Knoop doorgehakt!

Hallo allemaal,

Iedereen moet natuurlijk zelf weten om snel aan een tweede te beginnen, het was absoluut geen aanval naar jullie toe. Wat ik wel wil zeggen is dat werken op een kdv met 8 kleine kinderne heel iets anders is dan als je zelf twee kids hebt. Kinderen zijn altijd anders dan thuis, dat merk ik nu al te goed met de oudste. Iedereen zegt, oh wat is hij lief, nou thuis zijn ze absoluut anders.

Ik vond wel toen wij Thomas alleen nog hadden dat we hem na de fles in bed legden en zelf nog konden slapen. Vanmorgen werd thomas om vijf uur wakker en Wesley ook en dan baal je echt maar ja het gaat op een gegeven moment wel over. MAAR ONTZWANGEREN IS ECHT BELANGRIJK. Je lichaam heeft het een hoop te verduren gehad negen mnd lang. Mijn gynaecoloog gaf mij het advies echt 9 mnd te ontzwangeren, nu zei ik gelijk dat wij het bij twee houden omdat drie kids te druk wordt qua werk, creche, ziek worden enz.

Maar voor wie snel zwanger willen worden veel succes en geluk!!

Gr. Jeannette

mv thomas 29-2-2004 en Wesley 19-1-2007

Hoi allemaal,

Toch nog even een reactie van mijn kant. Tuurlijk is dit forum om meningen te delen en reacties te geven. Maar ik denk dat je reactie wel een beetje moet passen bij wat iemand opschrijft. Als ik had gevraagd om advies, zou het logisch zijn om voor- én nadelen op te schrijven. Maar  als ik vertel dat ik blij ben dat ik een besluit genomen heb en uitkijk naar opnieuw zwanger zijn, vind ik reacties als "geniet nou maar eerst van dit kindje", "ik snap niet waarom je dat nou zo snel wilt", etc. niet zo passend. Een beetje alsof wanneer iemand een topic zou plaatsen dat ie jarig is, je de nadelen van ouder worden zou gaan benadrukken of zo. Of als je op het zwanger-worden-forum berichtjes zou gaan plaatsen over hoe zwaar het is om kinderen te hebben. Een beetje betuttelend ook, net alsof ik dat zelf niet allemaal bedacht zou hebben.

Groetjes,

Eveline

Hoi evelien,

ik ben het helemaal met je eens. En bovendien vind ik het heel leuk voor jullie. Ik zou het ook wel willen, maar mijn man wil nog niet. Femke is 6 weken oud nu. Maar ik denk dat ik over een maand of 10 weer stop met de pil. Dan kan ik mijn man gaan voorbereiden. En ik ben zelfstandig ondernemer en wil nu even kijken of ik dat blijf doen of misschien wel stop.
Maar je moet toch doen wat je zelf het prettigste vind. Als jullie graag nog een kindje willen dan moet je de condooms lekker achter wege laten. Als het zover is laat je dat ons tocht wel weten he?
gr linda

dat is inderdaad ook waar ik over val,opmerkingen als;straks geen aandacht meer voor de oudste,vanwaar die haast,aanslag op je lichaam...wat voor de ene zwaar is,hoeft voor een ander niet zwaar te zijn.ik heb soms het idee dat mensen denken dat ik niet weet wat me te wachten staat,maar geloof me;ik weet het echt wel.ik heb genoeg verbeeldingskracht en werk al jaren met alle soorten en maten kinderen.en dat ik savonds de deur niet achter me dicht kan trekken maakt t voor mij echt niet zwaarder.daar ben ik te nuchter voor.als ik 3 keer per nacht mn bed uit moet,huppel ik 3 keer per nacht mn bed uit.als er om mee heen gejankt of gedreind word,daar word ik niet warm of koud van.ja,heus wel een keer,maar dat hoort erbij.
ik vind t ook leuk om iemands gedachten over iets te lezen/horen.maar liever niet in de toon van:"als je snel een 2e krijgt dan"..."IK zou niet snel een 2e willen want" klinkt al heel anders.
maar het zal niet verkeerd bedoeld zijn,want iedereen hier is toch altijd wel lief en respectvol naar elkaar.toch?

Heyyy Evelien.
Tja ik ben weer aan het werk dus niet zoveel tijd meer voor het forum
Wat leuk zeg dat jullie er weer voor gaan!!   Er komt dus weer een spannende tijd aan!!
Ik vond dat echt een geweldige tijd,klussen of je leven er vanaf hing daarna het wachten,voel ik iets of voel ik niks. Super! Zelf wacht ik nog even,mijn vriend is de bevalling nog niet vergeten haha. (ik ook niet hoor) Hou ons wel op de hoogte hè!!!
Succes en klus ze hè!!   Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan