klein groepje deel 6

ha,
nou ik hoef niet meer terug naar de gyn!!!! heerlijk idee. de kleine woog netjes 2317 gr en heeft een klein hoofd. weet nu ook het geslacht:( omdat de gyn zich per ongeluk vergist. mr ja, kunnen we gericht nog wat shoppen.

Hoi,

Mijn man heeft toch besloten dat hij niet gaat, heeft volgens mij ineens het besef dat we nog maar 5 weken voor de uitgerekende datum zitten en dat er toch nog wel heel wat moet gebeuren.

We hebben afgelopen zaterdag de hele dag op elkaar lopen katten, maar met nu als gevolg dat we wat meer echt praten, tot gesprek komen, en mekaar echt horen. Da's dus fijn. Hij zei tegen zijn moeder dat hij het idee had ik het toch echt niet fijn vond dat hij aankomend weekend weg zou gaan en dat er toch nog heel wat moet gebeuren, dus de boodschap is overgekomen. Soms moet je wat ruzie maken, om tot iets te komen. Uiteindelijk is het de liefde die overwint, toch, en die blijft!

Fijn om jullie verhalen te horen, ik wordt soms een beetje simpel om alle verhalen te lezen van al die begripvolle mannen, die de meeste vrouwen op dit forum lijken te hebben... Die van mij is echt een schat, maar echt begrijpen wat er gaande is, doet hij volgens mij niet altijd. En hij heeft het toch ook moeilijk om met mij samen te moeten wonen (in deze staat) ha ha!

Gisteren bij de gym hadden we het erover hoe het fijn zou zijn als mannen na 9 maanden zwangerschap van hun vrouw de bevalling mochten doen. Ik zei toen, maar dan moeten wij hen ondersteunen bij die bevalling, en als je bedenkt hoe kleinzerig mannen kunnen zijn, lijkt me dat ook geen pretje. Is het toch fijner om zelf die controle een beetje te kunnen hebben.
Maar goed, wat weet ik ervan, we hebben het er nog over als die bevalling achter de rug is.

Morgen een Liggingsecho, hebben jullie die ook? Misschien dat mijn oma meegaat, die heeft nog nooit een echo meegemaakt. Misschien dat we dan even kunnen kijken wat het gaat worden, ben wel benieuwd, inmiddels...

Zo las trouwens net, dat de eerste maart mamma is bevallen, 5 weken te vroeg. Da's voor mij volgende week. Ik hoop toch dat we nog even lekker door mogen zwangeren.

Groetjes Linda

Goeiemorgen!
Sorry dat ik een tijdje afwezig ben geweest, druk druk druk met dat verhuisgedoe he...

Linda: dat opvliegerige en ruzie met de man heb ik ook gehad. Nu gaat het hartstikke goed, ik heb weinig te klagen ;) Ja, ik heb zo'n begrijpende man, sorry. Nu is de mijne van nature al gewoon makkelijk hoor, dat scheelt misschien :p
Blij dat ie iig heeft beslote thuis bij jullie te blijven, anders zit je zelf toch niet lekker en zul je net zien dat er iets gebeurd...

Gean: ik heb deze keer nog maar 1x kramp gehad, maar bij de eerste heb ik het heel veel gehad! Wat ik altijd deed was mijn partner roepend wakker maken om mijn voetje terug te buigen, haha! Toendertijd de gyn had er een tip voor het te vermijden maar ja, das al 6 jaar geleden, ik ben het helaas vergeten!

Linda: ik krijg geen ligggings echo wel gewoon de laatste (!) groeiecho, dat ze kijken hoe groot het kindje is en of de placenta goed functioneert enz.

Gean: je bent ook niet veel aangekomen zeg! Ik zit ook nogsteeds mar op de (verbazingwekkende) 9 kilo! Ik was voor de 20 weken al 5 kilo aangekomen dus had het erger verwacht maar door het ziek geweest te zijn en ik vrees ook door de verhuizingstress( voornamelijk de papieren waar ik even over in de rats zat) zal ik niet veel bijgekomen zijn. Nou ja, mij hoor je niet klagen hoor, al voel ik me ook alles behalve mooi! Die buik is zoooooo dik en die kont ook, en mijn gezicht ook... vind ik... zucht.... ik heb trouwens gisteren een nieuwe foto op die hyves gezet!

