klein groepje deel 3 ...

Haha, als ik het zo terug lees lijkt het idd dat ik er een hekel aan heb, nee hoor, ik vind het geweldig die kinderen voor de gek te houden maar Jordi word sinds zondag elke nacht om een uur of 4 wakker en volgens mij komt dat door de spanning omtrent de sint. Gevolg, de hele fam gebroken, want hij roept iedereen wakker he :s

Hallo allemaal! Net terug van vroedvrouw, weet nu een beetje beter hoe belgie bevalt, das toch een geruststelling, en ja, tis echt een beetje anders dan in NL hoor... zo hebben ze hier een soort twee-urig 'ritueel' na de geboorte. Omdat je kindje veel adrealine en stress heeft na een bevalling moet je hem twee uur huid op huid contact geven (incl voeden) om hem te ontstressen, in NL doe j edat een poosje maar echt geen twee uur(ik niet toen iig), wij hadden toen binnen het uur beschuit met muisjes om maar te zeggen.

We hebben er ruim een uur gezeten, ik had een hele lijst met vragen maar twas een leuk mens, had alle tijd en alle geduld voor ons.
Ze was alleen geschrokken van de 'kwaliteit' van mijn buikspieren... ik MOEST ECHT nadien fysio gaan doen... oke dus. Ik heb bij de eerste mijn buikspieren gescheurd en na dat ook nooit echt mijn best gedaan er nog iets van te maken. Zeker het afgelopen jaar met die verhuizing en miskraam en zo heb ik het zeeeer verwaarloosd en kennelijk is dat goed te merken...
werk aan de winkel na de bevaling dus...
grx

Ow jee de kwaliteit van je buikspieren. UUhhmmmm ik weet dat ik ze heb, gebruik ze alleen nooit. haha.

Maar wel fijn dat alles nu een stuk duidelijker is. Dat het dan toch zo anders kan gaan he. Vind het trouwens een prachtig idee dat 2 urige ritueel. NIks direct aan de telefoon hangen met de hele familie, ondertussen beschuit met muisjes eten.Eerst de rust vinden met je kind. Goed plan!

Vandaag gebeld door iemand van de kraamzorg. Volgende week intake gesprek. Ben benieuwd met wat voor waslijst ze gaat komen wat ik allemaal moet gaan kopen....

Wij hebben natuurlijk wel sint gevierd, groot succes, hoop speelgoed en gelukkig ook een paar andere dingen! Ook aan de baby had 'sint' gedacht (schoonmoeders) altijd leuk natuurlijk!
Maar blij dat die vent de deur weer uit is, kunnen mijn kids weer slapen ;)
De boom is inmiddels ook al gezet, blijft toch magisch he voor kinderen, al hebben we maar een klein boompje dan.Nu nog de sneeuw en die eeuwe zelfde kerstliedjes op de radio dan is het af he :p ik heb er wel zin in!
Liefs as

hoi,
wij hebben geen sint gevierd. moest werken s'avonds. nog even en het jaar is weer voorbij!! wat is er een hoop gebeurd in dit jaar he! kerst gaan we uitgebreid houden met een boel etentjes en visites.... zal me toch een schrik wezen om daarna op de weegschaal te staan:)
ja laat er maar een heerlijk strenge winter komen met een heleboel ijs en sneeuw!!!! schaatsen deed ik toch bijna nooit alleen om mn man een pleziertje te doen dus kan ie dit jaar zich hopelijk uitleven op die smalle ijzers......:p
heb ik iig een goeie smoes hahahaha.
nog 3 maanden te gaan meiden!!!!

Hier ook geen sint, geen kleine kinderen in de familie, die van ons wordt de eerste. Wel uit eten geweest met mijn ouders en mijn broer en zijn vrouw ivm ouders 33 jarige huwelijk, was ook leuk.
Deze week wel wat suprise etentjes met collega's en clienten. Ook leuk...
Kerst wordt uitgebreid gevierd dit jaar, in Engeland wordt dit namelijk groots aangepakt, dus we zijn al flink aan het shoppen voor de schoonfamilie, gelukkig niet zo'n grote familie. Ook mijn bestelling al gedaan, grootste cadeau waarschijnlijk onder de kerstboom, want ik heb om een babymatrasje gevraagd!
Wij gaan dit weekend de boom zetten. Ook een bruiloft dit weekend, erg drukke maand altijd die december maand.

Toi toi toi idd met de laatste loodjes, gaat snel!

Veel liefs LInda

Terug
Bovenaan