Knoop doorgehakt!

Hoi allemaal,

Bedankt voor alle lieve reacties! Ook leuk om te lezen dat er nog meer mensen al wel een tweede zouden willen...
Ik ben inderdaad 24. Ik heb ook niet echt 'haast' maar ben gewoon dol op kindertjes. Daar komt bij dat mijn man en ik allebei ook weinig in leeftijd schelen met onze broer/zus en als het ons gegund is, willen we dat ook graag voor Esther en haar broertje/zusje.
Esther is vandaag precies 3 maanden oud. En inderdaad, ik ben vorige week vrijdag voor het eerst ongesteld geworden. Mocht het de eerste maand raak zijn (zou ik wel van opkijken, de vorige keer ging het ook niet zo snel), dan ben ik rond ongeveer dezelfde datum uitgerekend als bij Esther. Dat zou helemaal maf zijn...ben ik opnieuw een januari mama. Ik laat het jullie zeker weten als het zo mocht zijn!

En nu ga ik rennen...naar de nagym!  Want ook mijn lijf is niet helemaal meer wat het voor mijn zwangerschap was...

Groetjes,

Eveline

Hoi allemaal,

Ik heb nu twee jongens van drie en 3 maanden en ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom jullie al zo snel aan een tweede willen beginnen.
Ten eerste is het belangrijk dat je goed ontzwangerd, duurt zeker 9 mnd Als je een kind hebt en een baby thuis kan je echt veel minder aandacht aan je beeb geven, dat merk ik nu heel goed Mochten jullie gelijk zwanger worden dan zit er 13 mnd tussen.
stel dat de oudste nog niet loopt hoe ga je dat dan oplossen, lijkt mij heel lastig namelijk
Twee kinderen hebben is echt een drukte. Je komt niet aan jezelf toe, met één kind kan je alles doen, dat was ook een reden dat wij pas later aan een tweede zijn begonnen Persoonlijk vind ik als er drie jaar tussen zit perfect, de oudste snapt alles beter, kan veel zelf enz Hij is wel erg jaloers hoor
De oudste van ons is nog niet zindelijk en twee kinderen in de luiers is duur echt duur
Twee kinderen hebben is wel ontzettend leuk, Ik geniet enorm van ze. thomas is heel lief voor zijn broertje en het wordt straks alleen aar leuker
Wat ik alleen maar wil zeggen is, geniet van je baby en van de rust
Ook zijn kinderen vanaf negen maanden veel ziek, dat is de leeftijd dat ze allerlei kinderziektes kunnen krijgen
dat was voor ons een hele zware tijd met slapeloze nachten en dan lijkt het mij erg zwaar als je dan ook nog (hoog)zwanger bent

Gr Jeannette

mv van thomas 29-2-2004 en wesley 19-01-2007

Ik kan me wel bij de laatste reactie aansluiten: pittig lijkt me dat, twee kinderen heel dicht op elkaar. Ik heb er nu 2 jaar en 4 maanden tussen ziten en ik vind het toch wel erg makkelijk dat de oudste zelf trap loopt, overal zelf heen kan lopen en op kan klimmen, dat hij zelf eet, goed praat en aan kan geven wat er is....

Overigens hebben wij ook wel "gemikt" op een kleiner verschil, alleen duurde het  12 rondes  voor ik in verwachting was van de tweede. Zelfs als ik meteen zwanger was geraakt (wat zeer onwaarschijnlijk is, bij mij gaat het niet zo snel) dan was  de oudste  toch minstens ook al anderhalf geweest. Nu lees ik over dames die er maar een jaar tussen willen.... Heftig lijkt me dat. Maar goed, ik weet ook niet beter misschien ;).

Nu we zo dit verschil ervaren, wachten we nog wel even met proberen voor nummer drie totdat de jongste minstens 1 is. Lekker hoor, geen duowagen nodig, de maxi-cosie en de autstoel kunnen gewoon doorgeschoven worden.

