kruidvatvoeding

Peggy77        
Onze kinderarts van het consultatiebureau adviseerde het zelfs: het is net zo goed als nutrilon, maar inderdaad een stuk goedkoper!! Ik heb ervoor gekozen om het bij Nutrilon te houden, omdat deze overal te verkrijgen is en omdat onze kruidvat vaak niet goed bevoorraad is. Het zo op kunnen zijn. Ik ben zelf niet zo`n held met alles op voorraad hebben, vandaar. Groetjes
 
hallo

Kruitvat opvolgmelk is goed. ik heb tot 10.5 mnd borstvoeding kunnen geven, toen gaf mijn kindje aan dat ze niet meer wilde. binnen 3 dagen ben ik helaas gestopt, maar wel 10.5 mnd lang volledig gevoed gaf tot het laatste moment nog 3 keer Bv per dag.
Ik was daarvoor al gestapt op kruitvat voeding, omdat de prijs zo goedkoop was.

Ik heb het gewoon geprobeert, mijn dochter pakte het gelijk. ik heb eerst de voeding van 6 tot 10 mnd gebruikt. dit voor de laatste voeding met Bambix er door heen, zodat ze wat langer doorsliep, anders kwam ze rond 2.00 / 3.00 uur weer voor de borst.

Nu geef ik haar de voeding van 10 mnd tot 18 mnd . ook deze bevalt mij erg goed, en ze drinkt er lekker van.Ik kan het tot toe nu steeds gelijk haheln, ik koop per pak, maar ik heb nog nooit mis gegrepen dat het er niet was. wie weet heb ik elke keer geluk gehad.

Ik doe met een pak ongeveer 1.5 week mee. mijn dochter is nu bijna 11.5 mnd oud.

Ik ga nu nog 2 pakken halen en dan stap ik over op gewone halfvolle melk, dat mogen ze als ze 1 jaar zijn.

Mijn ervaring met de kruitvat voeding is goed, ik merk niks aan mijn dochter, ook niet met haar ontslasting. ik heb een keertje gelezen van een moeder dat haar kindje harde poep kreeg en daardoor rode billen had. maar ik merk niks.

Wat ik wel ervaar is dat je even goed moet schudden voordat het doorelkaar zit. ik zeidit laatst tegen mijn vriendin, die gebruikte friso en nuturiol, maar zijn moest daar ook wel goed mee schudden zei ze.

Als dat het enige is dan is dat niet zo erg, het scheeld in geld.

En het is gewoon ook goed gekeurd, anders gaat het nooit de winkel in.

succes met je beslissing!
 
Ik ben ook overgestapt van nutrilon op kruidvatmelk. Dit omdat de Nutrilon ergens in oktober besloot om de prijs van een pak met 2,50 euro op te hogen (BELACHELIJK! en dat vanwege de nieuwe verpakking en zogenaamd betere voeding! onzin!). Ik ben heel erg tevreden over de kruidvatmelk. Senn kreeg het vanaf dat hij een week of 4 oud was en hij heeft nooit ergens last van gehad...

Ik las trouwens elders op het forum dat je al vanaf 10 maanden 'echte' melk mag geven... (+vitamine druppeltjes)
 
Ik heb in het begin ook de Kruidvat extra care gebruikt, maar op een gegeven
moment kreeg Ezra ontzettende diarree. Toen ben ik overgegaan op Nutrilon
hypo allergeen en het stopte meteen. Ik was op zich wel tevreden over dit
merk, tis idd een stuk goedkoper, maar bij mijn zoontje werkt het dus niet echt.

xx Syrah
 
Een collega van mij is onlangs ook overgestapt op de Kruidvat voeding en is er zeer tevreden over. Ik denk dat je er wel vanuit mag gaan, dat het goede voeding is (toch??). Ik meen me te herinneren dat er een onderzoek of rechtzaak is geweest en dat het Kruidvat dit gewonnen heeft.
Dus het zal écht wel goed zijn!!
 
Het klopt; Nutricia heeft tegen Kruidvat een kortgeding aangespannen omdat Nutricia meende patent of het verworven recht te hebben op bepaalde bestandsdelen in de melkpoeder. Echter, Kruidvat is in het gelijk gesteld en zij mogen deze samenstelling gewoon blijven handhaven.

Groetjes Marieke
 
Hallo allemaal,

Ik ben sinds 2 dagen ook overgegaan van Nutrilon naar Kruitvat voeding. Heb het  eerst     3 om 3 schepjes gedaan en Lucas merkt geen verschil. Wat mij wel opvalt is dat de schepjes van de Kruitvat melk groter zijn als die van Nutrilon. En bij Nutrilon betaal je voor 900 gram en Kruitvat zijn verpakkingen van 800 gram. Het scheelt evengoed wel veel geld, maar je hebt 100 gram minder en gebruikt meer melkpoeder per schepje.
 
Hoi,

Ik gebruik ook kruidvatflesvoeding. Dit gaat uitstekend. Mijn dochtertje proeft echt geen verschil. En het is zeker een stuk goedkoper.
Het klopt dat de schepjes anders zijn dan van de nutrilon. maar of ze daadwerkelijk groter zijn dat betwijfel ik eerlijk gezegd. De schepjes van het kruidvat zijn breder maar minder diep dan die van de nutrilon. Dus qua inhoud zal het niet veel uitmaken.

Groeten van Elly
 
Terug
Bovenaan