Kramp onder je voet

Hey Mickje,

Wij vonden Sam ook wel een stoere meidenaam. We zijn alweer bezig voor de namen, voor een jongen vinden we nog steeds mooi en voor een meisje zijn we er denk ik ook wel uit.

Met het kamertje zijn we al klaar, we hebben een kamertje van iemand over kunnen nemen. Dit is ook weer een grenen kamertje (heeft Sam ook) en gewoon met een bedje, commode en kast. We hebben heel lang zitten twijfelen om het door te schuiven en dan Sam een nieuw kamertje maar ik vind d'r nog wel erg klein om in een groter bed te leggen. Ze is dan 1,5 en ben veel te bang dat ze er elke keer uitvalt. Dus nu hebben we 2 complete babykamertjes.

Je bent goed geslaagd met winkelen. Ik heb al mijn spullen bij elkaar gezocht en heb niet zo heel veel nodig. Alles wat ik heb is alleen voor de lente en  zomer, dus ik moet nog een paar dingetjes die wat warmer zijn.

Ik heb afgelopen week de termijn  echo gehad en alles was goed. Hartje klopte goed en was erg beweeglijk. Wel weer heel bijzonder om te zien. Ik hoef nu pas 11 sept terug te komen voor controle.
Wanneer mag jij/jullie voor de echo of het hartje luisteren???

Nog 1 dagje en dan mag je weer beginnen, ben benieuwd wat je collega's zeggen als ze het goeie nieuws horen en natuurlijk de kinderen in je klas. is natuurlijk heel leuk als de juf een baby in d'r buik heeft.
Heel veel succes maandag met je eerste werkdag.

Ik moet volgende week ook weer beginnen maar heb een heel rustig weekje, maandag een halve dag, dinsdag ben ik altijd vrij, woensdag hele dag, donderdag vrijgenomen om te gaan winkelen en vrijdag ben ik altijd al vrij. Dus ik begin heel rustig. Wij gaan dinsdagavond met het werk uit eten en dat vind ik wel een mooie gelegenheid om het iedereen te vertellen. Is meteen iedereen er. Ben wel benieuwd naar de reactie's. Denk namelijk niet dat ze het al verwachtten.

Groetjes Patries

Hoi Patries

Ja, morgen weer aan de slag.... ppfff... zie er wel een beetje tegenop hoor...
Ik vind het begin van het jaar zowiezo altijd vermoeiend, dus laat staan nu....
Aan de andere kant heb ik van de week gemerkt dat als ik aan het werk ben (heb mijn klas ingericht, vergadering gehand, gepland met collega's etc) ik wel minder misselijk ben.
Vandaag voel ik me al weer beroerder, maar dat komt dan omdat ik rustig aan doe en ook alles voel en me ook beroerd KAN voelen....
Ik heb het vrijdag tegen mij directe collega's verteld (van groep 3) en die vonden het allemaal super leuk voor me. En wat blijkt... een andere collega is ook zwanger... hahaha, ze is net zo ver als ik.... zal de directeur fijn vinden.... hahaha, maar dat is zijn probleem en niet die van ons!!!
Tegen de klas zeg ik het denk ik pas als ik in ieder geval een goede echo heb gehad en bij een week of 15 ofzo, als het echt al begint te zien (ik zeg nu wel 15 wkn, maar misschien is dat ook wel eerder of later?!?!).
Als ik 4 weken voor de uitgerekende datum stop met werken, dan heb ik lekker een weekje extra door de carnavalsvakantie!!
Maar bleek bij de eerste controle al teveel eiwitten in mijn urine te hebben, dus dat schijnt een grote kans op zwangerschapsvergifiging te kunnen zijn.... (hoorde ik van mijn schoonzusje). En zij moest toen ook eerder minder gaan werken.
Nouja, we zien het allemaal wel.

Wat gaaf dat de echo goed was!!! Volgens mij ben je nu 12 weken he???
Ik ben vandaag 8 weken en 1 dag.... en ik heb dus pas 11 sept de 1e echo!!! Duurt echt zooooooo lang!!! bah!
Woensdag moet ik weer naar de HA, op controle, en ik heb gehoord dat de HA in België ook vaak een doptone hebben om naar het hartje te luisteren.
Dus ik hoop dat ze dat woensdag wil/kan proberen bij me.
Aan de andere kant.... heb ook wel eens gelezen dat je bij 8 weken nog niet altijd iets hoort, dus ik denk dat als we dan niets horen, dat ik dan ook niet blij ben....

