Knoop doorgehakt!

Hoi Evelien,

Dapper hoor je besluit, hoop voor je dat het lukt
Er zitten altijd voor en nadelen aan vast... tussen mij en mijn zus zit 13 maand verschil en we hebben opzich heel veel aan elkaar ( mits je goed met elkaar op kunt schieten hihi ) Dus het kan ook heel leuk zijn.
Ikzelf moet er ook nog niet aan denken, alhoewel ik soms mijn buikje met getrappel wel mis, maar ik vind eentje nu al zwaar, dus wij wachten nog maar ff

Heel Veel Succes en geniet lekker van alles

Groetjes Sabrien

hoi Eveline

Leuk dat jullie alweer voor een 2e kindje gaan!
Je bent niemand een verklaring schuldig voor jullie keuze helemaal omdat het jouw lijf is en jullie moeten het samen doen, vind het nogal jammer van een paar reacties eerlijk gezegt.

Tussen mijn meiden zit 18 maand en 4 dagen (had 19 maand moeten zijn maar beviel eerder door hellp) en ook daar volop commentaar op toen we trots onze 2e zwangerschap aankondigden. Als het aan ons had gelegen had er minder tijd tussen gezeten maar moest 9 maanden wachten ivm keizersnede. Ook die onzin van geniet eerst van Luna, net of ik daarmee ben opgehouden toen Indy kwam. En ja geef eerlijk toen het is soms best even aanpoten maar met liefde en geduld kom je overal waar je wezen wilt. En ik geniet er van om te zien hoe Indy op haar grote zus reageert en haar overal na kijkt in wat ze doet. Als Luna weer eens boven de box of wipstoel hangt om even te "praten" met Indy lig ik stiekum in een deuk.

Als ik nu weer moest kiezen zou ik het meteen weer doen, heerlijk om die 2 meisjes samen te zien. En elk leeftijdsverschil heeft voor en nadelen, vrienden kregen hun 2e toen de oudste 3,5 was, elke keer als hij van school gehaald/gebracht moest worden moest de jongste wakker gemaakt worden en was dan weer van slag. Nu heb ik het makkelijk als Luna straks na de vakantie 2 dagdelen naar de peuterspeelzaal gaat ga ik lekker met Indy baby zwemmen. Ook een plus is dat Luna 's middags nog dik 2 uur slaapt waardoor ik dus alle tijd heb om te kroelen met Indy of even een tijdje wat voor mezelf te doen.

Meid, ga ervoor en veel plezier met het klussen hoop dat jullie wens snel vervult mag worden!

groetjes Chislaine mv Luna juni 05 en Indy dec 06

Fijn dat je een besluit hebt genomen! Kan een hele opluchting zijn en ik kan me inderdaad niet voorstellen dat je zoiets zomaar beslist..
Ik voel mijn lichaam nog overal piepen en kraken, ik moet er even nog niet aan denken om opnieuw zwanger te zijn... Ik ben nog verre van hersteld van de 1e.
Maar ga er lekker voor! Het eindresultaat is tenslotte geweldig, weten we nu, niet?
Veel succes!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (8 weken)

ik denk dat het heel persoonlijk is.ik vind het onzin dat je minder aandacht zou hebben voor de baby als je een kindje van 1 hebt dan wanneer je een kindje van 3 hebt.boas kan nog in de box spelen als ik met de baby bezig ben.het zoontje van mn vriendin van 3 gooit de hele pot visvoer in de vijver als ze aan het voeden is.en wat is het probleem als de oudste nog niet kan lopen?lang leve de duowagen.mijn oudste rent niet hard van me weg als ik met een kinderwagen in mn handen loop.ik werk op een kinderdagverblijf met 14 baby's en draai mn hand niet om voor 2.en ontzwangeren?ik heb me zelfs op de top van mn zwangerschap geen seconde anders gevoeld dan voorheen.kon alleen mn veters niet meer strikken.ik ben in 3 uur bevallen,ben niet geknipt of gescheurt,heb nauwelijks gevloeid,mn buik is geen milimeter uitgelubberd,mn baarmoeder was na 3 dagen weer foetsie en zo kan ik nog wel even doorgaan.mensen die graag snel een 2e willen hoeven zich niet te verdedigen nee,maar mensen die het niet willen hoeven ook niet met de zogenaamde nadelen te gaan gooien.beetje flauw.sorry.

Tjeempie, wat wordt er heftig gereageerd als een paar mensen zeggen dat ze iets niet zo goed begrijpen. Kan toch? Een ieder moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Op een forum als dit kun je verwachten dat als je iets meedeelt, dat je er reacties op krijgt. Die reacties zijn misschien niet allemaal precies passend in je straatje, maar we zijn toch geen klapvee????

En mijn respect naar anderen is er geen greintje minder om als ze iets willen wat ik niet zou willen. Ieder zo zijn of haar ding!

Ik wens bij deze dan ook alle dames die snel weer zwanger willen worden, veel succes en veel geluk!!!!

Groetjes Dionne

Ik snap het probleem ook niet zo.. natuurlijk is de één wel weer van plan (snel) zwanger te raken en de ander niet. We zijn allemaal anders, hebben ook een andere zwangerschap en bevalling gehad en leven allemaal een ander leventje. Ik vind het zelf juist wel leuk om te lezen hoe iedereen erover denkt (daarmee bedoel ik niet dat ik het leuk vind dat iemand oordeelt over een ander, maar gewoon om te weten of iemand er alweer aan toe is of niet). Ik heb altijd de wens gehad twee of drie kindjes te krijgen met een klein leeftijdsverschil. Vooral door de heftige bevalling zijn wij, en vooral mijn man,  er op het moment  gewoon nog niet aan toe.

Eveline en andere dames die weer aan 't oefenen slaan: heel veel geluk en hopelijk binnenkort een positieve test! Hou ons op de hoogte!

Groetjes,
Dionne

Beste Eveline,

Ik sluit mij aan op de laatste reactie. Ik heb zoiets van, doe zelf wat je goed en prima vind,en waar jeje lekker bij voelt. Maar dit forum is om de meningen en reacties te geven en te delen, over een bepaald onderwerp.

Als ik lees in jou vorige onderwerpen, onder andere, dat je je nu al zo gesloopt voelt   omdat je kleine niet wilt doorslapen s'nachts, en je je afvraagd of het over 2,5 week ook zo is  vanwege je  werk. Is mijn mening, dat het beter is om te kijken hoe het gaat gecombineerd met het werk en de dagelijkse dingen zoals het huishouden, voeden, afhalen bij de oppas enz.. Mijn mening is, dat je dan pas echt kan zeggen, of je op korte termijn een tweede wilt.

Elk kind is welkom, en is een uniek geschenk. Dus een tweede zal echt geweldig zijn, messchien kan je dan wat bewuster   van je zwangerschap genieten, omdat je weet wat je te wachten staat, m.b.t. de bevalling, kraamtijd enz.

Voel je niet aangevallen, het is alleen maar goed bedoeld.

Groetjes Sharon

Terug
Bovenaan