en dikke sokken.

Ik had drie keer de pyama van mijn man aan. Mijn eigen nachtkleding paste absoluut niet meer, dus hjad ik zijn pyama aan. (wel praktisch, maar charmant????).

Wel had ik 2 van de drie keer sokken aan, en dat vond ik heel prettig. De derde keer trok een verpleegkundige ze uit, maar had ik de puf niet om haar dat te beletten. Maar een groot punt was het niet, want een paar minuten later was mijn dochter er al en kon ik onder de douche en me weer aankleden.

Maarre. Ik zou me niet te druk maken om wat je aan hebt, maar alleen dát je iets aan hebt. Je hebt tijdens de bevalling wel iets anders aan je hoofd dan hoe je eruit ziet.

Ik had gewoon een positie tshirt aan en trainings broek.. en een sexy oma onderbroek, maar die broek ging al snel uit! tshirt is wel fijn ivm met de hitte die je dan hebt van t harde werk!

Ik had een big-shirt aan,
maar toen mijn weeën heftig werden wilde ik die heel snel uit.
Ik had het zo verschrikkelijk warm, de verloskundige vroeg nog of ik wat anders aan wilde maar dat wilde ik echt niet.

Oh, dit is zeker leuk om te lezen, haha

Ik had een strak hemdje aan tijdens het bevallen, heb er een hekel aan als mijn borsten niet een beetje 'vastgehouden' worden, maar een bh vond ik ook weer niks. Was eerst ook van plan een bigshirt, maar ja, dan hangen die borsten er zo bij.

Ik heb het wel aangehouden tijdens de bevalling (in het ziekenhuis) maar had het ook zo heet! Van onder ben je idd zoiezo bloot, maar intresseerde me geen bal meer. Ik moest voor ruggenprik naar anestesie afdeling en toen wilde ik echt die deken niet over me heen, liefst zo over de gang met niks over me heen, haha, als ik daar nu aan terug denk!!

Maar voor je eigen gemoedsrust zou ik ook iets kopen/meenemen wat lekker zit, een blouse/pyamajasje met knopen lijkt mij idd ook handig (kan je man ook nog makkelijk bij je aandoen als je echt zeker wilt weten dat je niet helemaal bloot blijft na bv een douche ofzo)

Succes.

Comfortabel en wat vies mag worden. Trek niet je lievelingsshirt aan of zo, want sommige vlekken gaan er niet meer uit!
Vergeet vooral sokken niet! Ik had zulke koude voeten bij mijn eerste (hartje zomer weliswaar). En zorg voor comfortabele, niet strakzittende kleding voor daarna.

Succes,
Anne

Terug
Bovenaan