Wij zijn dus langzaamaan al bezig geweest met het huisje. Ik weet niet of ik het de laatste keer had verteld maar we hebben de sleutel al 10 dagen voor het contract begon gekregen. De hall is al in de verf :p dat was de enige plek waar de plafonds niet te verven zijn...
Vandaag weer terug, even naar de bank en nog at schilderwerk verrichten.
Ik heb wel gemerkt zaterdag en maandag ook, toen ik een beetje met dozen heb gesleept dat ik savonds dus mooi harde buiken begon te krijgen he.. niet meer doen dus :(
Goed, gauw tutten en de kids naar school.

grxx

Hoi allemaal!

Baby lag mooi met het hoofdje naar beneden. Nog steeds niet gezien wat het is, dus dat zien we dus wel met de bevalling. Ben zo benieuwd. Omdat mijn man niet naar Engeland is geweest hebben we een enorm productief weekend gehad. De babykamer is nu zo goed als af. Ik wil alleen nog een hoes voor de stoel maken en wat leuks aan de muur hangen.
Ook heeft mijn man in de badkamer een handoekkenrail opgehangen en met wat bakjes enzo heb ik nu alle shampoo etc wat opgeruimder staan, is straks handig als het bad-op-bad-standaard erop moet.

De slaapkamer moet volgend weekend nog omgezet worden, ze willen wat meer ruimte aan de linkerkant van het bed, omdat meeste vk en kraamzorg rechtshandig zijn. Bed moet eind deze week toch op klossen dus dat doen we dan allemaal in 1 moeite door.
Ook hebben we de box nu beneden staan en heb ik wat tweedehands speeltjes van een vriendin gewassen/schoongemaakt.

Gaan jullie borstvoeding geven? Ik ben dit wel van plan. Ik heb een cursus gevolgd van 3 avonden bij Borstvoeding Natuurlijk (vrijwilligersorganisatie). Ik heb van een vriendin een kolf gekregen, ga deze week even wat nieuwe onderdeeltjes kopen. Deze is een elektrische kolf van Medela, wordt aangeraden een nieuwe te kopen, maar ik denk dat ik eerst maar eens kijk hoe het gaat. Dan kan ik tegen die tijd altijd nog een nieuwe kopen, en dan waarschijnlijk een dubbele, want ik ga weer fulltime werken en dan is een enkele kolf waarschijnlijk niet voldoende.

Astrid, ik benijd je niet, ik zou het lastig vinden om het rustig aan te doen als ik in een nieuw huis zou zitten. Je wilt toch alles mooi hebben in je eigen huisje.

Groetjes Linda

hey,
Linda: fijn dat de babykamer zo goed als af is! lekker idee he! je bent er wel druk mee geweest zo te lezen. ik ben ook van plan om borstvoeding te gaan geven, kolf schaf ik straks na de bevalling aan, eerst maar eens kijken hoe het gaat! ik ga straks 40% werken. super dat de kleine goed lag! weer een zorg minder.

Astrid: suc6 met klussen, wel rustig aan he!!

ik ben nu 21 kilo aangekomen in totaal. heb de laatste week wel dat ik weer iets afval. verder heb ik een erg scherpe reuk (en alles stinkt!!!) ook de laatste week s'nachts veel rugkrampen. maar ja de laatste loodjes he!

vandaag precies 35 week!!!

groetjes Gean.

Hey dames!

Ik ben ook van plan om borstvoeding te geven. Koop nu eerst ook nog geen kolf, eerst maar eens kijken of het wel wil. Zien we dan wel weer.

Begint nu echt dichtbij te komen he, zeker nu de eerste baby al geboren is. Ik zou me een hoedje schrikken als mijn vliezen nu ineens zouden breken.

Sinds zaterdag heb ik alles klaar. Ik ben er wat dat betreft wel klaar voor. Moet nog tot 19 februari werken dan gaat mijn verlof in. Dat schiet op dus!

Verder gaat alles nog steeds z'n gangetjes. Heb alleen wel eens flinke last van de trappen die ik krijgt. Jeetje.
Donderdag groei echo, ben benieuwd!
En wordt nu ook wel erg nieuwschierig naar het geslacht van ons frummeltje. Nog even geduld...

Terug
Bovenaan