Geniet nog lekker van de vrije dagen in je rustige werkweekje!
Waar ga je donderdag shoppen?

@ Suus; bedankt voor de tips!

Groetjes, Mickje

Hey Mickje,

Hoe is je eerste week gegaan?? Tijd gehad om misselijk te zijn of heb je er toch veel last van gehad??

Gezellig met z'n tweeen zwanger en dan ook nog gelijk. Dat had ik bij Sam ook is wel heel leuk want je maakt allebei hetzelfde mee en bij ons waren de echo's ook elke keer gelijk. Mijn collega was 1 week eerder uitgeteld, maar doordat Sam 3 weken te vroeg kwam was ik de eerste die bevallen was. Dat had zij ook wel gewild.

Lijkt me heel erg leuk om tegen die kleintjes te vertellen dat je een baby in  je buik hebt. Vind ik wel jammer dat Sam dat nog niet snapt. Misschien als ik bijna uitgeteld ben, dan is Sam 1,5. (hoop ik eigenlijk wel)

Ik heb toch het verkeerde vak gekozen.  Ik heb 6 weken ervoor en 10 erna en dan zit het er weer op, maar mijn vriend kan wel 1 dag in de week weer ouderschapverlof opnemen gedurende 1 jaar. Ik  ga ervan uit dat ik nu weer 6 weken ervoor stop, Ik ben nog steeds heel erg moe en als ik niet hoef te werken ga ik samen met Sam  
's middags even slapen en dan gaat het wel goed anders lig ik om 8 uur al op de bank te slapen.

Das niet zo mooi dat je nu al eiwitten in je urine hebt. Moet je nu ook extra op controle komen of zelf testen?? Als je minder moet gaan werken mag je zeker niet tot 4 weken door blijven werken?? Je moet wel goed naar je lichaam luisteren en als minder werken beter is moet je niet twijfelen maar gewoon doen, wat de rest ook zegt want jij een je hummeltje zijn nu het belangrijks en niet je werk!!!
Hoe was het woensdag bij de huisarts, nu geen eiwitten meer of nog steeds en heb je het hartje kunnen horen??? Wanneer is de volgende afspraak??

Was ook heel erg blij dat alles er goed uit zag. Ik ben nu vandaag precies 12 weken ( als ik goed geteld heb, maar kan ook zomaar 13 weken zijn) Dus we schelen maar 3 weken. Als jij de 1ste echo hebt mag ik ook weer naar de verloskundige en hartje luisteren is ook heel bijzonder om te horen. Het duurt nou nog 3 weken en dan kun je je kleine ook bewonderen.

Mijn eerste week viel gelukkig wel mee. Maandag moest ik de recepten in de computer invoeren dus mocht lekker zitten en mijn collega's hadden niks gezien van mijn beginnend buikje. Ik zag wel dat e al een hele lijst hing met wie  er in de carnavals vakantie en meivakantie allemaal vrij wil. Ik heb mooi mijn mond dicht gehouden want er kunnen er maar 2 op 1 dag vrij en ik ben er dan niet meer Van half  januari tot de maandag na de meivakantie heb ik verlof, dus was erg beniewd naar de reactie dinsdag.  Dinsdag gingen we dus met het werk uit eten en toen heb ik mijn collega's verteld dat ik met de carnavals vakantie en de meivakantie er niet zal zijn (als alles goed blijft gaan)  daar snapte er een paar niks van die dachten dat ik ontslag ging nemen. Heb maar even uitgelegd wat er aan de hand was en iedereen vond het erg leuk.

We zijn donderdag naar Den Bosch geweest. Was erg geslaagd, heb 3 broeken, 2 's hirts en 2 versten gekocht, dus valt nog mee. En natuurlijk ook iets voor Sam. Is altijd leuk dat klein spul. En het verjaardags kado, want Sam is zondag alweer 1 jaar. Gaat allemaal wel heel erg snel. Weet wel dat het vorig jaar wat beter weer is dan nu.  

