laatste poging Clomid, daarna spuiten...wie ervaring?

hoi

klopt clomid kunnen ze verhogen maar dan start je wel een nieuwe cyclus.
vaak krijg je dan eerst provera om een ongi op te wekken en begin je met een hogere dosis.
ik heb 50 gehad /1 tablet 100 werkte ook niet 150 werkte ook niet en oplopend van 50 dag 3 100 dag 4 150 dag 5 200 dag 6 en 250 dag 7 ook zonder resultaat , toen is er een kijkoperatie gedaan waarna weer gestart is met clomid 150 helaas heeft het nooit gewerkt en ben ik uiteindelijk dus gaan spuiten.
ook dat werkte niet altijd zoals het moest en moest gaan afvallen
eenmaal 8 kilolichter terug naar het ziekenhuis en de overstap gevraagt naar een ander ziekenhuis
hier werd ik gelijk geholpen met een andere begin doering en gelukkig reageerde ik hier op en eindelijk na 3 jaar had ik een eisprong maar helaas niet zwanger de cyclus erop duurde het ff maar weer een goede eisrpong bereikt en jaaa we waren zwanger na 3 jaar in de molen.
spuiten was voor ons DE oplossing met goede bergeleiding .
succes meiden het kan echt en er zijn wel veel vrouwen die dus ook goed op de clomid reageren dus geef niet gauw de moed op

groetjes moekje

hoi

klopt clomid kunnen ze verhogen maar dan start je wel een nieuwe cyclus.
vaak krijg je dan eerst provera om een ongi op te wekken en begin je met een hogere dosis.
ik heb 50 gehad /1 tablet 100 werkte ook niet 150 werkte ook niet en oplopend van 50 dag 3 100 dag 4 150 dag 5 200 dag 6 en 250 dag 7 ook zonder resultaat , toen is er een kijkoperatie gedaan waarna weer gestart is met clomid 150 helaas heeft het nooit gewerkt en ben ik uiteindelijk dus gaan spuiten.
ook dat werkte niet altijd zoals het moest en moest gaan afvallen
eenmaal 8 kilolichter terug naar het ziekenhuis en de overstap gevraagt naar een ander ziekenhuis
hier werd ik gelijk geholpen met een andere begin doering en gelukkig reageerde ik hier op en eindelijk na 3 jaar had ik een eisprong maar helaas niet zwanger de cyclus erop duurde het ff maar weer een goede eisrpong bereikt en jaaa we waren zwanger na 3 jaar in de molen.
spuiten was voor ons DE oplossing met goede bergeleiding .
succes meiden het kan echt en er zijn wel veel vrouwen die dus ook goed op de clomid reageren dus geef niet gauw de moed op

groetjes moekje

@moekje; bedankt voor je uitleg! Sowieso fijn om een positief verhaal te horen voor spuiten!
Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. wacht tot volgende week woensdag en anders bel ik weer voor Provera!
Ik heb ook last van bijwerking van Clomid, heb veel last van opvliegers en ben sneller emotioneel...niks aan! en dat nog maar bij 2x50 mg...en dat te bedenken dat ik naar de 3x50 ga!!
Heb gister brief van mijn ziekenhuis gekregen, zo organiseren een bijeenkomst over moeilijk zwanger worden en leggen alles uit over iui etc...daar ga ik zeker wel heen!
Maar jij dus ook jong moeder! Leuk zeg!!

@Line75: leuk dat je er ook bij komt! Kunnen we elkaar informeren over alles en onze ei kwijt (leuke woordspeling!)
Bij mij had de eerste keer 50 mg super resultaat! Alles ging volgens het boekje. samenlevenstest was goed....helemaal goed...dus ik kreeg als advies mee dat ik met deze 50mg het een half jaar moest proberen. Lukte het dan niet dan zou ik weer terug komen...2e maand was ik ineens een week overtijd maar teste negatief..contact opgenomen en ik moest provera slikken en dan 2x50 mg slikken...dus dat gedaan en toen weer opnieuw heen voor echo's...bleek dus ook dat het niet goed groeide...dat het de eerste keer wel goed groeide was waarschijnlijk een schrik reactie van mijn lichaam..daarna weigerde mijn lichaam gewoon...
Nu ik ook niet goed reageer op de 2x 50mg moet ik nu wachten tot ik ongesteld ben (wacht al 1,5 week, moet 2 tot 3 week wachten, dus volgende week nog niet ong dan bel ik en krijg ik ook weer Provera). en dan kijken of het dan wel goed genoeg groeit...de gyn vertelde dat hij soms ook weleens 4x50mg deed maar dat lag er aan hoe het eitje groeide bij 3x50 mg...was dat niet voldoende mag ik direct over gaan op het spuiten....
Hoe lang ben je nu bezig? Mag ik vragen hoe oud je bent?