Groetjes Dionne/vis78

hoi

ook ik sluit me aan bij de laatste 2 reakties
mijn oudste , isabelle, was 2 jaar en 10 maanden toen jens kwam
prima leeftijd ertussen vind ik zelf,
ik heb bijna 3 jaar erg kunnen genieten van isabelle alleen,
moet er niet aan denken dat je maar zo kort alle aandacht aan 1 kindje kan geven,
en idd wat jeannette ook aangeeft,
je lichaam is echt nog lang niet de ouwe,

lekker eerst genieten, ontzwangeren, en geniet van de rust

groetjes riana

Hey Eveline,
Veel succes hoor!
Ook wij wachten nog, zeker anderhalf jaar. Ik wil eerst een tijdje werken (heb afgestudeerd een kind gekregen, dus nog nooit een "echte" baan gehad) en ben mijn zwangerschap nog niet vergeten... Wel wil ik ooit graag een broertje of zusje voor Lotta. Ook zij is trouwens een bewerkelijke baby, lief en gezellig maar ook heel erg WAKKER. Ik heb mijn handen vol, zeker met straks een baan. Maar ze is geweldig en ik zing dat ook vaak voor haar "Lotta is een lieve schat, ik wou dat ik er meer van had".... over een paar jaartjes, hihi.
Heel veel succes en hou ons op de hoogte.
Gr Irene

Hoi meiden,

Ik ben me er heel goed van bewust dat er ook nadelen zitten aan twee kinderen zo dicht op elkaar. Inderdaad heb je dan minder tijd voor je kindjes, maar dat is ook zo als je langer wacht. Hetzelfde geldt voor minder tijd voor jezelf, dat neemt met ieder kind af, ook als er meer tijd tussen zit en zeker in het eerste jaar.
Maar als ik in mijn omgeving kijk, zie ik vooral dat kindjes die dicht op elkaar zitten ná dat eerste jaar elkaar goed bezig houden. Een jaartje doorbikkelen en dan is het vaak juist tijdwinst. Daar komt nog bij dat aandacht moeten delen voor kleintjes vaak ook wel goed is.  

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje vreemde opmerking dat je dan maar zo kort van je kindje geniet (of hoe stond het er precies, ik weet het niet meer). Ik houd heus niet op met van Esther genieten als ze een broertje of zusje krijgt. Net alsof ik van dat broertje of zusje helemaal niet zou genieten omdat Esther er al is?
En tuurlijk is het een hoop georganiseer om ergens te komen, maar ja, dat went ook. Ik heb op een kinderdagverblijf gewerkt en daar stonden we ook met 2 leidsters op een groep van 8 tot 10 baby's. Dus dan zal in mijn eentje 2 kinderen ook wel lukken.

En tenslotte....je kunt het leven toch niet plannen. Voor hetzelfde geld duurt het een jaar voordat ik zwanger ben. Of lukt het helemaal niet. Of blijk ik een kindje met een handicap te krijgen. Of word ik of iemand in mijn familie ziek. De afgelopen jaren heb ik heel veel problemen meegemaakt en als ik iets geleerd heb is dat je de dingen nog zo goed kunt plannen, maar dat het altijd anders loopt dan je denkt. Dus ben ik opgehouden met plannen. En daarom...blijven die condooms fijn in dat laatje.

Sorry voor het lange verhaal, maar dat moest me even van het hart. Ik heb respect voor ieders beslissing, maar vraag ook respect voor de mijne. Want ik ben al zo'n piekeraar en ga niet over één nacht ijs.

Liefs,

Eveline

Daar ben ik weer!
Eveline ik vind dat je niemand een verklaring schuldig bent waarom jullie graag snel een tweede kindje willen!!
Jullie hebben die keuze gemaakt, en als jullie daar achter staan kan ik daar alleen maar respect voor hebben.
En inderdaad je weet nooit hoe het leven loopt. Je neemt geen kindje, je mag blij zijn dat je ze kunt krijgen!
Voor dat ik Evi kreeg heb ik twee keer een miskraam gehad, met 7 en met bijna 11 weken. Dan wordt je je wel bewust dat het niet allemaal van zelfsprekend is.

groetjes Sonja mama van Evi

Hoi Evelien,

ik ben het met Sonja eens, je bent ons geen verklaring schuldig waarom je nu al een tweede kindje wilt. Dat ik even wacht heeft met onze situatie en onze mening te maken en ik zou ook niemand mijn keuze op willen dringen. Ik scheel 12 maanden met mijn broer(tje) en mijn ervaring daarmee is niet zo goed, maar dat kan ook anders gaan, dus dat is ieders keuze. Daarentegen scheelt mijn man 4 jaar met zijn zus en was dat ook niet altijd even leuk in zijn kindertijd, dus een ideale situatie is er gewoon niet.

Wat ik wil zeggen is, dat je lekker moet doen zoals je eigen gevoel je ingeeft, dan komt alles goed en laat iedereen maar lullen!!! (Je doet het toch nooit goed.)

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan