Hoi Ilse
Ja, ik kom idd uit Brabant, heb nog een paar jaar in Eindhoven gewoond, maar sinds vorig jaar woon ik dus aan de andere aknt van de Brabantse grens; België dus.
Tries, ik werk nog in Nederland, dus ik kan gewoon gebruik maken van de Nederlandse regelgeving.
Ik heb al een beetje op de kalender zitten rekenen en als ik 4 weken voor de bevalling met zwangerschapsverlof ga, dan valt de carnavalsvakantie er mooi voor, dus heb ik 5 weken, haha!
En dan 12 weken naderhand, dan zou ik nog 3 weken moeten werken en dan zomervakantie.
De mei vakantie valt dan wel in mijn verlof, maar of je die ook terug krijgt??? Ik weet het niet precies, moet ik nog allemaal een keer uitvogelen.
Hoe ik het met ouderschapsverlof ga doen, dan weet ik ook nog niet precies.
Wij zijn nog wel even bezig met verbouwen..... We hadden een oud huis en dat wordt helemaal omgetoverd tot een nieuw huis:
- hele nieuwe aanbouw met keuken, bijkeuken, inkomhal, toilet, douche en dubbele garage.
- om het bestaande deel is een hele nieuwe buitenmuur gekomen
- overal nieuwe ramen en kozijnen
- boven op het nieuwe gedeelte een badkamer en grote slaapkamer
(garage is plat dak)
- nieuw dak
En nu moeten we dus binnen aan de slag; electriciteit, vloeren, waterleidingen, vloerverwarming, alles opnieuw stucadoren (noemen ze in Bels: plakken), nieuwe keuken, nieuwe badkamer, alle (slaap)kamers opneiuw schilderen, nieuwe vloer etc etc.
We wonen nu sinds april in een woonunit die achter in de tuin staat.
We hebben fijn een vrijstaand huis op best een groot stuk grond (830m2) dus dat is goed te doen.
We hebben nu, met de zwangerschap, wel een stok achter de deur omalles op tijd af te krijgen.
Mijn vriend wil nogal veel zelf doen, alleen hij is altijd erg relaxed (zo van; dat komt allemaal wel goed.... is het niet vandaag dan wel morgen, haha) maar nu moet ie wel zorgen dat het op tijd af is!!!
We laten ook veel dingen doen hoor, maar met de afwerking kan hij gewoon veel zelf, en dat scheelt een hoop geld. (kost alleen wat meer tijd)
Wat zijn jullie allemaal aan het verbouwen?
Groetjes, Mickje