Kraamzorg maatregelen

Ik heb afgelopen week telefonisch een intake gehad. Ik ben alleenstaand en krijg een geplande keizersnede. Mij werd bij de intake verteld dat de kraamzorg de kids naar school kan brengen en een biodschap kan doen, mits het op loopafstand is. Verder zou ze ook stofzuigen en hef sanitair doen. Dus ik snap je reactie wel. Die van mij komt eind mei, dus hoop dat ze bij mij niet die maatregelen treffen, want dan heb ik echt een probleem. 

Het klinkt voor mij heel normaal deze maatregelen. Wij hebben een super fijne kraamhulp gehad, die heel goed voor mij en mijn zoontje zorgde. Maar de boodschappen, daar werd mijn man voor op pad gestuurd hoor. En ze heeft idd een keer stofgezogen, maar dat was 1x. Maar heel eerlijk verwachtte ik dar ook niet van de kraamhulp. 

Mijn kraamzorg deed el huishouding was etc maar ik had eerst niviva die deed inderdaad niets maar ivm met te veel geboren babys werd ik uitgeleend naar andere zinkraamzotg ofzo maar je moet hettrefen met wie je krijgt 

Mijn kraamverzorgster (topvrouw!) deed alle dingen die ze niet meer doen ook niet eigenlijk, behalve dat er misschien wel twee keer bezoek is gekomen ofzo. Maar ze stuurde mijn vriend naar de winkel en maakte de eerste dag een ontbijtje voor mij (en ook voor hem, omdat er over was). Verder hielp ze met mijn zoontje natuurlijk, maar dat zie ik ook staan in het lijstje van jou wat ze nog wel doen.
Vind het niet perse de taak van de kraamverzorgster om boodschappen te doen/de andere kinderen naar de opvang te brengen? Die kraamverzorgster is er juist voor jou en je baby, niet om een hulp in de huishouding te zijn. Wij hebben ook een schoonmaakster, die lieten we ook iets vaker komen die eerste tijd.

ik begrijp je reactie daarentegen weer wel. Ik ben in juni bevallen en bij mij werd dagelijks alle was en strijk weggewerkt. De vaatwasser leeggeruimd, gestofzuigd en dagelijks een kleine boodschap bij de supermarkt. 
maar als ik het zo hoor hebben wij dus erg veel geluk gehad. We hebben trouwens wel 2 verschillende kraamhulpen gehad in die week en beide deden ze ongeveer hetzelfde.

Het is niet dat ik een butler zoek wat ik lees in de reactie. Ik dacht alleen van ik krijg wel wat meer hulp. En boodschappen doen dat is bij mij op loopafstand. 
Maar het is goed ik zal kijken wat me te gebeuren staat. Aangezien school toch al dicht is. 
Toch nog bedankt voor de positieve reacties !

Misschiej moet je eens kijken bij een kleinschaliger kraambureau. Bij mij hielpen ze toen wel met mijn zoontje van 1 jaar oud. En stofzuigde ze en deed een boodschapje, maar ik denk wel dat ik een ijverige kraamverzorgster had. Het rijtje wat je stuurde is heel normaal hoor. Honden mogen ze niet meer uitlaten ipv mogelijke incidenten.

Terug
Bovenaan