Kraamvisite

Ik lees veel herkenbare dingen op dit forum maar dit onderwerp ben ik nog niet tegengekomen. Kraamvisite, wat vinden jullie hiervan?
Mijn zoon is 6 weken oud en de eerste week heb ik in het ziekenhuis gelegen. Daar is behalve mijn ouders en schoonouders geen visite geweest omdat ik erg slap was. Eenmaal thuis kwam de kraamvisite op gang. Ik moet eerlijk bekennen dat ik sowieso al niet zo van de visites ben, ik ga liever met een vriendin uit eten en bovendien werk ik bij een groot bedrijf waar ik de hele dag al niets anders doe dan met mensen in contact zijn. Maar goed, ik wist dat je aan kraamvisite niet ontkomt en ik had mij vantevoren voorgenomen om het maar wat te ondergaan. Maar nu is mijn zoon 6 weken oud en ik moet eerlijk bekennen dat de visite mij de strot uithangt!!! Op de een of andere manier lijken we er maar niet doorheen te komen! Elke keer denk ik dat we het gros hebben gehad en dat we het vanaf volgende week rustiger zullen krijgen, maar de telefoontjes blijven binnendruppelen en als die week dan eenmaal begint, hebben we uiteindelijk weer ongeveer drie afspraken staan.
Ik hoor hier eigenlijk niemand over. Ben ik nou zo vreemd en vinden andere mensen dit wel leuk? Wat mij ook opvalt is dat er mensen op visite willen komen waar je amper contact mee hebt en die je eigenlijk alleen uit fatsoen een kaartje hebt gestuurd. (bijvoorbeeld een tante die je eigenlijk nooit treft of buren waar je alleen in de zomer op straat wel eens een praatje mee maakt) Ik had zelf verwacht dat dat soort mensen gewoon een kaartje terug zouden sturen en verder niet.
Ben benieuwd naar jullie reacties!
 
hallo krisje06,

ik ben thuis bevallen (mijn zoontje is nu 2,5 maand).
Ik had na ongeveer vier weken nog kraamvisite, dat was ik ook spuugzat.
Al die mensen die je anders nooit ziet.
Wij hadden op het kaartje "bezoek graag in de kraamtijd" gezet, maar dat werkte ook niet. Nog geen kwart van de mensen zijn in die tijd geweest.
Ik begrijp je helemaal.

groetjes
 
Nou, fijn om te horen dat ik niet de enige ben! Ik moet zeggen dat als de visite er eenmaal is, het vaak wel weer gezellig is maar ik merk gewoon aan mezelf dat ik er vantevoren eigenlijk steeds tegenop zie. Dat komt ook wel een beetje omdat ik nog wat onzeker ben. Ik hoop altijd dat mijn zoon niet ineens een huilbui krijgt als er visite is. Ik weet dat ik me daar niets van moet trekken, maar dat doe ik toch.
Naast het feit dat er mensen komen die ik zelf heel eerlijk gezegd niet direct had verwacht, is er nog iets anders wat mij verbaasd: wij hebben tot nu toe twee keer visite gehad die een uurtje bleven, de rest van de visite bleef allemaal tussen de 2,5 en 3,5 uur hangen en daar overdrijf ik niet een minuut van!!!!

Groetjes Krisje
 
wij hadden destijds niet echt een keuze, nadia lag in het ziekenhuis, en dat wisten we van te voren.. dus hadden we op het geboorte kaartje al gezet dat vanwege haar verblijf in het amc we geen bezoek konden ontvangen. toen ze eenmaal thuis was hebben we kaartjes gestuurd,(simpele uitnodigingen )  met op die en die dag zijn jullie van harte welkom. en zo waren we er met 1 dag vanaf!

en ik had er ook helemaal geen zin in hoor.. ik wilde haar het liefst voor mezelf houden en lekker bijkomen van de rottige tijd die we samen achter de rug hadden.

succes met je visite nog!

xx bren
 
Hoi,

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Ik had verwacht dat iedereen in de eerste weken zou komen, toen ik nog kraamzorg had en toen mijn vriend nog vrij was. Maar veel mensen kwamen daarna nog. Ik had zelfs nog kraamvisite met 3 maanden!! Dat zeiden ze dat ze dachten "we wachten maar even, het is altijd zo druk in het begin". Ik werd er gek van. Waar ik helemaal niet tegen kon was dat sommige vriendinnen, zonder kinderen, dan meteen 2 uur bleven! En dat terwijl ik ontzettend veel last had van mijn bekken en niet langer dan 20 minuten mocht zitten. Nou ja, het is inmiddels lekker achter de rug. Ik denk dat ik de volgende keer ook maar een datum op het kaartje zet. Goed idee!!

Desiree
 
Hoi dames,
Moet zelf nog bevallen, maar het is een onderwerp dat mij erg bezighoudt. Zit eigenlijk al met de eerste week waarbij schoonouders en vader/"stiefmoeder" zo snel mogelijk willen langskomen en er bijna een concurentiestrijd van maken. Tegelijk laten langskomen werkt al absoluut niet en schoonouders wonen (helaas) op tien minuten afstand. Zelf wil ik vooral mijn vader zien (denk ik) en zit mijn schoonmoeder behoorlijk in mijn "allergiegebied" al doe ik zoveel mogelijk mijn best aardig te doen.
Schoonmoeder laat ook steeds weten de telefoon niet meer uit het oog te verliezen en ook 's nachts gewoon gebeld te willen worden.
De weken erna met alle andere mensen had ik nog niet echt bij stil gestaan, maar haal uit jullie verhalen in ieder geval de tip bij het maken van de afspraak al te zeggen dat het om max. een uurtje gaat.
Hoe zat het de eerste week met directe familie en hoevaak/hoelang zijn (schoonouders) in huis? Die van mij willen geloof ik vanaf het moment van de bevalling 24/7 voor mij gaan zorgen en alhoewel dit natuurlijk erg lief is, zie ik meer tegen de komende weken op dan tegen de bevalling zelf.

Groetjes Pauline
 
ik ben nu net zwanger van de tweede, maar ik overweeg serieus een kraamfeest. ik was er altijd erg op tegen, zo kunstmatig. maar na 4 maanden kraamvisite wilde ik rust en privacy en gewoon weer zelf dingen kunnen plannen als het mij uitkwam.

ik heb nog even de tijd om erover na te denken, maar ik overweeg het wel,

greet
 
Nou ik heb een grote familie en ik dacht leuk gezellig zo die kraamvisite.
Ik ben in het ziekenhuis bevallen en ik wilde niet in het ziekenhuis visite. Zelfsdaar werd niet aan gehouden en kwamen ze onder het mom ik was in de buurt en dacht vind je leuk...( zomaar in de buurt en een kadootje in de hand eh?).We hadden het op het kaartje gescheven. De volgende keer sturen we het kaartje als ik weer terug ben uit het zieknhuis

Nou na 12 weken zwangerschaps verlof was ik grotendeels door de visite heen zeg maar na 4 maanden was het eindelijk over.


kraamfeest heeft ook wel wat. ik ben er wel eens geweest maar toen vond ik het wel hallo kadootje geven kletsen met mede bezoekers en weer weg. Ik heb de ouders amper gesproken en het kind lag in de kamer ernaast te slapen bah.
Ja op de foto was ie te zien.


martine
 
Terug
Bovenaan