Volgens mij is het een heel verhaal geworden.

Groetjes Patries

Hoi Patries

Ik ben al een hele tijd hier niet meer geweest, maar heb me ook
zooooooo beroerd gevoeld... :( Echt vervelend is dat!! (ookal is het
voor een goed doel)
De eerste week werken viel me zó zwaar, ik kon
's avonds echt gewoon helemaal niks meer, alleen uitgeteld op de
bank/in bed liggen.... was ook bijna 3 kilo afgevallen en mijn
bloeddruk was aan de lage kant (waardoor ik me ook erg beroerd voelde).
Ook kreeg ik haast niks naar binnen en heb ik voor het eerst moeten
overgeven.
Jaja, het is me allemaal wat!!
Maandag ben ik maar
ziek naar huis gegaan (koorts, pijn in mijn maag en buik, een heel rot
soort knijpend gevoel) en gisteren ook thuis gebleven.
vandaag weer gewerkt (half dagje) en ik voel me een stukbeter!
Ik denk dat mijn lichaam me maandag even heeft terug gefloten!!
Ik
heb nu op school tegen de directeur en m;n afdelingshoofd verteld dat
ik zwanger ben (alweer bijna 10 weken) (ze reageerder trouwens erg leuk, vooral de directeur, die sprong echt uit zijn stoel en gaf me 3 dikke zoenen en grijnsde van oor tot oor! Leuk he?!?!) en heb het kunnen regelen dat ik
volgende week een ADV-dag opneem. De week erop had ik er al een staan,
dus dan zijn de weken niet zo intensief en zwaar.
En dan hopen dat het na 12 weken echt beter gaat!
Over 2 weken de echo en het hartje luisteren... spannend! (duurt nog wel lang...)

Wat fijn dat bij jullie alles goed was!! Hele opluchting denk ik!? Het blijft toch een beetje spannend en ook wel onwerkelijk, vind ik. Het enige waardoor je weet dat je zwanger bent is dat je 2 streepjes op de test hebt staan en dat je je beroerd voelt (ik dan), maar als je echt iets gezien/gehoord hebt, dan is het toch écht echt denk ik!!
Willen jullie weten of het een jongetje of meisje is??? (of heb ik dat al eens gevraagd, sorry hoor, ik weet het niet meer)
Wij willen graag dat het een verrassing blijft. het makt voor ons echt niks uti (en trouwens, je kan het dan toch niet veranderen he, haha) en voor de babykamer kiezen we toch neutrale kleuren.
En die nieuwsgierigheid, ach, die bedwing ik wel.... des te leuker lijkt het me als er een babytje op je buik gelegd wordt!!!

Ohja, mijn urine was van de week trouwens wel weer goed, maar ik moet wel elke keer als ik naar de HA moet urine inleveren, zodat ze het goed kunnen blijven volgen.

Nou, m'n ventje heeft vandaag teamuitstapje, dus ik moet vandaag even doorzetten en zelf in de keuken iets gaan fabriceren.... gelukkig nog een hapje van gisteren over.. beetje rijst erbij... moet lukken.....!
(mijn ventje vindt echt dat hij het héél zwaar heeft op het moment, want ik heb de afgelopen tijd echt niks kunnen doen thuis omdat ik zó vermoeid was. Dus moest hij afwassen, eten koken, boodschappen doen, de was in de machine en in de droger doen...... hahahahaha, nouja, weet ie ook eens hoe dat is!!!!
Ach, het is een lieverd hoor, maar vanhet huishouden heeft ie geen kaas gegeten... hij ziet het niet... of hij wilt het niet zien, haha!!

Fijne avond!

Groetjes, Mickje

Hey, Mickje,

Even een hele korte reactie want was al onderweg naar bed.

Wacht maar over een paar maanden dan heeft je vriendje het pas druk. een flesje hier een poepluier daar en de wasmachine draai overuren. ook als het een beetje opspaart. en dan krijg je ook nog kraambezoek. een beschuitje, een kopje koffie. een paar muisjes geknoeid volgende ochtend weer muisjes ruimen. gebroken nachten en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar het is echt heel leuk z'n klein hummeltje waar jullie voor moeten zorgen (ook al kost het heel veel energie) ik ben heeeeel blij dat wij een hummeltje hebben en nummer 2 onderweg is.

