lange cyclus???

hoi jacqueline,

mijn menstruatie is wel meer als de vorige keer, maar toch kan ik  het met de lichtste maandverband nog houden zeg maar. ik ga  ma de  huisarts bellen zien wel wat hij zegt, ik zal jou aanmoediging in mijn hoofd houden!! lief van je!!
ik hoop dat jou ongi niet te lang op zich laat wachten, want  hoe eerder je kan gaan voor ronde 9.... nieuwe ronde, nieuwe kansen!!!!
ik zat vanmiddag te denken dat ik nu bijna 9 maanden van de pil af ben, en toen dacht ik  'als ik nou direkt zwanger was geworden dan moest ik nu al  bijna bevallen'.  
domme gedachte he??   het is altijd als, als ,als. maar ja het is niet zo.  we moeten gewoon weer geduld hebben.
groetjes  sandra

hoi jacq,

hoe is het? ben je inmiddels al ongi??
op hoeveel dagen zit je dan nu?
ik heb vanmorgen de HA gebeld, ik kan wo morgen om 8 uur terecht.
mijn ongi is inmiddels alweer over, het was dit keer goed 3 dagen.
hoe gaat dat er eigenlijk aan toe bij zo'n huisarts? kan zo'n man zelf ook een inwendig onderzoek doen?? wat kan ik precies verwachten?
ik hoop dat hij me doorstuurt naar de gyn.
toen jij de eerste keer naar de HA ging was je man toen ook mee?
ik ga wo nog alleen, als ik dan naar de gyn moet dan gaat mijn man ook mee.

gr san  

Hoi Sandra,

Woensdag afspraak, spannend hoor,ben erg benieuwd.
Ik ben zelf nooit bij de ha geweest.
Ik belde voor het telefonisch spreekuur en moest later die middag bij de receptie het verwijsbriefje ophalen.
Had ik zelf ook totaal niet verwacht dat het zo simpel ging.
Dus ik weet niet wat de dokter allemaal doet,sommigen doen weleens inwendig onderzoek geloof ik.
Bij de gyn kreeg ik een inwendige echo en moest bloedonderzoeken laten doen en aan de hand daarvan zijn ze verder wezen behandelen.

Ik heb dat trouwens ook hoor,ben nu 14 maanden met de pil gestopt en 10 maanden echt bezig en denk dan soms.....had gewoon al een baby in mijn handen kunnen hebben!!! Maarja helaas.....

Nou ik weet niet meer wat je precies hebt geschreven dus misschien vergeet ik wat...

In ieder geval succes woensdag bij de ha en laat ff weten hoe het was.....en niet vergeten......DOORDRAMMEN!!! Desnoods ga je erbij janken hahaha,neehoor maar je moet wel voor jezelf opkomen hoor!!

nou succes,

groetjes Jacq

Sorry dat ik me er ook een beetje inmeng, maar dit is echt zo herkenbaar.
Heb even alles gelezen en heeft me geholpen, dank jullie wel in ieder geval.
Wil je voor woensdag succes wensen en ik lees wel hoe het is geweest, wil namelijk me ook door laten sturen de volgende keer(waarschijnlijk in juni)
Groetjes Daisy

he moon...

een eisprong kan bij elke vrouw weer verschillen wanneer die is... kan je ook niet echt zeggen wanneer de jouwe is geweest...

ik heb het zelf ook gehad... lang aan de pil,en voordat ik een regelmatige cyclus had dwz om de 28 dg op dezlfde dag ging er ook wel dik anderhalf jaar voorbij...

maar als jij graag zekerheid wil en graag na de ha wil,zou ik dat gewoon doen wel 1 ding:ze sturen je vaak alleen door als je al min. 1/1,5jr aant proberen bent... dus dik het dan ff aan... hihihihi

he meid succes

bedankt voor jullie reacties,
fijn dat we op deze manier ook nog mensen kunnen helpen.
ik houd jullie op de hoogte.

groetjes sandra

dag jacq,         (en de rest die dit leest.)

nou ik ben dus vanmorgen bij de huisarts geweest, en het  was dus geen groot succes...
we moesten het gewoon nog maar blijven proberen want in de regel wordt je pas bij een jaar doorgestuurt naar de gyn.
nou wist ik dat dus wel maar ik maakte mij gewoon zorgen dat er iets niet goed zat in mijn lichaam.
dat ik afgelopen maand geen eisprong heb gehad dat legde hij als volgt uit:
elke maand zijn er meerdere eitjes die zich klaar maken om te gaan springen.
tegen het eind van deze tijd blijft er echter maar 1 eitje (soms 2, tweeling) over die dan genoeg gerijpt is om te gaan springen (eisprong) .
de rest van de eitjes verschrompelt dan en daar blijft dan niks meer van over.
bij mij is het waarschijnlijk zo geweest dat alle eitjes verschrompelt zijn, dus er is geen rijp eitje overgebleven.
andere maanden heb ik wel een eisprong gehad dus het was verder niet iets om mij ongerust over te gaan maken.  
maar als het mijn leven teveel ging beheersen dan moest ik maar aan de bel trekken dan stuurde hij me door.  
nou  vind ik op het moment dat het wel gaat, en ik heb natuurlijk ook liever dat ik op de natuurlijke manier zwanger wordt dus we proberen het gewoon nog maar 3 maanden.

jacq, hoe is het inmiddels bij jou?  al ongi?
of zit je er nog steeds op te wachten??
ik hoor nog wel.

groetjes sandra    

Hallo Moon..

Erg herkenbaar je verhaal!
Ik ben gisteren ook bij de huisarts geweest.. ik ben dan wel minder lang bezig (5maanden) maar had een cyclus van 49 dagen..
Maakte me er ook zorgen om..
Maar mijn huisarts vertelde me precies hetzelfde als de jouwe.
Ik moest het toch nog maar een half jaartje afwachten.. moest het zelf de tijd geven.
En dan wist ik natuurlijk ook wel, maar is wel fijn om toch die bevestiging te krijgen.
Wel typisch, ik belde maandag om 8uur voor een afspraak te maken en werd een uurtje later ongi..

Het irritante vind ik gewoon dat ik totaal niet weet wanneer ik het vruchtbaarts ben..
De vorige keer had ik een cyclus van 40 dagen, daar ging ik nu weer vanuit met een paar dagen speeling  dus we hebben flink geklust rond die tijd dat ik vruchtbaar dacht te zijn.. maar nu blijkt dus dat we een beetje rond de verkeerde tijd geklust hebben want nu was mijn cyclus dus 49 dagen.
En net dat weekend dat ik vruchtbaar bleek te zijn hebben we niet geklust.

Maar ja.. nieuwe ronde, nieuwe kansen zullen we maar zeggen!
Succes!! En ik hoop dat de cyclussen iets korter worden..

Liefs, Ilse.

Terug
Bovenaan