kruidvatvoeding

quote: mama van Lucas reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-05-2006 22:29:00'));

Hallo allemaal,

Wat mij wel opvalt is dat de schepjes van de Kruitvat melk groter zijn als die van Nutrilon.  
Het scheelt evengoed wel veel geld, maar je hebt 100 gram minder en gebruikt meer melkpoeder per schepje.



Bij mij schhelt het niks hoor. Heb de inhoud van het kruidvat vergeleken met die van de nutrilon, maar het paste er percies in.



 
ik schrok gister van het lezen van de laatste reactie. Ik gebruik namelijk al een hele poos de kruidvatvoeding, maar deze gooi ik in de nutrilon bewaarblik en gebruik ook het nutrilon schepje. Ik vind hun verpakking (nutrilon) namelijk wel erg handig. Dus ik ben gister meteen op onderzoek uitgegaan bij de maatschepjes. Heb het gewogen en gelukkig bij allebei de schepjes kan er 4 gram in. Dus evenveel! het kruidvatschepje is niet groter, pppffff
 
Hallo allemaal,

wij hebben juist hele slechte ervaring met kruidvatvoeding extra care. Onze zoon heeft er erge darmkrampen van gekregen en na wat blijkt te weinig voedingswaarden. wij zijn nu sinds vrijdag overgestapt op Friso comfort en we hebben een heel ander kindje gekregen. hij lacht nu tenminste dat deed hij met kruidvatvoeding bijna niet en was na iedere fles niet voldaan.

groetjes mama van Bryan
 
Hoi,

Vanaf het moment dat ik moest stoppen met borstvoeding gebruik ik kruidvat voeding. Ik ben er tevreden over. Mijn zoontje doet het er goed op. Als enige minpuntje heb ik dat het hier heel vaak uitverkocht is, dus ik heb altijd meerder pakken in huis. Ik weet niet of dat ligt aan de wijk (is een en al baby hier). De standaard 2 is er altijd wel genoeg en daar zijn we ondertussen al een maand mee bezig.
Kruidvat voeding is wel goedkoper, ook al zit er 100 gram minder in een pak dan bij de friso en de nutrilon. Maar ik adviseer dan wel om altijd een voorraadje in huis te hebben.
Kruidvat voeding is ook niet 'slechter' dan de anderen. Kruidvat heeft zelfs een rechtzaak aan de kont gehad van Nutrilon, omdat ze het teveel vonden lijken op dat van hun. Kruidvat heeft die rechtzaak gewonnen.
Het is in Nederland zo dat de babyvoeding die op de markt komt aan zulke strenge eisen moet voldoen, voor dat het uberhaupt op de markt mag komen. Dat houdt in dat er nauwelijks verschil in zit. Je kan het misschien wel vergelijken met spaghetti van Grand Italia en spaghetti van de Albert Heyn zelf. Het is allebei goed, maar de een smaakt misschien net iets lekkerder dan de andere.
Gewoon kopen dus!!! Het scheelt aardig wat. Wij hebben toen uitgerekend, dat je ca 71 eurocent betaald voor kruidvat, ca 84 eurocent voor fris en iets meer dan een euro voor nutrilon per 100 gram voeding.

Groetjes Kirsten
 
Hoi,
Mijn dochter heeft tot haar 12de week in het ziekenhuis gelegen en daar alleen maar nutrilon gekregen.Toen ze naar huis mocht wilde ik ook graag op kruidvat voeding over en heb toen het ziekenhuis om raad gevraagd en die vonden het geen probleem want het is gewoon goede voeding.Het scheelt mij te veel in de beurs.
Groetjes Paula
 
Kruitvat voeding?? NO WAY, noooooit meer....

Ik was zeer verbaasd over de 'goede positieve reacties' van kruitvat voeding.
"Ben ik dan echt de enige moeder die er slechte ervaringen mee heeft gehad??" dacht ik bij mezelf...
Ik ben moeder van een tweeling van 17 februari dit jaar, en zij hebben  tot ruim 4 weken borstvoeding gekregen gecombineerd met Nutrilon Omneo.
Bij een tweeling hakt de prijs inderdaad flink door met Nutrilon, en al zeker de Omneo die nog ietsie duurder is dan de standaard.  
Dus ik probeer kruitvat, die ook een zachte voeding hebben voor lichte spugertjes  (ook op aanraden van consultatie).

Dat heb ik geweten!!

Boeren, spugen met golven, scheten, diaree, buikpijn,  een ontzettende vieze lucht uit hun mondje (meelerig),  resulteert in een zeer ontevreden jankende tweeling!!
Zie je het al voor je??

Als de sodemieter dus de kruitvat weggegooid, Nutrilon Omneo gehaald waarna het zienderogen beter ging.
Nu ben ik inmiddels rustig overgestapt op Friso Comfort, dat bevalt me NOG beter... ook de prijs .

Ach, je wilt toch het beste voor je kindjes als moeder, zoals je ook het beste wil voor jezelf....

Groetjes van  de trotse tweelingmoeder van Luca en Dani.
 
Hoi Juudje!!

Nee hoor je bent niet de enige die niet tevreden is!! Ik heb  de kruidvat voeding ook een paar weken geprobeert, maar ons dochtertje ging er heel erg van spugen!! Ben toen weer heel gauw overgestapt naar Friso 1. Ook vind ik het prijsverschil eigenlijk wel meevallen. Als ik het goed heb is kruidvatvoeding 5.85 en bij hoogvliet betaal ik voor de Friso1 6.95 en er zit honderd gram meer in. Dus dat verschil vond ik eigenlijk zo klein, dat de keuze voor mij makkelijk was. Maar begrijp me goed niet alle kinderen hebben deze reacties hoor!! Het had misschien net zo goed bij de nutrilon ook kunnen gebeuren, dat ze zo was gaan spugen!!

Groetjes en succes met proberen!!
 
Terug
Bovenaan