Wat fijn dat je directeur zo positief is.  En je moet echt heel goed naar  je lichaam luisteren en zorgen dat het niet nog een keer zover komt. Er is nu maar  2 dingen belangrijk en dat ben jij en je kindje. Ik moet ook elke keer urine meenemen om te controleren op eiwitten. Heb je ook al bloed moeten laten prikken?? Ik 2 weken geleden, heb niks gehoord dus het zal wel goed geweest zijn.

Nee wij willen ook niet weten wat het wordt, wisten we bij Sam ook niet. We hebben op Sam d'r kamertje  grenen meubeltjes en  de rest neutraal. Lime groen en van dat blauw.  Het andere kamertje wat we hebben gekocht is ook  grenen en dan  ook nog 2 leuke neutrale kleuren.  

We hebben een heel leuk weekend gehad. Sam was zondag jarig, alweer 1 jaar. gaat allemaal wel heel snel, lijkt nog maar zo kort geleden dat ik met z'n dikke toeter liep.

Morgen  krijgt Sam weer een prik. Zo zielig z'n spuit in die dikke babybeentjes. Normaal gesproken vind ik het erger dan Sam want die huilt 1  x  en dan begint ze weer te lachen. Ben ook benieuwd hoe zwaar  ze ontertussen is.  Ik ehb deze week dus ook weer een  halve dag vrij. best lekker.  

Volgens mij is het toch weer een heel verhaal geworden maar da  snel naar mijn bed want Sam heeft morgencohtend gewoon om iets over 7 honger.  

Nog even volhouden en dan kunnen we ( ik moet ook 11-9) hartje luisteren en jij misschien ook een echo.

Tot mails
Groetjes   Patries  

Hoi Patries

Ik ook even snel, want ik duik ook zo mijn bedje in.....
Wij hebben idd 11 sept. de echo, om 9.15u!!! We kijken er allebei erg naar uit.
Voor ons samen is het de eerste, maar mn vriend heeft uit een eerdere relatie een dochter van 10. Maar dat is toen allemaal heel stom gegaan.... relatie (zij 17 en hij 23) al over, hij wist het pas toen ze 8 maanden zwanger was (zij wist het naar eigen zeggen ook pas na 6 maanden ofzo), zij deed schijnbaar nogal moeilijk in het begin.... nouja, niet echt ideaal dus.
Nog proficiat met de verjaardag van jullie dochter!! Mocht ze ook met haar handjes taart eten?? (hahah, heb ik nu al een paar keer gezien als een kleine 1 jaar wordt)
En heeft ze de prik "overleefd"??? Of best wel last van gehad?
Ik heb helemaal in het begin van mn zwangerschap bloed laten prikken en had een goede uitslag (kreeg ook een uitdraai van mijn HA). Ook heb ik nu een pasje gekregen waarop mijn bloedgroep vermeld staat, ik heb het maar in mijn portemonnee gestopt.
Ik moest alleen uitkijken voor toxo...huppeldepup (wat je door de katten kan krijgen) want daar had ik geen anti-stoffen tegen....
Ik heb nu al een paar keer gedroomd (en dan echt dat het heel écht leek!!) dat ons kindje al geboren was. Dat ik in een winkel was, en het kindje moest huilen en een vrouw in de winkel begon zich er allemaal tegen aan te bemoeien en die wou de kleine wel even uit de wagen halen om te troosten!
En ik werd me toch fel,. ik had echt zoiets van: BLIJF MET JE ****** VAN MIJN KIND AF!!!!!!
Maf he?!?!?!?
Ook moet ik steeds aan een meisje denken, misschien een of ander moeder instinct ofzo????

Nou, ga nu echt de pc uit zetten en mijn bedje opzoeken!!!

Fijn weekend!

Groetjes, Mickje

quote: triesepies reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-08-2008 21:01:03'));

Hey, Mickje,

Even een hele korte reactie want was al onderweg naar bed.