Tot snel...groetjes!

Hey meiden!

@ Moekje; Super van je uitleg ect. Fijn om even iemand erover te horen praten.. :) Ik moet vrijdag weer terug voor controle & dan evt maandag ook & gelijk nieuwe kuur mee.. Zowel provera als clomid.. Ik reageer ook niet op clomid.. Mijn moeder heeft het jaren geleden ook gebruikt, toen kon dat nog heel lang gebruikt worden nu vaak niet meer.. Gelukkig mocht ik snel door naar de gyn & hoefde ik niet te wachten & zo is het balletje bij ons heel snel gaan rollen... :) Nu is het wachten.. Tot vrijdag!

@ Line75; Gezellie dat je erbij komt.. Nou ja, liever natuurlijk op een ander forum.. ;-) Kunnen we lekker onze eieren kwijt.. Hihi..

@Angel2009; Wij zijn voor onze tweede bezig.. Onze eerste heeft (maar) 7mnd opzich laten wachten.. Nu blijkt wel waarom..!! Dus een "lucky shot" even zo gezegt met maar 2 á 4x per jaar een eisprong.. Ik had toen ook al een vage cyclus & stond op het punt om provera te slikken.. Was gelukkig niet nodig! Maar mag ik vragen waarom je moet wachten om ongie te worden? Ik krijg het allebei gelijk mee, duurt het tenminste niet zo lang!? Het zal wel per arts anders zijn, maar toch! En ook ik heb last van die opvliegers, vreselijk! Weet je naaste omgeving al dat jullie bezig zijn?

Liefs MamaSun

@ mamasun: dan zijn we dus even oud! wat grappig :) De vorige keer dat ik bij de gyn was, had ik net mijn laatste kuur Clomid ingenomen...mijn idee was dat hij toch wou kijken of het 'gewoon' komt en misschien niet teveel medicatie achter elkaar aan?? Geen flauw idee haha...
Maar wel raar, want met 1x50 werd ik daarna ook niet gewoon ong, dus hij zou het wel moeten weten dat ik niet uit mezelf ong word...naja bel volgende week gewoon!!
Jij moet vrijdag dus weer heen...daarna start je dan met Provera? Wat gaat de gyn vrijdag doen?

Een vriendin van mij zit ook met haar eitjes te klooien..net als ons..en toen ineens was ze haar baan kwijt..ze zou net aan de hormonen gaan...het dus maar even uitgesteld..en ja hoor....toch spontaan zwanger! Net als wat jij had!
apart eigenlijks he...ons lichaam..haha

Mijn ouders en schoonouders weten er van...we hebben besloten het wel te vertellen omdat het toch iets is waar je ook wel over moet kunnen praten...mijn moeder heeft zelf 5 miskramen gehad dus die weet heel goed hoe alles voelt...het heeft bij haar ook 6 jaar geduurd voordat mijn broer er was...en ook zit het van mijn moeders kant in de familie om vroeg in de overgang te raken (voor je 30e) dus dat is speelt dus deels ook mee dat ik vroeg kinderen wil...
Verder weten een stel vrienden van ons het...op mijn werk uiteraard ook...
Ene kant wouden we in het begin het er niet over hebben met vrienden, maar ja als ze het weten is er toch mee begrip...
Hebben jullie het veel verteld?

Misschien leuk om wat ovver elkaar te vertellen!?
Zal ik beginnen:
Ik ben dus 24 (bijna 25...in april ;) ). Heb altijd in Stadskanaal (Groningen) gewoond en woon sinds 2 jaar in Drenthe...eerst in Assen en nu een jaar in het dorpje Rolde!
Ik werk als begeleidster/verpleegkunde in de verstandelijk gehandicaptenzorg!
Mijn vriend ook, hij is 24 en heb hem daar ook leren kennen :)

Groetjes!!

Terug
Bovenaan