Lange eerste cyclus

San23

New member
Hoi allemaal,

Ik wilde even informeren of meer mensen ervaring hebben met dat wat in nu meemaak.

Ik ben 31 december gestopt met de pil.. heb 3 januari mijn onttrekkingsbloeding gehad en ben vanaf daar dus ook gaan tellen. Inmiddels zit ik al op dag 77 en ben nog steeds niet ongesteld geworden. Jullie snappen natuurlijk wel dat dit me soms gek kan maken!

Heb 2 keer negatief getest, ongeveer een maand geleden alweer (voelde me toen misselijk, hoofdpijn en opgelaten) en ben aan het denken om komend weekend nog eens een test te doen. Nu heb ik het echt puur over de eerste cyclus, niet over die daarna. Maak me gewoon gek dat het bij mij niet werkt en weet soms ook niet wat ik ervan moet denken... Iemand hier ervaring mee, of iemand toevallig ook in zijn eerste cyclus die zo lang duurt? Het zou fijn zijn om met iemand te kunnen delen die het zelfde meemaakt.



Liefs Sanne
 
Hey sanne,

Ik weet hoe vervelend het lange wachten is op een eerste bloeding!

Mijn huisarts heeft mij toen aangeraden om iedere maand een testje te doen. Zou het ook niet vaker doen is toch telkens een teleurstelling!

Ik heb sinds het stoppen met de pil helemaal geen cyclus meer van mezelf gekregen en zal deze als het goed is ook nooit meer krijgen door mijn pcos. Daarvoor word ik nu behandeld met hormonen in het ziekenhuis.

Het enige wat ik je kan meegeven is dat je heel veel geduld moet hebben! Het kan ieder moment weer op gang komen. Er zijn ook een hoop dames die na een paar maanden wachten weer een normale cyclus hebben!
 
Hoi gebruiker89,

Dan ga ik zondag nog maar eens een test doen..
Hoelang heb je gewacht met een doktersbezoek als ik vragen mag?
Vervelend dat pcos, maar gelukkig is het goed te behandelen zeggen ze, hoop voor jou dat het snel zijn werk doet en je snel een positieve test in handen mag hebben!!

Heb natuurlijk wel een paar vragen, hoelang heeft het bij jou geduurd voor je naar de huisarts ging? Hoelang ben je al bezig? Fijn dat je zo snel reageerde, maak me soms gewoon helemaal gek terwijl dat misschien nergens voor nodig is. Sommige hebben dan ook alle geluk van de wereld met hun stoppen en meteen een fijne cyclus, dan zit ik hier te kijken met de vraag waarom moet mij dit nu weer gebeuren...

Hoop dat je mijn vragen kunt en wilt beantwoorden.

Liefs





Hoela
 
Ik ben ergens bij 3 a 4 mnd voor het eerst naar de huisarts gegaan. Inwendig onderzoek gehad wat goed was. Moest met 6 mnd terug komen voor een doorverwijzing naar de gyn.

Ik ben half april met de pil gestopt en ben eind oktober voor het eerst bij de gyn geweest. Dus alweer bijna een jaar verder..

Ik heb mezelf ook gek gemaakt en vooral als je overal hoort dat mensen zo zwanger zijn enz. Nu maar hopen dat mijn behandelingen snel gaan aanslaan. :)
 
bij mij helaas ook na de pil pcos gediagnosticeerd....

idd ook rond 3/4 mnden naar de ha maar die wilde pas na een half jaar doorsturen naar gyn.

Gelukkig nu wel weer een cyclus maar een van ongeveer 6 weken en onregelmatig...

We hebben gelukkig wel een zoontje nu van alweer 2,5 die natuurlijk verwerkt is dus soms kan het wel :)

Na mn zwangerschap lijkt de pcos ook wel minder... Volgens de verloskundige kon dat ook wel omdat een zwangerschap je hormonen kan 'resetten'
 
Hoi Vlinder, was dit je eerste cyclus die ook zo lang duurde toen je naar de arts ging? Heeft hij je toen iets voorgeschreven zodat het op gang kwam? Hoelang heeft het geduurd eer je zwanger was en je het moment kon peilen dat je gemeenschap moest hebben? Zonder ongesteldheid is dat al lastiger.. Sorry voor mijn vragen maar ik maak mezelf dan ook zo gek, ofja mijn lichaam maakt me gek en ik weet niet of ik al mag bellen of dat ze me afwijzen..

 
Hoi,

Is oke :)

Hier deed de huisarts helemaal niks :S moest echt tot dat half jaar wachten, toen ik toen dus nog niet ongesteld was verwijzing naar gyn gekregen. Daar is bij mij pcos geconstateerd, toen heb ik van de gyn wel medicijnen gekregen om mn menstruatie op te wekken.

Daarna hebben manlief en ik besloten het los te laten, we wilde niet die medische molen in.

In december bijna een jaar daarna dachten we we gaan er voor en was ik redelijk snel zwanger, inmiddels had ik wel een soort cyclus die drie maanden duurde dus wist ongeveer wanneer het zou kunnen zijn. We hadden ongeveer om de dag sex zodat dat wel goed zou zitten mocht ik een eisprong hebben.

Nu bezig voor een tweede en is het soms toch ook wel heel lastig, nu wel ook een cyclus maar nog wel wat langer ongeveer 6 weken en probeer dat qua testen ook aan te houden.

Als ik geen idee heb van mn cyclus probeer ik ongeveer om de week te testen omdat je inderdaad geen menstruatie hebt om vanuit te gaan.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
 
Terug
Bovenaan