Laten jullie je baby wel eens alleen thuis???

A

Anoniem

Guest
Hallo moeders.

afgelopen donderdagmorgen heb ik Stijn wakker moeten maken om zijn broers uit school te halen. Daar was hij niet blij mee. Hij moest huilen, en ik stond met tranen in mijn ogen hem aan te kleden. Op het schoolplein aangekomen sliep hij lekker verder in zijn wagen. Ik vertelde aan een paar moeders wat er was gebeurd waarop hun vroegen waarom ik hem dan niet alleen thuis had laten slapen??? Dit vind ik zo'n eng idee. Wat als hij wakker wordt en begint te huilen of als wij een ongeluk krijgen onderweg en niemand weet dat hij nog alleen is of wat als er brand uitbreekt? Wat doen jullie in zo'n situatie????? Wakker maken of laten slapen?

Groetjes van Marloes

Hey Marloes,

Ik zou hem dus niet alleen thuis laten. Tenzij het even met een babyfoon kan bij een buurvrouw/man.
Toevallig dat mijn moeder vertelde dat het vroege wel deed met mijn zusje en mij. Maar dat ze dan inderdaad altijd bij een buurvrouw/man liet weten dat ze even op en neer was en ze liet ook weten wanneer ze weer terug was ivm zelf een ongeluk krijgen. Dan weet inderdaad niemand dat er nog een kindje in het huis aanwezig is.
Maar goed vroeger hadden ze ook geen babyfoon in huis. Nu zou ik er voor kiezen de babyfoon even achter te laten.

Succes, Juffy

hoi marlous,

ik laat mijn dochter en geen een van mijn kinderen trouwens alleen thuis, mijn moeder heeft helaas die fout gemaakt moest even een brood halen en liet mijn zus en broer alleen in huis want zou maar tien minuutjes duren en toen ze terug kwam stond het huis in lichte laaie mijn zus is daarbij overleden en mijn broer die wat ouder was kon in het keukenkastje kruipen en heeft daar geluk bij gehad nou ja geluk kan ik het niet zeggen want deze jongen was zo getraumatiseerd dat hij daar zn leven lang problemen mee had en heeft, maar goed mijn moeder kon zichzelf niet vergeven en daaruit zijn nog meer problemen ontstaan de dokter raade mij moeder aan om zo snel mogelijk weer zwanger te worden en daarom ben ik er eigenlijk als vervanging voor mijn oudere zus, maar goed  dwaal van het onderwerp af, mijn moeder heeft het er bij mij ingestampt zo te zeggen dat ik mijn kleintjes nooit alleen laat en dat doe ik ook niet. mijn   middelste dochter zit in een hele andere wijk op school is voor mij heen 30 minuten lopen en terug dus ben een uur onderweg maar laat haar niet alleen van de week met die storm hagel en wind kan me niet schelen ik neem haar mee en soms is het zielig weet ik ligt ze net zo lekker te slapen maar ik moet, mijn man kan haar niet naar school brengen en voor de rest heb ik niemand die dat kan en mn buren vertrouwen met een babyfoon nee dat doe ik ook niet, dus ik laat ze niet alleen. pff lang verhaal he!

groetjes bianca

hoi,jeetje zeg dat is niet niks joh,twinn stars!,maar over t onderwerp;mijn zus heeft een zoontje dat 5 dgn ouder is dan mijn meid en zy doet het wel als ze mn nichtje van 4 haalt en brengt na school.
ze heeft dan een briefje in haar zakken met er ligt een baby te slapen op ..adres.
zy is er heel nuchter over maar ikzelf zou dit nooit doen,je weet maar nooit!en hemaal als ik dit verhaal hierboven lees..ik ga dr dit verhaal wel nog vertellen..groetjes

nooit! ik heb wel niet zo'n traumatisch verhaal als bianca, maar ik had zelf wel dezelfde reden bedacht. ook in 3 minuutjes kan er iets gebeuren, je vergeeft het jezelf nooit!

Hoi Marloes,
Nee, ook ik laat onze jongste nooit alleen thuis, als de oudste twee van en naar school moeten.
Vind het geen fijn idee, en inderdaad wat als er iets gebeurd??
Dat wil ik niet op mijn geweten hebben!
Dus neem haar overal mee naar toe, en ik ben van mening dat ze er wel aan wennen hoor..
Slapen heus wel weer thuis verder, als ze echt moe zijn..
En huilen mag als je wakker gemaakt word, maarja,.dat is dan maar zo..Vind ik geen bezwaar zelf.

Groetjes Rina

Hoi,

ja, ik laat Dylano weleens alleen thuis, als ik met de hond wegmoet.
Als mijn vriend in de late staat, MOET ik wel met de hond weg.
Maar ik ga dan wel lopen, zodat ik ons huis nog zie.
Niet zo'n grote ronde voor onze dan, maar ja... dat moet maar!!
Neem ook de babyfoon mee trouwens!!

Groetjes Debby.

Hallo

Ik moet eerlijk zeggen dat ik onze zoon (heet ook Stijn) heel af en toe alleen laat als het regent en dan ook alleen als hij in bedje ligt (is bijna noiit overdag) en de oudste naar school breng. Ze gaat een morgen en middag naar het peuterspeelzaal. Wel moet ik eerlijk zeggen ik voel me er nooit zo lekker onder en de school ligt bij ons in de straat.
Dus het snel wegbrengen en dan snel weer naar huis.
We hebben gelukkig wel buren die dan weten dat hij nog thuis is.

Groetjes bg

Terug
Bovenaan