Kraamzorg maatregelen

[quote quote=10303378]Ik heb afgelopen week telefonisch een intake gehad. Ik ben alleenstaand en krijg een geplande keizersnede. Mij werd bij de intake verteld dat de kraamzorg de kids naar school kan brengen en een biodschap kan doen, mits het op loopafstand is. Verder zou ze ook stofzuigen en hef sanitair doen. Dus ik snap je reactie wel. Die van mij komt eind mei, dus hoop dat ze bij mij niet die maatregelen treffen, want dan heb ik echt een probleem.[/quote]
Misschien dat ze inderdaad een uitzondering maken als je alleenstaand bent 

[quote quote=10303352]Op zich zie ik ook geen rare dingen die ze ‘niet meer doen’. Ik dacht sowieso dat ze dat niet deden. wat ik wel lastig vind is dat het advies on helemaal geen bezoek te ontvangen tijdens de kraamweek. Ik ben alleenstaand en zal mijn ouders nodig hebben als mantelzorg. Dus als hun aanwezigheid onder bezoek valt zal dat erg moeilijk worden. Ik heb geen partner die even boodschappen kan doen of mee kan helpen met het huishouden op moment dat kraamzorg er niet is. morgen maar even bellen om te overleggen.[/quote]
ik denk dat als je alleenstaand bent je wel bezoek moet ontvangen want je hebt meer hulp nodig ik denk dat ze voor mantelzorg ook een uitzondering maken

Boodschappen en kinderen naar school brengen is volgens mij vrij normaal dat ze dat niet doen. Ik ben afgelopen januari bevallen van mijn 4e kindje en heb nu voor de 4e keer een kraamhulp van livive gehad en dat zijn stuk voor stuk toppers geweest.
voor mij werden ontbijtjes en lunch gemaakt of de tafel gedekt.
elke dag werd de was en strijk weggewerkt voor het hele gezin
er werd elke dag gestofzuigd, zelfs nog een keer gedweild
badkamer en toilet werden elke dag gedaan.
om de dag werd mijn bed verschoond
bij visite zorgde zij voor drinken en beschuit met muisjes
Wanneer tijd over deed ze zelfs voorbereidingen voor het avondeten, zoals groentes snijden.
en dan natuurlijk de normale verzorging voor moeder en kind maar als je verder goed ter been bent dan heb je niet echt verzorging nodig.
ik gaf de borst en dat liep meteen goed en verder kon ik de verzorging vd baby gewoon zelf. In de kraamweek doe je meestal 2 of 3 keer een badje samen met de kraamverzorgster.

Het lijstje is vrij normaal, maar wat ze wel/ niet kunnen doen is ook afhankelijk hoe het met je gaat na de bevalling. De ene vrouw heeft nu eenmaal meer zorg nodig dan de andere, vooral als de borstvoeding niet vanzelf gaat kan dit veel tijd in beslag nemen. Ik denk dus dat ze ook vooral het lijstje sturen om geen verwijten achteraf te krijgen.
bij ons hebben ze wel wat meer gedaan, maar zeker geen boodschappen of kinderen naar school brengen. Maar dit zal veel aan de organisatie/ kraamhulp liggen die je krijgt hoe ze hier mee omgaat.

Ik zou als ij jou was er rrekening mee houden dat deze maatregelingen nog meer worden aangescherpt. Het kan maar zo zijn dat ze helemaal niet meer kopen en op afstand jou voorzien van informatie  

Mijn zus is 2 jaar geleden bevallen, ze kreeg hulp met eten schoonmaak enzv!!

Daarom schrok ik ook dat dit nu niet was, aan de andere kant het gaat om jou en je kindje, dat schhonmkaken of ophalen is nu niet het belangrijkste in deze drukke tijd?

Ik ben in 2018 bevallen.
de kraamhulp deed stofzuigen, dweilen, maaltijden klaarmaken, sanitair schoonmaken en de was. Mijn man was thuis die hoefde alleen de boodschappen te doen. Ze smeerde ook mijn brood en zorgde dat ik genoeg dronk. 

Terug
Bovenaan