kletsen over van alles en nog wat

A

Anoniem

Guest
Gewoon lekker kletsen over van alles en nog wat zonder daarvoor een nieuw topic te openen? Lijkt me wel gezellig namelijk, ik kom zo vaak op het forum,.......

Vandaag heb ik Tijn voor de eerste keer naar het KDV gebracht om te wennen.......Ik ga hem straks ophalen, ben benieuwd hoe het gegaan is,....Ik vond het niet heel erg verschrikkelijk om hem weg te brengen, mijn dochter zit er al een tijd, dus ik ken de leidsters al goed, dat scheelt.
Per 1 september ga ik weer werken, dus in augustus gaat hij op vrijdag, en als ik weer moet werken ook op dinsdag en donderdag. Ik werk 4 dagen; hij gaat dan ook 1 dag naar mijn schoonouders, want 4 dagen KDV vonden we te gek worden. Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het straks allemaal zal gaan hoor als ik weer ga werken, zie er erg tegenop, en het zal best zwaar worden, met 2 kinderen. Hoop maar dat het snel went!

Ben vandaag voor de eerste keer sinds de bevalling weer ongesteld geworden, bah! Vond dat echt een voordeel van zwanger zijn hoor, haha!
Wij willen waarschijnlijk niet meer kinderen, maar ben er nog niet over uit of ik weer aan de pil ga, of dat ik voor een spiraal ofzo kies. Wat doen jullie? (Na de geboorte van mijn dochter heb ik niks gedaan namelijk).

Verder gaan we over 2 weekjes heerlijk met het gezin een week naar centerparcs; de Huttenheugte in Emmen. Zijn er meiden die daar al eens geweest zijn? Vooral voor mijn dochter is dat natuurlijk erg leuk, heb er echt zin in!

Nou, ik hoop dat er meer meiden zijn die af en toe gezellig willen kletsen...........
Ik ga Tijn halen!
Groetjes, Eline

hoi hoi,

wat een leuk idee!!

ik ben 14 juli bevallen van mijn zoontje ruben, het is echt een voorbeeld kindje hahaha niets geen gehuil 's nachts al lekker door slapen heerlijk.
Zijn zus amber van 1,5 is ook helemaal dol op hem.

Ik zag dat veel meiden de fles geven ik vroeg me eigen af zijn er ook mama's die de borst geven? en is dit in 1 keer goed gegaan?
Ik heb bij mijn oudste de borst gegeven en dit is heel erg goed bevallen ondanks dat het de eerste 10 weken erg pijnlijk was ivm haar tandjes.
nu geef ik weer borstvoeding de eerste keer aanleggen ging goed maar de dag daarna dronk ie niets meer bleek dat ie vruchtwater en bloed bij de bevalling heeft ingeslikt moest er dus eerst nog allemaal uit komen.
maar nu gaat het weer erg goed. hij groeit als kool hahaha.

Ja dat was beter he niet meer ongesteld worden. ze zeggen bij borstvoeding blijft het vaak nog langer weg. nou bij amber was ik gelijk de eerste maand weer ongesteld. hoop dat het nu nog even weg blijft.
ik twijfel tussen de pil en een spiraaltje.

wij gaan in oktober-november naar de eemhof (centerparcs) huttenheugte ben ik al heel lang niet meer geweest dus weet niet meer hoe het daar is.

liefs tanja

Hej!

Ik zag deze topic in een flits en dacht: ja, lekker! Zo voelen we ons vast sneller thuis op dit forum Eline! Goed idee van je.

Linde is nu 10,5 week. Ze is een heerlijk meisje, echt een aanwinst in ons gezinnetje. Ze is lief, huilt weinig en is zóóó schattig haar handjes aan het ontdekken! Ook maakt ze lekkere geluidjes op verschillende toonhoogtes, helemaal leuk. We hebben het reuze naar ons zin met haar. We gaan niet op vakantie, door een financiële tegenvaller (boehoe!!) maar goed, we overleven dat wel. Omdat we in Zweden wonen komen er veel lieve mensen onze kant op. Leuk, gezellig maar o zo vermoeiend!!! Ze komen natuurlijk niet voor een kopje koffie allen he (). We zitten zo vol, dat we onze ouders even moesten teleurstellen. Dat is moeilijk..... gewetensproblemen en in de spagaat zitten... ze zijn gelukkig allemaal al wel een keer geweest, maar toch.

