Kletsmaatjes gezocht

Ja dat ken ik wel. Vriendinnen van mij waren beide binnen een maand zwanger en ik ben ook al vanaf juni gestopt en nu nog niet zwanger. Heeft natuurlijk ook wel met de pcos te maken maar toch. Als het allemaal mee zit moet ik rond de 15 ongeveer mijn eisprong hebben dus ga volgende week maar aan de gang met de ovulatietesten. Had zo gehoopt dat dat allemaal niet nodig was geweest en dat het gewoon vanzelf zou gaan. Maar daar heb ik het geduld niet meer voor, ben inmiddels al 7 maanden van de pil dus vind dat er nu wel wat mag gebeuren.

Ik weet hoe je je voelt. Ik heb de 19e weer mijn eisprong en binnenkort weer testen met ovulatietesten. Alleen vind ik dat meer stress geven wat weer niet goed is. Miss zijn we wel veel te gefocust op het zwanger worden dat het niet lukt. Kan ook nog de uitwerking van de pil zijn. Schijnt ook een half jaar tot een jaar te duren. Onze tijd komt ook nog wel ☺

Hi dames,

Ik ben sinds juli gestopt met de pil, wij willen graag een kindje.

Ik stond er erg nuchtig in en dacht ik kijk wel hoe het loopt, had direct een cyclus van 28/29 dagen . Maar ben helaas nog  niet zwanger. Ik begin aan mezelf te merken dat ik nu wat ongeduldig begin te worden . Ik kan er niet met vrienden/familie over praten omdat wij het graag voor ons 2e willen houden zodat mocht ik zwanger raken wij iedereen kunnen verassen.

ik vind het erg fijn om hier wat mee te lezen over hoe jullie je voelen,allemaal erg herkenbaar.

Ik moet over 3 dagen ong worden, had allemaal vagen klachten en vanochtend een early test gedaan helaas was deze negatief.

Fijne zondag gewenst voor jullie:)

Welkom Bibi! Ik ben ook gestopt in juni en nu ook nog niet zwanger. Snap wel dat je daar ongeduldig van word, dat had ik ook. Alleen had ik dan geen regelmatige cyclus. Wel fijn dat jij dat wel hebt. Zal voor je duimen over een paar dagen!

Hi ladies,

Wat een goed initiatief! Ik sluit graag aan.

Wij zijn sinds juli bezig een tweede kindje te krijgen. Na een maand was het direct raak, maar dat is helaas in een vroege miskraam geëindigd. Daarna vol goede moed weer aan de slag en... niks. Het is nog maar kort, dat besef ik ook wel, maar ik ben inmiddels 39 en ben dus ook best bang dat het te laat is. Vind het wachten zo moeilijk. Elke keer weer hoop en dan niks. Mijn vriend is superlief, maar die zegt alleen maar dat het wel goed komt en dat ik er niet zo mee bezig moet zijn. Tja... ik weet dat hij niet veel anders kan, maar daar kan ik dus niet zoveel mee.

Gedeelde smart is halve smart, zeggen ze. En gedeelde vreugde dubbele vreugde. Dus dank voor het opstarten van dit topic! Ik kan ook wel wat kletsmaatjes gebruiken :)

Hooooi :) wat leuk (en ook weer niet) dat meer dames zich herkennen in deze situatie.

@Bibi, hoe is het met jou??

@zonnetje, hoe gaat het bij jou?

@plu & An & Mirthe, hoe is het met jullie??

Even een kleine update. Wij zijn vorige week voor onze intake in het zkh geweest. Dat was een vooral veel vragen beantwoorden. We gaan nu eerst mijn cylcus volgen om te kijken of en wanneer ik mijn eisprong heb. Inmiddels alweer 2 keer terug moeten komen voor een echo, waar helaas nog niks op te zien was. Nou zou het dan ook wel al heel vroeg zijn. Dinsdag moet ik mij weer melden.

Als blijkt dat alles goed zit kwa timing etc dan willen ze over gaan tot een kijkoperatie. Ik hoop dat het zo ver niet komt, maar als het moet dan moet het!

Inmiddels heb ik wel weer een paar dingen geleerd over een eisprong hebben en volgen... Misschien weten jullie dit allemaal wel, maar dacht laat ik de kennis maar even delen.

Tijdens een echo (deze is inwendig) gaan ze kijken naar je eitje en hoe snel die groeit. Die van mij was nu 11 mm en moet nog groeien tot 20 mm (ja dat hoor je goed, 2 cm!). Ik vroeg mij daarom ook af tijdens zo'n echo, waarom is een kijk operatie dan nodig. Je zou toch gewoon het eitje kunnen volgen tot aan de baarmoeder? Fout, het zwarte dingetje wat ze bij de echo zien (en wat ze voor het gemak een eitje noemen) is slechts een omhulsel. Het daadwerkelijke eitje zit hierin en is microscopisch klein en kan dus met het blote oog of echo niet worden gezien. Het omhulsel knapt en op dat moment gaat (als het allemaal goed werkt) je eitje de eileider in.

De echo controle is om te bepalen wanneer het omhulsel ongeveer knapt, zodat ze dan kunnen bepalen wanneer je bloed moet prikken. Aan de hormoonlevels in je bloed kunnen ze dan bekijken of je een goede eisprong hebt.

Wist ik allemaal echt niet!!

Voorlopig zit ik dus ongeveer om de dag in het zkh te wachten op een echo.

Pas vandaag realiseer ik mij in wat voor medische molen ik terecht ben gekomen en wat voor belasting dit voor mij betekend. Ik weet dat het allemaal moet en ben er verder niet echt verdrietig om, maar voel wel dat mijn stresslevel in het algemeen nu iets toeneemt. Hopelijk komt het straks allemaal goed en is het, het allemaal waard geweest.

ps ik ben onwijs goed in lange verhalen typen, maar lees ook met volle interesse jullie verhalen hoor!!! :x

Hi Skybles,

Ik vond het heel interessant om te lezen, wist namelijk ook niet helemaal dat het zo zat. Vervelend dat je nu echt in de medische molen zit. Maar het is natuurlijk voor een goed doel. Ik hoop dat je heel snel duidelijkheid hebt.

Met mij gaat het ook goed. Ben na de Primolut natuurlijk meteen ongesteld geworden en zit nu op dag 12 van mijn cyclus. Ben sinds donderdag begonnen met ovulatietesten en gister en vanmorgen gaf de test aan dat ik in mijn vruchtbare periode zit. Nog geen piek dus ik moet nog even doortesten. Volgens de app die ik bijhoud zou mijn eisprong ergens tussen morgen en dinsdag moeten zijn. Ik hoop zo dat de ovulatietest dit aangeeft. Dus voor nu maar hard aan de bak de aankomende dagen en hopelijk snel een eisprong

Liefs

Hoi skybles,

Hier gaat alles goed.

Wel interessant om te lezen hoe het precies in zijn werking gaat allemaal, wist ik ook niet.

Ik ben nu aan het wachten op mijn eisprong en Is het dan weer 2 weken hopen op geen menstruatie. Ben toch weer begonnen met ovulatietesten. Zou volgens de app donderdag de eisprong hebben en ben vandaag voor de zekerheid maar al begonnen omdat mijn cyclus nog niet regelmatig is en ik zo mijn eisprong niet ga missen.

Terug
Bovenaan