kleurencrisis!! Ideeen gevraagd!

Hallo Inge,

Momenteel is onze babykamer nog erg roze, en nu er een jongen op komst is moet dat verdwijnen. Het roze gaat nu limegroen worden. De meubeltjes hebben we al.

Voor leuke ideeën zou je naar een decorette of andere verf/behang speciaalzaak kunnen gaan. Daar hebben ze ook boeken met voorbeelden, deze boeken mag je meestal ook even lenen om thuis op je gemak te kijken. Aangezien we 2 keer verhuisd zijn heb ik dit zelf al vaker gedaan. Mijn dochter had al haar 3e babykamer toen ze nog 2 moest worden.

Succes met kiezen!

Groetjes, Eveline

haai
ik heb het zelfde probleem. Ik heb een grenen kamertje maar wat ik nu op de wanden moet doen geen idee.
Ik heb wel bij de praxis heel leuk behang gezien. een beedje dat legerprint idee je weet wel die vlekken maar dan in het roze, heel leuk allemaal verschillende kleuren roze. Als het een mijsje is dan doen we 1 want dat behang en de rest gewoon wit denk ik.
Maar ja als het een jongetje is  .... geen ideee

groetjes silvia

Hoi Inge,

Ik heb zelf met stempels gewerkt. Die kan je bij de gamma kopen of natuurlijk zelf maken met aardappels. Is enorm leuk en origineel.

groetjes Mariska

Hoi inge,

moeilijk he!

Wij hebben er erg op gelet dat het niet te heftig werd. Zo'n pasgeboren
baby met hele heftige kleuren leek ons niet erg fijn. Daarom hebben we
ook een rustige kleur van deken en kinderwagen gekozen ipv bijvoorbeeld
knalrood.

Met accesoires kun je veel kleur aanbrengen en ook nog een keer wisselen in kleur. Zo kan je iedere keer weer wat veranderen.

Succes!

Qua kleuren komt het wel goed. Alleen in welke vorm gaan we het zilverkleurige toepassen. Dus plinten zilver of juist niet, lijst op de muur, is zilveren muurverf mooi? Heeft iemand ervaring met dit laatste?
lfs ing

Zilveren lijst of lijsten op de muur lijken mij errug leuk! Leuker dan de plint, maar ja is persoonlijk he! Ik heb geen ervaring met zilveren muurverf, maar volgens mij heeft VTwonen die in de collectie en die hebben allemaal van die kleine testertjes, dan zou je eventueel een en ander uit kunnen proberen!
Nou suc6 ermeer!

Hoi Inge,

even een reactie van mij - ik heb ooit kunstacademie gedaan, dus ik denk (ik HOOP!) dat ik er een beetje verstand van heb. Een muur helemaal zilver schilderen lijkt mij wel erg gaaf, maar dan moet je wel zorgen dat de muur mooi glad is - door de glans zie je elk bobbeltje namelijk. Er zijn nu toevoegingen te koop die je door gewone latex kunt doen (of eroverheen, dat weet ik even  niet)  - glimmend, met een subtiel glittertje, etcetera, dus je kunt ook een kleur gebruiken in combinatie met glans. (Even vragen/zoeken bij de locale doe-het-zelver, ik geloof dat het van Histor is).  Een zilveren muur in combinatie met 1 muur met een leuk retrobehangetje lijkt me ook wel stoer - als je de rest maar zoveel mogelijk in dezelfde kleuren doet als het behang, wordt het heus niet te druk.

De belangrijkste tip: als je maar twee kleuren (of bijv. zilver met wit en 1 kleur) gebruikt, is er altijd samenhang. Je zou bijvoorbeeld ook een (open) kastje aan de binnenkant met het behang kunnen bekleden (spraylijm gebruiken) zodat het terugkomt. Het handigste is als iedere kleur minimaal 3x terugkomt (bijv dekentje, aankleedkussenhoes, behang), dat maakt dat het een geheel wordt. Er is tegenwoordig ook textielverf te koop waarmee je op 40 graden in de wasmachine kunt wassen (wel goed nawassen omdat veel baby's allergisch zijn voor verfstoffen).

Dat laatste hebben wij ook gedaan - we hebben 1 muur knal-appeltjesgroen geverfd. Daartegen staat de witte commode, met een (zelf geverfde) kussenhoes. Ik heb ook al een paar knuffels in dezelfde kleuren, en ben bezig een dekentje te breien waar die kleur ook in zit. Verder is alles wit, groen, of natuurhout.

Je zou ook eens wat bladen moeten inkijken voor ideeen - bijvoorbeeld 101 woonideeen, VT wonen, dat soort dingen. Je krijgt al gauw een idee over wat echt bij jou past - en daar gaat het natuurlijk om!

Succes met je stoere babykamer!
~Hilde

P.S. Oh ja, en pasgeboren baby's kunnen de verschillend tussen pastellerige kleurtjes niet onderscheiden! In eerste instantie zien ze vooral goed het contrast tussen zwart en wit, en daarna de kleuren rood, blauw, groen en geel, enzovoort. Grote patronen kunnen ze ook beter zien dan kleine. Dit even in reactie op diegene die felle kleuren niet geschikt vond voor baby's . Maar goed, ieder z'n heug natuurlijk!

Terug
Bovenaan