Kramp onder je voet

Hey Ilse,

Het is inderdaad een beetje raar verhaal met een stuk zeep in bed, maar ik weet wel wat ik morgen ga kopen. Een stuk zeep!! Ik hoop dat het helpt maar het kan in ieder geval geen kwaad.
Hoe verloopt jou zwangerschap?? nog maar een paar weekjes. Valt het mee met het warme weer of heb je er heel erg veel last van. Waar kom jij vandaan??   Hoe oud is jou andere kindje??   Wel weer een hoop vragen.

Groetjes Tries

Hey Mickje,

Het waren zeker een hoop vragen. Wij hebben het ook al vrij snel verteld aan  onze ouders. Ik rijd paard bij mijn paps en ik vond het wel verstandig om het te vertellen omdat mijn bloeddruk erg laag is en nu toch wel snel duizelig ben als ik iets inspannends moet doen. Zoals paardrijden en stallen schoonmaken.
Dat is toevallig, wij zijn ook aan het verbouwen. Wat moeten jullie allemaal doen?? Je hebt nog even voor het babyproof moet zijn.
Leuk dat je schoonzus ook zwanger is, kan je lekker samen beppen over allerlei zwangerdingen.
Wij hebben het onze beste vrienden ook vrij snel verteld met dezelfde reden. Mocht er iets niet goed zijn( hoop natuurlijk van niet) maar dan kun je ook je verhaal kwijt.

Dan was jij ook lekekr snel zwanger. Lijkt me echt verschikkelijk als je elke maand toch weer ongesteld wordt.  Ben een van de gelukkige die er maar aan hoeft te denken en al zwanger is. Bij alletwee de eerste ronde.

Sta je in belgie of in nederland voor de klas?? Hie in nederland is het heel goed geregeld voor jullie. Je kan betaald ouderschap opnemen, de vakantie die in je verlof valt mag je achter je verlof plakken.  Dan  hoef je misschien niet eens meer   te werken  en hoef je pas na de grote  vakantie volgend jaar te  beginnen. wauwie klink niet verkeerd  zo.  
Is ook wel fijn dat je vriend in ploegen werkt, want dan is hij overdag ook vaak thuis.

Ik woon in de buurt van Nijmegen dus niet zo heel ver bij van jou vandaan.

Volgens mij is dit ook een heel verhaal geworden.

Groetjess Tries

Hoi Ilse

Ja, ik kom idd uit Brabant, heb nog een paar jaar in Eindhoven gewoond, maar sinds vorig jaar woon ik dus aan de andere aknt van de Brabantse grens; België dus.

Tries, ik werk nog in Nederland, dus ik kan gewoon gebruik maken van de Nederlandse regelgeving.
Ik heb al een beetje op de kalender zitten rekenen en als ik 4 weken voor de bevalling met zwangerschapsverlof ga, dan valt de carnavalsvakantie er mooi voor, dus heb ik 5 weken, haha!
En dan 12 weken naderhand, dan zou ik nog 3 weken moeten werken en dan zomervakantie.
De mei vakantie valt dan wel in mijn verlof, maar of je die ook terug krijgt??? Ik weet het niet precies, moet ik nog allemaal een keer uitvogelen.
Hoe ik het met ouderschapsverlof ga doen, dan weet ik ook nog niet precies.

Wij zijn nog wel even bezig met verbouwen..... We hadden een oud huis en dat wordt helemaal omgetoverd tot een nieuw huis:
- hele nieuwe aanbouw met keuken, bijkeuken, inkomhal, toilet, douche en dubbele garage.
- om het bestaande deel is een hele nieuwe buitenmuur gekomen
- overal nieuwe ramen en kozijnen
- boven op het nieuwe gedeelte een badkamer en grote slaapkamer
(garage is plat dak)
- nieuw dak
En nu moeten we dus binnen aan de slag; electriciteit, vloeren, waterleidingen, vloerverwarming, alles opnieuw stucadoren (noemen ze in Bels: plakken), nieuwe keuken, nieuwe badkamer, alle (slaap)kamers opneiuw schilderen, nieuwe vloer etc etc.
We wonen nu sinds april in een woonunit die achter in de tuin staat.
We hebben fijn een vrijstaand huis op best een groot stuk grond (830m2) dus dat is goed te doen.
We hebben nu, met de zwangerschap, wel een stok achter de deur omalles op tijd af te krijgen.
Mijn vriend wil nogal veel zelf doen, alleen hij is altijd erg relaxed (zo van; dat komt allemaal wel goed.... is het niet vandaag dan wel morgen, haha) maar nu moet ie wel zorgen dat het op tijd af is!!!
We laten ook veel dingen doen hoor, maar met de afwerking kan hij gewoon veel zelf, en dat scheelt een hoop geld. (kost alleen wat meer tijd)
Wat zijn jullie allemaal aan het verbouwen?

Groetjes, Mickje

Hey Mickje,

Wat een geluk dat je hier in nederland werkt, kun je mooi gebruik maken van de verlofregels. Dan heb je zometeen een half jaar "vrij". Dat is best een leuk vooruitzicht. (ben wel een beetje jaloers).

