Laten jullie je baby wel eens alleen thuis???

Hoi allemaal,

Ook ik laat Basje wel eens alleen thuis. Als het even kan gaat hij gewoon mee, maar vooral het 's ochtends vind ik het erg zielig om hem wakker te maken. Hij slaapt meestal tot 11.30 uur terwijl mijn meissie al om 9.00 uur op de psz moet zijn. Dan laat ik hem dus even liggen. Ben dan wel heel snel weer terug. Doe dus niet op mijn gemak even een puzzeltje met haar ofzo.
Tot nu toe is er nog niets vervelends gebeurd. Eén keer lag hij te huilen toen ik thuis kwam, maar dat gebeurd ook wel eens als ik thuis ben.

Groetjes, Karin

Hoi,

Ik laat mijn zoontje Daan ook wel eens alleen thuis als de oudste naar de psz moet halen of brengen.Vind het vervelender om hem wakker te moeten maken dan even snel op en neer, school ligt op nog geen 50 meter.
Wel weten alle moeders die ook aan school staan dat er een kleintje thuis te slapen ligt als ik alleen ben, dus als er wat gebeurt zijn zij opde hoogte.
Meedere moeders die hun kindje brengen of halen laten een jonger broertje of zusje even alleen thuis slapen.

Liefs Saskia

NEEE, ik laat Rik niet alleen thuis.
Ik denk ook neit dat je het jezelf vergeeft als er wel wat gebeurt en je kleintje ligt thuis...MAAARRR ik kan me de verhalen wel voorstellen als je even je oudere kindje van school moet halen en je kleintje ligt zo lekker te slapen...maarja dat probleem heb ik niet...dus voor nu ga k pas weg als Rik wakker is!!

En helaas voor Rik moet ik hem 3 x per week al wakker maken sochtends omdat ie zelf naar de oppas moet (oma's hihi). Vind het zelfs dan al zielig aaaaahhhh.

X Saskia
mv Rik 18,5 wk

Ik laat mijn dochter wel eens alleen thuis ik het 2 rottweilers en laat ze altijd 1 voor 1 uit dus er is altijd 1 in huis.
Mijn man zit in het leger en ben vaak alleen dor de weeks dus hoe moet ik dat anders oe we wonen ook wat acheraf.
Ik heb er in het begin wel moeite mee gehd hoor maar als ze slapt merkt ze dat toch niet als ik weg ben.

groetjes patricia

Vind je dit niet dubbel zo link??
ieder voor zich hoor
ik heb ook twee honden maar laat er echt geen 1 alleen thuis bij de baby zonder toezicht
ik laat de honden gezamelijk uit met de baby , en anders moeten ze maar wachten tot mijn man thuis is
we zorgen altijd dat ze voor zijn dienst (3 ploegen) een grote ronde hebben gehad zodat ik ze tussendoor alleen ff hoef te laten plassen en na zijn dienst gaan ze weer een grote ronde.
Ik vind zelf de kleine alleen laten al gevaarlijk maar met ook nog 1 hond thuis. nee dat vind ik te link hoor.

groetjes moekje (mama van Ryan 24-07-2007)

p.s. ieder voor zich natuurlijk

Hi,

Ik heb het zelf nog niet hoeven doen, geen hond of andere kinderen, maar m'n moeder deed het vroeger ook. (zo'n 25 jr geleden).
Ze ging dan met de tram even naar de stad op en neer (om wat terug te brengen) en was dan binnen een half uur terug. Ze had dan wel een briefje op tafel waar ze heen was. Of ze ook een briefje op zak had dat er kinderen in huis lagen weet ik niet.
Of ik het zelf zou kunnen...geen idee...

Aan de andere kant...hoever is de school mamatoriuk? Blijft het in zicht? En haalt je babyfoon het?
Of, waarom laat je je kindje niet in z'n pyama en leg je hm al slapend (als het lukt) in de bak van de kinderwagen? Dan kan je hm daarna wel weer aankleden toch?

Maar ieder z'n keus!

Sannemams

Ik laat de kleine (3maanden) ook wel eens alleen thuis. Niet graag, maar soms kan ik er niet onderuit.
Als ik de andere kinderen naar school moet brengen en halen ben ik dus alleen daar al 4 keer om aan t rijden. Dan hebben we nog een hond die uit moet, kids die naar verenigingen, vriendinnen of weet ik wat gebracht moeten worden...enz.
Als ik de kleine dan iedere keer moet wakker maken komt ie dus niet aan slapen toe.
Als het weer en de tijd   het toelaat combineer ik dingen wel; met de hond samen en zoon in kinderwagen naar school lopen bijvoorbeeld. Maar door de afstand is dit tussen de middag al niet te doen.
Ik heb dan idd wel een briefje bij me waarop staat dat er een baby alleen thuis is op dit en dit adres vanaf zo laat.. Voor het geval dat...
Ik ben er niet gerust op en haast me zoveel mogelijk, maar soms kan het niet anders.

Ik heb het wel gedaan ja.
Toen ik nog zw.verlof had en mijn oudste naar de opvang moest brengen 's ochtends, dan liet ik Tijl die 10 min. wel even alleen.
Idd ook met telefoon én met briefje en adres. De opvang is aan het eind van de straat, dat dan weer wel.
Zo'n verhaal van TwinStars is natuurlijk vreselijk en wil niemand meemaken.

Nu gebeurt het niet meer omdat Tijl ook naar de opvang gaat, maar wellicht in de toekomst als de oudste naar school gaat. Maar dat is pas over 1,5 jaar...

Dames,

bedankt voor jullie reacties. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die de baby niet alleen thuis wil achterlaten. Ik had het er op het schoolplein nog over met wat moeders en tot mijn stomme verbazing zegt een van de moeders dat ze haar kinderen weleens alleen thuis laat, want als er wat gebeurt is het de wil van God. (mijn oudste twee zitten op een openbare basisschool) Ze vertelde ook dat ze daarom haar kinderen niet laat inenten en gewoon op straat laat spelen en geen hek om de tuin heeft. Op mijn vraag of het dan niet de keuze van God was dat ze de verantwoordelijkheid voor haar kinderen nam liep ze boos weg. Te belachelijk voor woorden vind ik deze reactie. Je zet je kinderen toch ook niet op een spoorwegovergang omdat het de keuze van God is als ze plat worden gereden? Wat vinden jullie hier nu van?

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan