Kraamvisite

Hoi! Wat wij hebben gedaan is de rusttijden op het geboortekaartje zetten en dan ongeveer een uur voor die tijd de visite laten komen. Dan gaan ze vanzelf weer weg na een uur (bij ons tenminste wel). Wat je ook kunt doen is een begin en een eindtijd afspreken. Gewoon zeggen; dus jullie van (bijv.) half elf tot half 12? Dan weet iedereen waar 'ie aan toe is! Of een kraamfeest, ben je er in 1 keer vanaf. Groetjes Saskia
 
misschien is dit een idee voor jullie!!

wij hebben het als volgd gedaan

kraamweek alleen ouders, broers en zussen, overgrootoma's

na de kraamweek hebben een een zaterdag gedaan voor de ene kant van de familie, zondag voor de andere kant van de familie

week erna zaterdag  en zondag 2x een groep vrienden gedaan.

op deze manier had een je soort klein, overzichtelijk, gezellig mini kraamfeest, waar iedereen tijd had voor de trotse ouders en de baby. en de trotse ouders hadden tijd voor de mensen.

Opdeze manier waren wij alleen 3 weekende bezig. ieder had zijn kadoortje, baby kunnen bekijken, gezellig kletsen etcetc kunnen doen.
want ieder wil toch graag belangstelling tonen naar de kleine en de trotse ouders.

wie weet hebben jullie wat ana dit idee!!

familie groep die elkaar kent. ook de andere dag de familiegroep die elkaar kent.

en ondertussen konden wij geneatie foto's maken etcetc
 
Ik heb heerlijk genoten van de kraamtijd, maar plande na de tijd dat de kraamverzorgster weg was en mijn man weer aan het werk de visite zo veel mogelijk in het weekend.
Bij mijn oudste ben ik de eerste week als een prinsesje in bed blijven liggen, dat stimuleert de visite ook om niet te lang te blijven.
Onze jongste dochter werd in de nacht van zaterdag op zondag geboren, dus de volgende dag kwamen onze ouders,  onze broers/zus+ aanhang, tantes etc.  even langswippen. Heel gezellig, maar het weekend erna kwamen ze weer allemaal, nu met kadootjes want die hadden ze natuurlijk niet gelijk mee.
Over het algemeen belde mijn visite keurig van te voren op en bleef ook niet te lang. Maar als het me echt te lang duurde, ging ik met baby naar boven (voedertijd !) en dan stapten ze al gauw op.
 
Heerlijk om je frustraties te uiten, hè?
Onze zoon is nu bijna 4 weken en bij 5,5 week geven wij een kraamfeestje van 15.00 - 18.00 uur op zondagmiddag.
Ik wou ook nooit een kraamfeest (vond het onpersoonlijk en kraamvisite is toch gezellig?), maar wat ben ik blij dat mijn vriend het er toch heeft doorgedrukt!
Kijk, je naaste familie en beste vrienden komen echt wel langs.
Maar juist die vage grijze groep ("vrienden" waar je eigenlijk al niet veel contact meer mee hebt). De buren van onze ouders, de oud-collega, de mensen van de sport, etc., etc. komen op het kraamfeest. Ik vraag me af of zij het onpersoonlijk vinden. Mijn vriend en ik baalden ook wel eens dat je een kaartje kreeg van vage kennissen en dan dacht: wanneer zullen we daar weer eens naartoe gaan? Nu krijg je van iedereen een kaartje en men reageert enthousiast: we zijn zeker aanwezig op de kraamborrel!!
De mensen die dan niet kunnen bellen nu om te vragen of ze langs kunnen komen. Ik doe dat dus juist niet in het weekend. Dat nodigt uit om lang te blijven. Mijn vriend is bijna niet vrij helaas, dus dan zal ik zeker de dagen dat hij met ons thuis is volplannen met bezoek? Ik zeg gerust: aan het einde van de middag van 16.00 - 17.00 uur? Of begin van de avond? Van 19.00 - 20.00 uur? Tja, want daarvoor en daarna zitten we alweer met voeden  enzo.... Dat vindt iedereen heel erg normaal merk ik, geen probleem. Dit zorgt ervoor dat wij de weekenden en avonden lekker met z'n drietjes zijn!
Oh ja, het kraamfeest is ook niet bij ons thuis, maar bij mijn schoonouders. Zij hebben een groot huis met een grote tuin en doen ook alle voorbereidingen, de boodschappen, etc.! Ook dat zorgt ervoor dat het om 18.00 uur ook is afgelopen. Als ik moe ben en naar huis ga, gaat het bezoek ook wel naar huis. Als je het thuis doet en je zit er nog fit bij, blijven veel mensen lang hangen..... Het lijkt allemaal onpersoonlijk, maar ik merk dat ik heel snel herstel (keizersnee), iedere dag heel rustig mijn middagslaapje doe en echt geniet!!!
Iedereen die mij heeft aangeraden een kraamfeest te houden, ben ik dankbaar!
Het is toch ons kind? Onze keuze? Ons leven? Wij genieten nu in ieder geval van iedere minuut!!