Wat jij allemaal opschrijft over jullie huis lijkt een beetje op wat hier allemaal moet gebeuren. Het was van oorsprong 2onder1kap, maar daar zijn we dus nu 1 woning van aan het maken. Alles wat je kan bedenken moet vervangen worden. Electra, verwarming, badkamer, keuken, vloeren, muren,  plafonds, ramen  en alles wat je nog meer kan bedenken. Daus bij ons ook nog heel veel werk. Wij zijn boven nu bijna klaar, dwz de slaapkamers zijn af, de badkamer is bijna klaar en dan de overloop nog. Mijn vriend lijkt wel een beetje op die van jou. wil ook alles zelf doen, maar heeft net iets minder haast dan ik.
Hoe gaat het verder met de zwangerschap, pas je je kleren nog??

Groetjes Tries

Hoi Tries

Ja, zeker lekker vooruitzicht, hihi! Achja, het onderwijs heeft zo zijn voordelen, maar het is zeker ook niet altijd even makkelijk en rustig hoor!!!!!

Jullie zijn dus ook flink aan de klus, gaaf zeg!! het is wel een beetje afzien soms, maar je krijgt er straks een heleboel voor terug!

Mijn kleren passen nog wel, maar ik begin wel te merken dat mijn broeken strakker zitten. Eerst dacht ik dat dat haast niet kon (bij 6 weken al?!) maar mn schoonzusje zei dat zij dat ook heel snel had. Zij is 4 weken verder als ik en had al positiekleding gekocht. Ze gaat vrijdag effe met me mee winkelen, hahaha! Vind het best spannend.
Ach, zo wen ik steeds meer aan het idee dat ik toch écht zwanger ben.....

Hou het nu kort want ik straks lunchen met een vriendin en zit nog in mijn pyama!!!
Heb jij ook (nog) vakantie? Of al gehad?

Doei!

Groetjes, Mickje

Hey Mickje,

Het heeft een paar dagen geduurd maar was erg druk en als ik dan thuis was en Sam sliep lag ik lekker op de bank, want ben nog steeds heel erg moe. Als ik dan mijn rust neem gaat het wel redelijk maar moet me er wel aan houden anders is het een drama.

Ik weet dat het onderwijs ook heel zwaar kan zijn. Hij heeft meestal de eerst dagen van de vakantie echt nodig om "bij te komen".  Op wat voor soort school geef jij les??

Voor ons is het af en toe ook wel afzien. Wij wonen gewoon in het huis maar het eind is in zicht.

En heb je gister lekker gewinkeld en leuke kleren gekocht?? Ik heb mijn positiekleren allemaal al weer bij elkaar gezocht en denk dat het niet zo heel lang meer duurt. Ik kan nog wel een paar broeken aan maar ook al een heleboel niet meer. Ik ga over 2 weken lekker winkelen met 2 vriendinnen en leuke positiekleding kijken/kopen.

Weet je al hoe je het kamertje wil of heb je al iets gezien?? Ik zit nog steeds te twijfelen wat ik moet doen. Als de tweede geboren wordt is Sam net 1,5 en durf haar nog niet in een groot bed te leggen, bang dat ze er uit valt. Dat houd in nog een babykamertje kopen en toch een meegroeibedje. Ik heb nog even de tijd.

Ik heb nu nog 1 week vakantie en dan mag (moet) ik weer beginnen.

Groetjes Tries

Hoi Tries

Leuke naam voor je dochter zeg! Lekker stoer!!
Zijn jullie al bezig met de naam voor nr 2?
Wij zijn wel al  wat aan het brainstormen.
Ook voor een kamertje heb ik al wel wat op internet zitten kijken, maar nog niet echt concrete ideeën.
Er zijn vrouwen die alles al ingericht hebben voor ze überhaupt zwanger waren, maar ik had zoiets van; eerst dat maar eens afwachten, en dan zien we wel weer verder!
Ik heb 4 broeken, een rok en een tuniek gekocht, van Noppies en Mamalicious (ofzoiets). Schijnt toch wel merk te zijn, haha, dat wist ik helemaal niet echt.
Alles was wel super afgeprijsd, en dat was wel fijn, want anders is het toch wel écht duur!!!

Ik werk op het reguliere basisonderwijs, groep 3. Erg leuk, ze leren hier lezen en schrijven. Dat is een intensief maar prachtig proces.
Ik ben nu op school (mijn klas weer aan het inrichten) en maandag gaan we weer echt aan de slag met de kinderen.

Ik ga weer gauw verder hier (ben nu de hele tijd de deur in de gaten aan het houden, want er zal zo maar eens een collega binnen komen vallen, haha!)

Groetjes, Mickje

Hoi meiden,

Ook ik heb af en toe last van kramp onder mijn voet. Afhankelijk van welke schoenen ik draag is het beter/erger. Ik loop het liefst op teenslippers en dan heb ik nergens last van.
Misschien een poging waard om eens andere schoenen te proberen.
Wat ook helpt is 's nachts een sokken dragen met een kurk erin. Zo houdt je je benen in beweging en is vooral effecctief bij kuitkramp. Dit heeft mij bij mijn 2e zwangerschap geholpen.
Als ik nu kramp krijg probeer ik mijn voet te strekken door op mijn tenen te gaan staan. Dus niet zoals bij een kuitkramp je tenen naar je toe halen, maar naar beneden duwen.

Tot zover de tips van flip.

Succes ermee en zwanger ze.

Suus

Terug
Bovenaan