Ik geef borstvoeding en ben nog niet ongesteld geworden gelukkig. Dat mis ik ook niet, ha,ha,ha. Eline, ik heb altijd een spiraaltje gehad, ideaal! Het inbrengen heeft mij de 1e keer geen pijn gedaan, de 2e keer wel iets. (Verschillende inbrengers zal ik maar zeggen). Je wordt nauwelijk meer ongesteld, en als je het al wordt is het minimaal. Sporten gaat dus altijd! Lekker hoor! Geen pillen vergeten, je hoeft er gewoon niet meer over na te denken. Er zitten minder hormonen in dan de pil geloof ik. Bij het vrijen voelt je partner er niets van. Gaat allemaal goed dus. Wij 'doen' nog ff niets (hi,hi, in de meest letterlijke zin vh woord...) Maar denken over een sterilisatie. Ik moet even ah idee wennen. Ik hoef op zich niet nog een kindje, denk ik (), maar toch is het wel erg definitief he. We nemen even de tijd om er over na te denken. Hebben jullie 'het' alweer gedaan/gedurfd? Ik heb nog geen behoefte, mijn man wel. Dat geeft (nog) geen strubbelingen, maar ja, hoe lang kun je je partner aan de kant zetten? Ik vind de BV nog zo intensief (fijn!!) en heb dus wel ff genoeg aan mijn lijf zeg maar. Hoe vinden jullie dit? Of is dit genant om zo te vragen? Liefs Pippi

@Tanja: Zozo, dan slaapt Ruben (leuke naam trouwens) ook al snel door zeg! Bofkont! Tijn sliep met 6 weken door, ook wel snel naturlijk. Leuk om te zien is dat he hoe een oudere broer of zus op de baby reageert? Julia (bijna 3) is ook zooooooooo lief voor haar broertje! Echt een moedertje hoor, heel leuk. Ook nooit jaloers geweest ofzo, gelukkig.
Ik geef nu vanaf het begin flesvoeding, Julia heb ik wel de 1e weken bv gegeven. Ik vond het alleen niet fijn om te doen. Ik had te veel melk zeg maar, heel vervelend. Ook bleef ik maar klooien met aanleggen. Ik wist al meteen toen ik zwanger was van Tijn dat het fv zou gaan worden. Gelukkig heb ik nooit spijt gehad van die beslissing. Tijn groeit goed.

@Pippi: Hahahaha, wat ben jij toch leker direct zeg!  Tijdens de zwangerschap hebben wij 'het 'bijna niet gedaan, had totaal geen behoefte zeg maar! Nu hebben we het al wel gedaan, toen Tijn 6 weken was. Ik moet er wel bij zeggen dat ik maar 2 piepkleine hechtingen had, dus ik was al vrij snel hersteld zeg maar
Ik snap heel goed dat je er nog geen behoefte aan hebt met bv, dat had ik bij mijn dochter toen ook niet. Ach, hij moet nog maar even geduld hebben hoor, haha!
Ik geloof best dat jullie het nu superdruk hebben in Zweden ,, vakantieperiode nu natuurlijk. Leuk hoor wat jullie doen! Wel fijn dat vrienden en familie jullie kant op komen, maar ik snap wat je bedoelt, je moet ze ook 'bezighouden 'natuurlijk, pfff.

Gelukkig is alles goed gegaan op de creche met Tijn, hij heeft goed gedronken, en lekker liggen slapen. Ook heeft hij zijn 'juf' ondergepoept, hahaha......

Meiden, ik ga eens even wat doen, want ik zit al veel te lang achter de pc nu!