Wacht maar over een paar maanden dan heeft je vriendje het pas druk. een flesje hier een poepluier daar en de wasmachine draai overuren. ook als het een beetje opspaart. en dan krijg je ook nog kraambezoek. een beschuitje, een kopje koffie. een paar muisjes geknoeid volgende ochtend weer muisjes ruimen. gebroken nachten en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar het is echt heel leuk z'n klein hummeltje waar jullie voor moeten zorgen (ook al kost het heel veel energie) ik ben heeeeel blij dat wij een hummeltje hebben en nummer 2 onderweg is.

Wat fijn dat je directeur zo positief is.  En je moet echt heel goed naar  je lichaam luisteren en zorgen dat het niet nog een keer zover komt. Er is nu maar  2 dingen belangrijk en dat ben jij en je kindje. Ik moet ook elke keer urine meenemen om te controleren op eiwitten. Heb je ook al bloed moeten laten prikken?? Ik 2 weken geleden, heb niks gehoord dus het zal wel goed geweest zijn.

Nee wij willen ook niet weten wat het wordt, wisten we bij Sam ook niet. We hebben op Sam d'r kamertje  grenen meubeltjes en  de rest neutraal. Lime groen en van dat blauw.  Het andere kamertje wat we hebben gekocht is ook  grenen en dan  ook nog 2 leuke neutrale kleuren.  

We hebben een heel leuk weekend gehad. Sam was zondag jarig, alweer 1 jaar. gaat allemaal wel heel snel, lijkt nog maar zo kort geleden dat ik met z'n dikke toeter liep.

Morgen  krijgt Sam weer een prik. Zo zielig z'n spuit in die dikke babybeentjes. Normaal gesproken vind ik het erger dan Sam want die huilt 1  x  en dan begint ze weer te lachen. Ben ook benieuwd hoe zwaar  ze ontertussen is.  Ik ehb deze week dus ook weer een  halve dag vrij. best lekker.  

Volgens mij is het toch weer een heel verhaal geworden maar da  snel naar mijn bed want Sam heeft morgencohtend gewoon om iets over 7 honger.  

Nog even volhouden en dan kunnen we ( ik moet ook 11-9) hartje luisteren en jij misschien ook een echo.

Tot mails
Groetjes   Patries  

Hey Mickje,

Ja ik leef gelukkig nog en alles gaat gewoon helemaal goed, kan alleen nog steeds de hele dag slapen. Heb afgelopen week 3 dagen gewerkt en ben helemaal toto loss. Ik ga nog even op de bank goei tijden kijken en dan duik ik mijn bedje weer in.

Hoe is het bij jouw verder gegaan?? ook erg moe na het werken??

Nog 1 weekje en dan is het zover, spannend!!!! ik zal voor jullie duimen dat ze het hartje al kan horen. Is echt heel speciaal. Wij mogen ook de 11de om 8.30 ben ook wel weer benieuwd.

Vorige week met de prik was er niks aan de hand en ze heeft afgelopen week ook nergens last van gehad. Sam heeft mooie "prik"benen. Niet van die dunne beentjes maar lekkere stevige beentjes. Ze kreeg er 2 en de eerste heeft ze niet eens gevoeld. Bij de tweede kwam 1 snikje en toen weer lachen. Ze weegt nu iets meer dan 9 kilo. Dus ruim 3 x zoveel als bij de geboorte.

Ik krijg volgende week denk ik de uitslag, maar neem aan dat als er iets niet goed is dat ze mij wel eerder hadden gebeld.

Wat jij droomt gaat zometeen ook in het echt gebeuren.  Ik had met het kraambezoek. iedereen wilde Sam vasthouden en ik dacht alleen maar blijf af is van mij en ik hou helemaal niet van dat schoothoppen. Heb ik dus ook niet gedaan.

Ik heb de hele zwangerschap getwijfeld wat het zou worden.  had echt geen idee en nu weer niet.

Weten jullie al wat voor kinderwagen je wilt.Ik wil misschien een duowagen kopen, want Sam kan tegen die tijd nog echt geen grote stukken lopen en ik vind wandelen wel heel erg leuk en weet anders niet hoe dat moet.

Groetjes Patries

Terug
Bovenaan