laatste poging Clomid, daarna spuiten...wie ervaring?

@ moekje: bedankt voor je reactie! Fijn te horen dat het bij jou goed is gelukt! Vond je het ook eng om jezelf te spuiten? Lijkt me wel erg lastig....maar misschien als je eenmaal hebt gespoten dat het heel normaal is....
Je had toch ook weinig last van bijwerkingen?
Hoe lang moet je spuiten? Zoveel dagen achter elkaar aan, en dan net als bij Clomid a.d.v. echo kijken of je eitje groeit?

@mamasun: Dit is ook voor ons de eerste...ik ben 23 (word april 24) en mijn vriend 24 (word in mei 25). Hebben beide wens om jong ouders te worden en bij mij in de familie zit vroeg in de overgang in de fam! Dus ook bewuste reden dat ik zo vroeg ben gestopt...dus opzich alleen maar positief, na je 30e hoor je toch vaak dat je minder vruchtbaar bent en op je 24e het meest vruchtbaar...

Succes en we houden elkaar op de hoogte!
Ik wacht nog telkens op mijn ongesteldheid..wacht deze en volgende week nog en anders bel ik voor Provera!

Groetjes angel 2009

@ moekje: bedankt voor je reactie! Fijn te horen dat het bij jou goed is gelukt! Vond je het ook eng om jezelf te spuiten? Lijkt me wel erg lastig....maar misschien als je eenmaal hebt gespoten dat het heel normaal is....
Hoe lang moet je spuiten? Zoveel dagen achter elkaar aan, en dan net als bij Clomid a.d.v. echo kijken of je eitje groeit?

@mamasun: Dit is ook voor ons de eerste...ik ben 23 (word april 24) en mijn vriend 24 (word in mei 25). Hebben beide wens om jong ouders te worden en bij mij in de familie zit vroeg in de overgang in de fam! Dus ook bewuste reden dat ik zo vroeg ben gestopt...dus opzich alleen maar positief, na je 30e hoor je toch vaak dat je minder vruchtbaar bent en op je 24e het meest vruchtbaar...

Ik wacht nog telkens op mijn ongesteldheid..wacht deze en volgende week nog en anders bel ik voor Provera!

Groetjes angel 2009

Groetjes angel 2009

hoi hoi

ja het is idd raar om jezelf te moeten prikken
het is een grens die je over moet maar na een aantal keren gaat het steeds makkelijker.
ik had idd weinig last van de puregon spuiten
wel aankomen en vocht vasthouden verder valt het mee
de clomid was echt waardeloos en werd er zo labiel als de pest van
moet ook zeggen dat ik het erg lang ZONDER resultaat heb gebruikt.je begint dagelijk met spuiten ook op dag 3 en na 1 week ofzo kom je op controle (verschilt per ziekenhuis) je blijft elke dag spuiten totdat je eitje de goede afmeting heeft gekregen 18mm / 20mm ongeveer. dan stop je met spuiten en krijg je een andere spuit vaak pregnyl om je eitje te laten springen en dan moet je klussen of een insiminatie voor IUI .
maar dat wordt je allemaal erg goed uitgelegt.
het spuiten gaat trouwens via een soort pen net als bij suikerpatiente.

hoop dat het een beetje duidelijk is en wens je veel succes.
ook ik was jong moeder hoor ben nu bijna (ook in april) 26 en zwanger van de 2de , de eerste is dan 3 als de 2de komt.
ik was 19 toen ik stopte met de pil en duurde dus 3 jaartjes.

groetjes moekje

Hoi dames,

Ik lees jullie topic met belanstelling. Heb net mijn eerste keer clomid en echo's gehad. Helaas is het niet genoeg om een eitje tot goede ontwikkeling te brengen. Om een onduidelijke reden is mijn cyclus gestopt, na een hele tijd goed regelmatig geweest te zijn, heb ik sinds oktober geen ei meer gehad. Clomid kan dus verhoogd worden, maar heeft niet bij iedereen goed resultaat?

Ik babbel graag met jullie mee, wachten duurt zo lang soms he?

groetjes Line

Terug
Bovenaan