kleurencrisis!! Ideeen gevraagd!

Ben ik nog weer even. De kleur oranje die ik bedoel kun je zien op www.babypark.nl in de catalogs op blz 70. Het is zacht-oranje. In die catalogus zie je zoiezo veel voorbeelden van babykamers. Erg leuk!

XXX Yvet

hallo allemaal

moeilijk he die keuzes,...
De kamer van mijn dochter (2) is knal blauw met knalroze, de vloer en de meubels zijn wit..de kamer van mijn andere dochtertje (+/-16-06-07)  wordt zacht groen met licht roze echt super baby achtig compleet met beertjes en al,... en ik vind het  heel leuk, ze zijn zo snel groot en zo snel geen baby meer dat ik nu alles echt helemaal op de baby manier ga inrichten,..volgend jaar krijgt ze wel een stoerdere kamer,... veel succes,!!!

Hoi meiden,

Bedankt voor al jullie tips! Erg leuke sites ook!

Veel zilver had ik al in mijn hoofd of dit nu met blauw roze of groen is (hihihihi). Nu is alleen de vraag in welke elementen laat je dit terugkomen. Ik wil ook iets met behang. Ik dacht aan een felle kleur op de muur en dan op die felle muur een lijst maken met daarin weer een contrasterend behangetje. Zwart wit en zilver met een felle kleur spreekt me aan. Maargoed mijn vraag is dus zijn er meer mensen die de combi hebben gemaakt verven en behangen en zilver? In welke vorm hebben jullie dit gedaan?
Omdat we het toch wel over 3 grote wanden en de randen op het raam heen hebben vind ik het moeilijk. Geef je al die wanden een kleur en is het dan niet te druk voor de beeb? Zou zilverkleurige muurverf mooi zijn of kan ik zilver beter terug laten komen in accenten en welke accenten dan? HELLUP ik kan niet kiezen!! Het is umbelieveable! heb vormgeving gestudeerd 4 jaar lang!! en ik weet het gewoon niet meer haha!

lfs ing

Misschien zit er wat tussen  het behang van  eijffinger en dan de serie anjalie en nadati!
Wij hebben gisteren gekozen voor de volgende samenstelling: streepbehang onder en boven lime/groen behang! zie volgende site!
http://www.eijffinger.nl/
Dan naar collecties, en dan naar babykinderkamerbehang en dan naar collectie Anjali and Ndati!  De eerste foto die je ziet, daar heben wij voor gekozen.
En verder, (ik weet dat je rustig aan moet doen) maar ga lekker eens bij een winkel rond neuzen, kan je het reallife zien en gelijk advies vragen!

Hoi inge,

Ik ga dit keer nix aan de babykamer doen, heb hem bij mijn eerste zwangerschap wit gelaten en overal op de muren sterren gestencild, in roze blauw groen en geel....
Als ik het nu nog eens zou moeten doen zou ik waarschijnlijk iets met lime groen doen....lekker fris....(heel langzaam is mijn hele huis die kant aan het opgaan) en het maakt ook niet uit of het een jochie of een dame wordt bij die kleur...en mooi bij rvs

In ieder geval succes...

Yvonne (38+6)

hoi inge,

we zijn even ver en ook wij hebben met dezelfde vraag gezeten. we hebben een dochter van twee en zij heeft één muur met retro vogeltjes behang en de rest hebben wij wit gelaten. verder heeft ze knal roze accenten en leuke spulletjes van pakhuis-oost en loods 5.
de tweede (we weten niet wat het wordt) krijgt één muur oranje en verder vullen wij de kamer aan met leuke oranje retro assecoiren. zoals een mega oranje badeend die een lamp is. (geeft echt een sfeervol licht) verder hebben wij dit weekend van het merk "Lief" een wieg gekocht (ouderwets model) . het onderstel is zilver en de bekleding is wit met een oranje hemel van een soort gaas. staat echt super in een strakke kamer.
als de baby straks geboren is wil ik net zoals bij mijn dochter zijn of haar naam in houten letters op de muur en dan in een andere knalkleur. meisje roze en bij een jongen aqua blauw.
Ik kan nu al niet wachten als straks alles op zijn plek staat.
succes met kiezen!!!

groetjes Natalie

Hé inge,
Gezien je studie hoef ik je niet te vertellen, dat er veel kleuren passen bij rvs.
Ik ben echt een kleurenfan, hoe drukker hoe beter.
Momenteel is de babykamer bij ons groen, beetje appeltjes achtig en paars, wij hebben een meisje, wist dit niet toen ik zwanger was.
Als de kleine dadelijk wat groter is, krijgt ze waarschijnlijk een felroze slaapkamer.
Even terug naar vraagstelling, ok ik hou niet van behang, maar wat je misschien zou kunnen doen is je wanden zogenaamd omlijsten met een grijstint, of je wanden bijv blauw maken, of elke andere kleur die je wil, en dan vakken schilderen die grijs of zilver zijn en daar schilderijtjes inhangen. Het schijnt dat de lievelingskleur van elke baby rood is, heb ik ooit ergens gelezen.
Ik vind perswoonlijk felle kleuren mooier dan die pasteltoestanden, ligt er ook beetje aan hoe je meubels zijn.
Wat is je lievelingskleur? En die van je mannetje? Verwerk die erin, voor een baby is volgens mij niks te gek.
Succes.
X

Hoi Inge,
Wij gaan nu voor onze derde, voor een lime groen/ met donker groen kamertje, en veel lichte kleuren.
Dus dat groen is meer accesoires etc.
We hebben een houten lambrizering rondom, die is nu nog blauw..maar zoontje had een zee thema, dus dat was erg gaaf, met rood witte vuurtorenlampen etc..
Die lambrizering gaan we nu licht maken..en verder geen opvallende dingen..Het is maar een klein kamertje nl..het huis is dan vol hhahahaha
Dit vind ik ook leuk, moet je maar eens kijken, wel prijzig..
www.inke.nl
Succes, groet R

Terug
Bovenaan