Kleding tijdens bevalling

ik ben uiteindelijk ook in mijn blootje bevallen omdat ik niet tegen het gevoel van de stof op mijn huid kon op het laatst en het zo vreselijk heet had... Nu wil ik het anders doen, een hemdje of zo, maar vraag me af of het lukken gaat. Maar heb nu ook zoiets van: jeetje lig je daar in vol ornaat.....
Maar kan me herinneren van de vorige keer dat je dat op dat moment niks meer schelen kan.. Ben je helemaal niet mee bezig..

Hoi,

Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen, ik werd ingeleid. Ik had gewoon een pyamatje aan, en tijdens de bevalling zelf, een zwangerschaps shirtje met spagetthie bandjes, Vond ik zelf eg prettig, iets wat niet te groot om je heen wappert, maar dat je toch lekker wat aan hebt.

Maar uiteindelijk maakt het niets uit, als jij je maar prettig voelt, en of dat nou naakt is of met een shirt aan .. :)

Groetjes Yoann

Oh en een tip, ik had tijdens mn bevalling (ja totaal niet logisch) witte kleding aan , en alles was natuurlijk rood geworden. Maar als je het in een emmertje koud water zet, en dan gewoon wast, zijn alle vlekken eruit. zelfs bij mijn witte pakkie.. haha

Groetjes!

Ik had in het ziekenhuis mijn pyamabroek aan en een t-shirt van mijn man. Pas toen ik volledige ontsluiting had en de bevalling echt ging beginnen hebben ze mijn pyamabroek en onderbroek uitgedaan en lag ik op de bevallingstafel in de t-shirt van mijn man. Ik ben ook erg preuts aangelegd, en vond het wel een prettiger idee zo. Al betwijfel ik het of ik er op dat moment ook echt een probleem mee zou hebben gehad, maar voor je eigen gerustheid vooraf en ook achteraf (ik moet er niet aan denken dat ik daar zo naakt had gelegen) kun je beter een t-shirt of iets dragen. Van onderen zal je naakt moeten anders wordt het een beetje lastig, maar meld dat je dat pas wilt op het moment van de bevalling zelf. Jij hebt de regie in handen van je bevalling. Het is wel fijn dat als de kleine er is om je shirt omhoog te doen en hem/haar op je borst te krijgen. Vraag dan of ze een warme molton om je heen willen doen.

Succes.

Angela

Heyhey

tijdens je bevalling kan je idd een te groot shirt aan doen ofzow maar.... zodra je bevallen bent moet dat shirt ook uit voor de huid op huid contact het eerste uur met je kindje....

Wat stom, ik kan het me niet herinneren!! Wel had ik er goed over nagedacht en tijdens de ontsluitingsweeen heb ik het gauw aangetrokken. Ik had geen broek aan natuurlijk. Volgens mij een oversized jurkpyama met korte mouwen, ik weet nog het moment dat ze was geboren en ik m’n shirt over m’n hoofd heentrok zodat ze op m’n borst kon liggen.. en zo hebben we uren gelegen :) 
Ik kan me mijn lievelingssokken wel goed herinneren. Die waren zo fijn.. nu tijdens kraamperiode ook mijn meest favoriete sokken. 
Na de bevalling gedoucht en een mooie set pyama aangedaan waar ik ook makkelijk in kon bewegen en bv in kon geven. 

Terug
Bovenaan