Koemelkallergie?

Niet iedereen weet de regels omdat het in elke gemeente anders is en dat zorgt voor verwarringen. Bij mijn zoontje moest het perce door een kinderarts vastgesteld worden 

Ja het is echt verwarrend allemaal!
Ik hoop dat de kinderarts zelf komt met iets anders. Ze heeft nu bijna 4 weken pepti en uitslag/eczeem blijft

In Pepti zit ook nog koemelk alleen is dat verknipt in kleinere deeltjes. Het ene kindje reageert daar goed op het andere niet. Dat geldt ook voor Neocate. Daar zijn de koemelkdeeltjes nog meer verknipt. Kabrita kan je ook bellen misschien kunnen ze je een proefsample toesturen. Ik ben toch bang dat je richting wat anders moet kijken dan de reguliere Nutrilon, Hero oid. De signalen die je aangeeft wijzen richting koemelkallergie in ieder geval intolerantie. 

[quote quote=10299862]In Pepti zit ook nog koemelk alleen is dat verknipt in kleinere deeltjes. Het ene kindje reageert daar goed op het andere niet. Dat geldt ook voor Neocate. Daar zijn de koemelkdeeltjes nog meer verknipt. Kabrita kan je ook bellen misschien kunnen ze je een proefsample toesturen. Ik ben toch bang dat je richting wat anders moet kijken dan de reguliere Nutrilon, Hero oid. De signalen die je aangeeft wijzen richting koemelkallergie in ieder geval intolerantie.[/quote]
Ja ik vindt ook dat de kinderarts me erin mag informeren die moet dat weten. Het is tenslotte een kinderallergioloog...
Helaas zal ze de allergieën van haar vader hebben.. die heeft ook eczeem en echt voor alles allergisch. Zelf bij het fruithapje reageerde haar huid ?
Ze heeft naar ons idee ook eczeem op haar hoofd. Ze doet ook echt vaak als ze wakker wordt (tussendoor) met haar hoofd draaien voor te krabben in principe. Maar huisarts beweerde weer dat dit erge berg was.. zitten gewoon korsten op.. lijkt me geen berg mrgoed, huisarts vond ook dat ze zelf eveb de eczeem kon oplossen terwijl ik meteen een verwijzing vroeg naar de dermatoloog

Ach dat is zo naar hè. Hopelijk krijg je snel via je huisarts een verwijzing krijgen voor dermatoloog voor de klachten van eczeem. En ik zou gewoon een pot Kabrita of Nanny Care kopen om het zelf te proberen. Zo een provocatietest is best heftig hoor. En als je na een week al verschil ziet (ik zag het al na drie dagen bij mijn dochter, haar eczeem was helemaal weg en voordat ik was overgestapt zat ze tot bloedens toe onder de eczeem). Toen had ik zoiets van; ik koop dat gewoon en dan maar minder leuke dingen doen als dat mijn dochter blijer maakt. Iedere keer buikpijn en of eczeem wil je je kind toch ook niet aan doen? De artsen weten het vaak ook niet hè want ze kijken alleen naar de statistieken. En als je kijkt wat er allemaal in Nutrilon of Hero voor ingredienten zit. Dan is het niet zo gek dat ze eczeem en buikpijn krijgen. Bovendien duurt het best lang voordat je terecht kan in het ziekenhuis en kan je dus al een hoop winst behaald hebben.

De producten van Dr. Leenarts zijn heel erg fijn voor je dochter. Omdat er heel weinig toevoegingen in zitten. En Dr. Leenarts is zelf ook dermatoloog. 

Gelukkig deed de kinderarts totaal niet moeilijk toen we alles vertelde. Koemelkallergie en eczeem vastgesteld. 4 zalven en 1lotion (voor haar berg waar z3 erg jeuk van heeft) en nu nutricia neocate als dieetvoeding

Terug
Bovenaan