Tja, dat idee heb ik ook van een kraamfeest. Het lijkt me wel erg makkelijk maar aan de andere kant lijkt het me dat men denkt: nou, die wil zich er ook snel en gemakkelijk van afmaken. Ik heb nu al dat als je zegt dat het even niet zo goed uitkomt, dat mensen al wat beteuterd kijken. Wat me ook opvalt: als ik de telefoon even lekker niet opneem, staat er na twee keer bellen meteen een soort sarcastich berichtje op mijn voicemail in de trant van: goh, jullie zijn heel moeilijk te bereiken, zucht.... Ik heb zelf het idee dat men zich DAN al niet meer zo welkom voelt. Ik vind het moeilijk om paal en perk te stellen aan de hoeveelheid visite, de duur van de visite etc. Mensen geven je al heel snel het gevoel dat je niet voldoende bereikbaar bent, dat ze niet snel genoeg kunnen komen, dat ze zich niet heel erg welkom voelen enzovoorts. Om een voorbeeld te noemen: Er willen best veel mensen langskomen waarvan wij zelf eerlijk gezegd hadden verwacht dat die gewoon een kaartje terug zouden sturen. Op een gegeven moment werd het dus wel erg druk met visites. Toen kwam het moment dat zelfs een vage kennis van mijn man die helemaal geen kaartje heeft gekregen ook langs wilde komen. Mijn man heeft toen voor het eerst iets in die trant gezegd dat we het erg druk hadden en heeft hem eigenlijk wat afgewimpeld. De collega's van mijn man zaten daarbij (het gebeurde op zijn werk) en elke keer als daar nu een klant binnenkomt en mijn man feliciteert, roepen zijn collega's in koor; Maar je hoeft niet op kraamvisite te komen hoor, want je bent niet welkom! En dat terwijl we voor ons gevoel niets anders doen dan mensen ontvangen, koffie zetten en maar weer eens gezellig een veel te lange visite van 3 uren ondergaan. Zo, ff lekker klagen hier. Ik moet wel zeggen, dat we er inmiddels redelijk doorheen zijn, maar goed mijn verlof is nu ook bijna afgelopen en die heeft dan achteraf gezien aardig in het teken van visite gestaan. Dat had ik me toch anders voorgesteld.