Lange weg naar iui

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik lees al een tijdje mee maar kon me niet echt aansluiten in een vast groepje omdat mijn behandelplan zovaak veranderde.</p><p>Ruim 1.5 jaar geleden de medische molen ingegaan. Gewisseld van ziekenhuis omdat ik een soort proefkonijn bleek te zijn. Nu eindelijk mijn 1e iui in een gestimuleerde cyclus. Afgelopen hald jaar zovaak tegenslagen gehad dat ik zo weinig vertrouwen heb of het allemaal goed gaat komen. De artsen zijn heel positief er zitten 2 eitjes een van 17 en een van 18 mm en moet vanavond de pregnyl zetten om donderdag de iui te krijgen. De afgelopen tijd was gevuld met echos maar na de iui is het afwachten. Zijn er meer mensen die deze week iui krijgen en mee kunnen praten?</p>

Er is denk ik voor jou een interessant draadje met IUI ervaringen! Ook veel vrouwen die IUI met hormonen doen. Ik doe t in de natuurlijke cyclus dus ik kan geen ervaring met je delen over hormonen enzo haha.
Wat spannend dat je deze week voor t eerst 'mag'! Ik kan mij nog goed herinneren hoe zenuwachtig ik was voor de eerste keer, maar het viel mij alles mee! Zorg dat je blaas een beetje gevuld is, dan gaat het wat makkelijker. Het doet geen pijn, maar je kunt erna wat krampen krijgen en daar mag je paracetamol tegen nemen. Ik heb dit de laatste twee keer gehad en had de laatste keer zelfs een paracetamol vooraf genomen. Dat hielp wel!
Veel succes en ik duim op een goed resultaat!

Ik heb in dat draadje gekeken, maar zie door de bomen het bos niet meer in dat draadje.
Ja ben heel zenuwachtig gisteravond om 23.00 de pregnyl gezet. Morgen dan de iui. Er zitten 2 eitjes dus dubbel zoveel kans zou je denken. Maar na 1.5 jaar aan het klooien geweest te zijn durf ik niet te hopen dat het de 1e keer raak kan zijn. Hoe lang ben jij al bezig?

Gewoon beginnen in t draadje! Soms moet je niet alles willen lezen ? 
Ik zit in ronde 17 geloof ik en IUI4. Het duurde bij mij 2 tot 3 maanden tussen de uitslag en de eerste IUI. Dit weekend is mijn NOD van deze poging, maar het is waarschijnlijk weer niet gelukt. Het probleem ligt bij mijn partner. Na onze verhuizing ergens in april gaan wij dan ook over op ICSI. We hadden nu al gekund voor ICSI, maar ik wil eerst de verhuisstress achter de rug hebben.
Tuurlijk kan het al in 1 ronde raak zijn! De kans is in ieder geval groter dan t op natuurlijke weg proberen! Positief denken!! ?

Spannend toch weer je NOD. Mijne duurt nog even haha.
Ronde 17 maar pas 4x iui gehad had je de andere rondes te weinig of te veel eitjes dan?
Ja elke ronde kan raak zijn ook de eerste. Het is zo gewenst na 1.5 jaar.
Hebben jullie al kinderen?

Wij zijn na 6 rondes, door mijn leeftijd, naar de arts gestapt en een doorverwijzing gekregen. In ronde 8 hoorde ik dat er met mij niets aan de hand is, hormoonwaarden van een jonge vrouw! Mijn man is verminderd vruchtbaar, weinig goed zaad. Vanaf ronde 11 zijn we begonnen met IUI zonder hormonen (omdat ik genoeg eitjes heb), maar we hebben 2 rondes moeten overslaan. 1 door ziekte van mijn man en 1 omdat mijn eisprong al was geweest.
Mijn man heeft 2 kinderen van 19 en bijna 17. De oudste kwam pas na twee jaar proberen (zonder hulp)en de jongste na 1 maand. Wellicht heeft hij dus altijd al te weinig goed zaad gehad.
Ja het duurt best lang, maar ik had mij sowieso er al op ingesteld dat t minstens een jaar zou duren. Ik ben blij dat ik op tijd naar de dokter ben gestapt, anders was ik nu pas in de medische molen beland. Elke maand is er nl weer een!

Hier ook 8 maanden moeten wachten om eindelijk te kunnen starten met iui. Leek wel een eeuwigheid te duren en snapte niet dat het bij ons zo lang moest duren voor we eindelijk verder mochten. Vorige maand eerste iui gehad en straks weer eerste echo voor de 2e. Dit wordt onze 19e ronde. Succes vandaag! De iui zelf is echt binnen 5 minuten gebeurd en valt heel erg mee

Oké de rest van de rondes was gewoon zelf hobbyen. Als hij al 2 kinderen heeft zou het dus moeten kunnen. Elke ronde is er een dus indd fijn dat je optijd dit traject in kon. 

Spannend de 1e keer is dus niet gelukt? Gebruik jij wel hormonen?

Terug
Bovenaan