Kraamzorg maatregelen

Als verloskundige: dit is heel normaal. Dit zijn zijn de "gewone basiswerkzaamheden" van de kraamverzorgende. Vroeger (een jaar of 20-30 geleden) deden ze alles in huis zolang ze er waren, nu zijn ze er puur voor controles, hulp bij aanleggen etc, voorlichting, en ze doen de huishoudelijke taken die gericht zijn op het voorkomen van een infectie, zoals je bed verschonen en de wc schoonmaken. Als de kraamverzorgende meer doet, heb je gewoon veel geluk! Nu zijn er echt een hoop die meer doen hoor, dat zie ik in mijn werk en ik had zelf ook een hele lieve kraamverzorgende. Ze doen alleen echt het minimale als ze twee gezinnen op een dag hebben, wat helaas ook niet te voorspellen en voorkomen is. De meesten doen meer dan dit, uit liefde voor het vak (en de kraamvrouwen). 

Hoi Dames,
Even een berichtje van een kraamverzorgster ☺️
Ik schrik ontzettend van al jullie negatieve ervaringen met jullie kraamverzorgster! De kraamweek hoort 1 van de mooiste weken van je leven te zijn, en hier hoort ook iemand bij die voor je zorgt, je verwent, je ontziet in de alledaagse dingen. En dat je dat als prettig ervaart, ipv dat je haar de deur uit kijkt. Zorg voor moeder en kind staan uiteraard voorop, en daar omheen is er "mits je een goede hebt! " meer dan genoeg tijd over bij volledige zorg, om het huishouden te doen, sanitair, de keuken, kraam en babykamer schoon houden, dagelijks stofzuigen, het verzorgen van eten, voor het hele gezin! Indien gewenst en de tijd dit toe laat word er avond eten voor je klaar gemaakt, hoef je het savonds alleen nog op te warmen. Ook de boodschappen worden gedaan en kindjes naar school gebracht, mits dit op 10/15 min loop afstand is. Visite is van harte welkom. En dit allemaal word samen met jullie opgeschreven op een afspraken formulier in het kraamboek. Ik ben inmiddels 11 jaar werkzaam als kraamverzorgende, en dit is al 11 jaar hoe ik mij on gezinnen een fijne week probeer te bieden. 
Gezien de gekke omstandigheden om ons heen, en wij van de 1 naar de andere pasgebore super kwetsbare baby's gaan moeten wij ons nu aan een aantal regels houden die ons zijn opgelegd door het Kennis centrum kraamzorg, houden wij ons hier niet aan riskeren wij een boete. Voor het bedrijf waar ik werk houd dit in, geen bezoek ontvangen tijdens de zorg uren, buiten de zorg uren is bezoek welkom, maar beperk contact met elkaar. Contact met de verloskundige verloopt telefonisch ipv visite, en verder word alle zorg gewoon verleend zoals altijd alleen met wat extra bescherming in de vorm van een mondkapje, schort, handschoenen en ontzettend veel hand gel ☺️ alleen bij een echte besmetting in het gezin zullen wij overgaan tot zorg die echt anders is dan het hoort. 

Geef duidelijk jullie wensen aan Lieve Mama's, dit is jullie kraamweek en die doe je niet meer over! ♥️

Dat mijn kraamverzorgster geen boodschappen deed, mijn oudste wegbracht naar het kdv of stofzuigde doet niets af aan haar kwaliteiten hoor. Ze was fantastisch! Ze gaf me het vertrouwen om te zorgen voor mijn kindjes, had bij de eerste eindeloos geduld met het aanleggen en kwam voor me op toen ik het niet eens was met mijn verloskundige. Ze hielp me precies met wat ik nodig had, moeder worden. Ik had geen betere kunnen wensen. 

Terug
Bovenaan