Groetjes, eline

Hai meiden,

Gezellig zo'n kletshoekje!!
Hier gaat alles zo z'n gangetje. Ik ben jammer genoeg ook al een tijdje terug ongesteld geworden, terwijl ik toch bv geef.
Wij hebben 'het'ook nog niet gedaan. Ik durf het niet zeg maar. Ik heb een erg pijnlijke bevalling gehad met knip en vacuum. Daarna had ik een grote bloeduitstorting en een knoopje van de hechtingen op een zenuw, dus "mijn onderkantje" is nog een beetje een moeilijk onderwerp hier. Al moet ik zeggen dat ik er verder eigenlijk geen last van heb, maar het idee brrr. Ik moet er nog ff niet aan denken.
Ik ben ook steeds erg moe, dus tja dat is ook niet echt stimulerend he

Mila is nu ruim 12 weken en lacht en kletst erg veel. Sinds een paar dagen stopt ze echt alles in haar mond om erop te kauwen. Doen meer kinderen dit al zo vroeg? Ze is ons 1ste kindje dus tja ik weet het allemaal niet zo goed.

Nou meiden tot schrijfs!!

Liefs,
J_J

Hoihoi,

Leuk zeg; even zo te kunnen kletsen. Niet alleen maar vragen en problemen.
Met Evy en haar papa en mama gaat het hartstikke goed. Evy is ons eerste kindje, en als het aan papa ligt meteen de laatste. Is hij nu al eg duidelijk in. Maar mama is het hier nog niet zo mee eens. Ach ja, eerst maar eens volop genieten van onze kleine meid.
Ze is echt een voorbeeldig kindje. Huilt nauwelijks, als ze dan huilt is er ook echt iets aan de hand. Boertje wat dwars zit of lekker de luier en zichzelf erbij ondergepoept. Of gekleid zoals papa dat altijd zegt.
Alleen baart het drinken me af en toe toch nog zorgen. Ik weet dat ze nu wat minder drinkt door de warmte, ben dan ook blij dat het morgen minder heet wordt. Een week geleden dronk ze nog rond de 850cc en nu zit ze dagelijks rond de 650.

Ik heb 2 weken geleden een spiraaltje laten zetten. Slikte voorheen de pil. Maar was het ook beu steeds aan de pil te denken. En zo lang idd niet meer ongesteld te zijn geweest was ook wel prettig. Voordeel van spiraaltje zeggen ze.
Maar nu ben ik al dik anderhalve week ongesteld, balen. Weet iemand of dit normaal na het inbrengen van een spiraaltje? Of wordt het tijd dat ik mij huisarts eens ga raadplegen?

Evy lacht ook veel en begint heel voorzichtig aan ook geluidjes erbij te maken.   Ze stopt voornamelijk haar handjes/duimpje   in haar mondje. Ze gebruikt dan ook geen speen. We lachen ons 's avonds soms echt dood, als je haar zo hoort zuigen/smekken. Ze probeert ook tijdens het drinken haar vingers er nog bij te stoppen; of de fles al zelf vast te houden. Ik denk dat ik van die hendels ga halen voor aan de Difraxfles. Kan ze hem zelf vasthouden. Haar nichtje (is 4 maanden ouder) deed dit ook al zo vroeg.
Wat ik vooral heeeel schattig vind; dat als ze moe is ze met haar handjes door haar oogjes wrijft.

Groetjes Iris mv Evy (16-05-08)

Hier nog even een recente foto van mama en Evy. Wat een lekker slaapkoppie, he?

Gezellig, ik heb ook wel zin om te kletsen!
Zal me ff voorstellen, ben mama van ons mannetje Milan (23-5) en dochtertje Chiara (net 3 jr geworden). Alles gaat helemaal goed met Milan, al mag hij toch wel iets langer slapen...  Ik geef nog steeds borstvoeding en hij wil toch echt nog om de 3/3,5 uur drinken.  Maar verder groeit hij als kool,  en ach, die slapeloze nachten ben ik nog wel een beetje gewend van mijn dochter :).
1 oktober ga ik weer aan de slag, werk als secr. op een notariskantoor in R'dam en ga dan 2,5 dag werken, heerlijk, werkte eerst twee hele en twee halve dagen, maar had een oppasprobleem,dus dit is wel ideaal. Wat doen jullie voor werk?
Willen ook graag nog eventjes weg, maar weet nog niet goed waarheen. Wilde eerst vliegen, maar we zien het niet zo zitten om de hele inboedel mee te slepen, dus waarschijnlijk wordt het een weekje Centerparcs ofzoiets.
Tot laters! Groetjes Esther

Terug
Bovenaan