Sterkte!

Groetjes,
Dan76
 
hallo moeders,

ja daar zaten wij ook mee,de kraamvisite. wij hebben de laatste mensen gehad toen mijn dochter maar liefst al 5maanden oud was. Dit doen we bij de volgende dus ook echt niet meer. dan geven we in   een keer een groot feest,ben je er meteen vanaf. wel had bij ons geholpen dat we na 21.30 rusten met papa erbij en dan houden de mensen er toch wel rekening mee,en werd het later dan zeiden we dat gewoon, wij moeten er uit 's nachts hun niet. je moet aan je zelf denken.

succes ermee

petratje
 
Bij ons viel het allemaal wel mee, maar ik wilde er wel vanaf zijn voordat ik weer aan het werk zou gaan. Dus tegen dat onze knul 7 weken was, heb ik tegen mijn man gezged, dat zijn collega's nog 3 weken hebben. Niemand van de collega's reageerde. Ja toen ik weeraan het werk was (maar goed toen was er ook eena ndere collega die vader werd, dus dan worden ze ineens wakker). Maar goed het is er dus nog niet van gekomen ten eerste heb ik er namelijk geen zin in om er vrij voor te nemen, ten tweede heb ik er geen zin in als ik moe thuis kom, om gelijk in de visite te komen, ten derde ik heb ook nog twee meiden die hun sporten hebben, en dan willen ze ook nog eens op een onmogelijke tijd komen.

Nu is ons jochie 4,5 maand en ze zijn nog niet geweest. Ikheb nu vakantie, maar nee hoor straks als ik weeraan het werk ben dan moet het weer op een dag dat het mij niet uitkomt.

Tegen dat de volgende er is, zullen ze toch vast wel een keer komen.

Miep
 
Mijn zoontje is nu 4,5 maand oud. Toen hij 3 weken was, hebben we een kraamfeest gegeven. Hem hebben we op die dag in de box, in zijn reiswieg in een hoek van een kamer gezet. Ik ben er naast gaan zitten en iedereen kon op zijn gemak een blik werpen op ons lieve mannetje.
Tegen hele goede vrienden en familie hadden we van te voren al gezegd, dat ze niet hoefde te wachten op het kraamfeest.
Ik heb na het feest nog 2 kraamvisites gehad.
Het was echt super......
 
Wij hebben ook 2 kraamfeestjes gegeven (beiden op een zondagmiddag van 14.00-17.00).

Ja, het is wat onpersoonlijker en je spreekt niet iedereen even uitvoerig. Met name de mensen die je toch al nooit veel spreekt en met wie je toch ook niet veel hebt te bespreken. Daar lig ik dus niet wakker van.

Maar WHO CARES??? Het gaat om ons. Wij wilden rust. Hadden ook helemaal geen zin in al die visite. Hoe goedbedoeld en lief iedereen ook is.
Ik heb 2 dagen in het ziekenhuis gelegen en toen ik thuiskwam kon ik al NIEMAND luchten of zien behalve mijn man, moeder en de kraamhulp.

Natuurlijk zijn er mensen die zo'n feest niet zo leuk vinden, maar zelf zijn we ook op kraamvisite geweest en hebben die kleine 10 min. gezien.
Nu hadden we ons zoontje gewoon bij ons en iedereen die wilde mocht hem vasthouden (hij lag toch voor pampus anders zou dat niet gaan natuurlijk, maar hij sloot zich er ook helemaal voor af voelde ik). Prima toch?

Of ik nu 20 keer een uur inplan = 20 uur (d.w.z. als ze ook na 1 uur zijn 'opgezout')
Of 2x een kraamfeest van 3 uur = 6 uur

Ik denk dat we nog 2 of 3 keer daarbuiten visite hebben gehad, buiten onze ouders natuurlijk.

Ik ben nu weer zwanger en ga het weer zo doen. Lekker makkelijk, lekker snel en geen weken... maanden... visite. Moet er niet aan denken.
 
Terug
Bovenaan