Koemelkallergie?

[quote quote=10296984]Wat je kan proberen is la roche op de eczeem plekjes te smeren, ons kleintje had extreme eczeem over haar hele buikje en armpjes, na veel zalfjes die niks deden (naar mijn idee het alleen maar erger maakte) zijn we bij de producten van la roche uitgekomen, en waauw wat een uitkomt het is nu zogoed als weg![/quote]
Op zich helpt de lichte hormoonzalf wel goed. Maar we merken toch dat het aan de voeding ligt. Vandaag 1 flesje standaard voeding gegeven en ze heeft meteen weer meer eczeem. Dus heb de allergie maar zelf vastgesteld.. 

Eczeem komt altijd vanuit de darmen. Bij mijn dochter was het precies hetzelfde. Je kan een provocatietest aanvragen in het ziekenhuis via het CB of je huisarts. Zelf heb ik dat niet gedaan omdat ik mijn kind niet wilde zien lijden als ze koemelk kreeg. Ik ben zelf overgestapt op Nanny Care geitenmelk (Kabrita kan ook) omdat alle andere merken evengoed op basis van koemelkeiwit zijn gemaakt. En ja mijn dochter reageerde ook op Pepti, HA. Ja je moet het zelf betalen dat is een afweging die je maakt. Maar een blije dochter is toch het allerbelangrijkste. 

Veel succes er mee. 

Ik heb de nutrilon pepti via de ggd vergoed gekregen ook om eerst gewoon uit te proberen of het dan beter ging. Dit had wel een goed resultaat in het begin maar daarna werd het erger dan ooit en hebben we zelf neocate gekocht is alleen nodig bij een heel klein percentage van kinderen met een koemelk alergie de kans dat pepti gewoon goed werkt is veel groter. Maar de neocate kon de ggd niet vergoeden daarvoor moesten we naar de kinderarts.
Nog een tip omdat de voeding zo duur is en het wel even kan duren soms voordat je het vergoed krijgt kijk op marktplaats daar worden ook geregeld dichte poten voor veel minder aangeboden omdat iemand nog wat over heeft en het zelf niet meer gebruikt

Hier kindje van 5 maand die sinds ze 3.5 maand is aan de pepti zit cb heeft ons een recept er voor uitgeschreven wat we kunnen inleveren bij de apotheek, we hebben in april de 2 testdagen of ze km allergie heeft of niet 

Wij moeten gelukkig as donderdag naar de kinderallergioloog..
We hebben al die weken pepti zelf moeten betalen, ik ben het op een begeven moment bij de apotheek gaan halen voor evt. vergoeding met terugwerkende kracht. Merk toch dat niet iedereen alle regels weet..
CZ zegt alleen vast te stellen door kinderarts.
Huisarts zegt ik mag/kan dat wel.. maar doet maar bij de kinderarts als je er toch heen gaat.
Consultatiearts mag/kan dit niet (meer)
Merk inderdaad wel dat mijn dochter alsnog eczeem heeeft ondanks pepti.. we deden haar dan ook 3x per week in bad(eerst met neutral, toen zwitsal en nu weer met neutral) en we gaan nu afbouwen na 1 a 2 x per week.
Fruithapjes reageert ze ook op. Mijn vriend is ook voor alles allergisch dus dat heeft ze dus van hem...
Hoop dat we iets gaan vinden waar haar eczeem en de jeuk bij het slapen gaat verhelpen... Snachts is het echt zielig

Hè Babynov,

Wat fijn dat je nu naar het ziekenhuis kan en er mee verder kan. 

Ik heb niet alle berichten gelezen, dus misschien heeft iemand dit advies al gegeven, maar wij hebben neocate voor onze zoon. 
Volgens onze arts is dit de meest 'zuivere' voeding. Omdat het via de arts is voorgeschreven krijgen wij het vergoed en wordt het zelfs bij ons thuis gebracht. 

Heel veel succes en sterkte!

Terug
Bovenaan