Heerlijk om je frustraties te uiten, hè?
Onze zoon is nu bijna 4 weken en bij 5,5 week geven wij een kraamfeestje van 15.00 - 18.00 uur op zondagmiddag.
Ik wou ook nooit een kraamfeest (vond het onpersoonlijk en kraamvisite is toch gezellig?), maar wat ben ik blij dat mijn vriend het er toch heeft doorgedrukt!
Kijk, je naaste familie en beste vrienden komen echt wel langs.
Maar juist die vage grijze groep ("vrienden" waar je eigenlijk al niet veel contact meer mee hebt). De buren van onze ouders, de oud-collega, de mensen van de sport, etc., etc. komen op het kraamfeest. Ik vraag me af of zij het onpersoonlijk vinden. Mijn vriend en ik baalden ook wel eens dat je een kaartje kreeg van vage kennissen en dan dacht: wanneer zullen we daar weer eens naartoe gaan? Nu krijg je van iedereen een kaartje en men reageert enthousiast: we zijn zeker aanwezig op de kraamborrel!!
De mensen die dan niet kunnen bellen nu om te vragen of ze langs kunnen komen. Ik doe dat dus juist niet in het weekend. Dat nodigt uit om lang te blijven. Mijn vriend is bijna niet vrij helaas, dus dan zal ik zeker de dagen dat hij met ons thuis is volplannen met bezoek? Ik zeg gerust: aan het einde van de middag van 16.00 - 17.00 uur? Of begin van de avond? Van 19.00 - 20.00 uur? Tja, want daarvoor en daarna zitten we alweer met voeden enzo.... Dat vindt iedereen heel erg normaal merk ik, geen probleem. Dit zorgt ervoor dat wij de weekenden en avonden lekker met z'n drietjes zijn!
Oh ja, het kraamfeest is ook niet bij ons thuis, maar bij mijn schoonouders. Zij hebben een groot huis met een grote tuin en doen ook alle voorbereidingen, de boodschappen, etc.! Ook dat zorgt ervoor dat het om 18.00 uur ook is afgelopen. Als ik moe ben en naar huis ga, gaat het bezoek ook wel naar huis. Als je het thuis doet en je zit er nog fit bij, blijven veel mensen lang hangen..... Het lijkt allemaal onpersoonlijk, maar ik merk dat ik heel snel herstel (keizersnee), iedere dag heel rustig mijn middagslaapje doe en echt geniet!!!
Iedereen die mij heeft aangeraden een kraamfeest te houden, ben ik dankbaar!
Het is toch ons kind? Onze keuze? Ons leven? Wij genieten nu in ieder geval van iedere minuut!!
Sterkte!
Groetjes,
Dan76