Laten jullie je kindje weleens heel even alleen thuis?

Steeds als ik de hond ga uitlaten neem ik mijn dochter  mee in de kinderwagen. Vooral met mooi weer is het natuurlijk heerlijk om  in het bos te wandelen.
Vanmiddag lag ze net lekker te slapen boven in haar bedje. Toen heb ik haar laten liggen en ben de hond gaan uitlaten... het zat me helemaaaaal niet lekker, ook al  ben ik alleen naar het  uitlaatveldje op de hoek van onze straat gelopen  

Hoe denken jullie daarover? Gaan jullie weleens  voor korte tijd  het huis uit terwijl je baby ligt te slapen?

Hallo

Ik heb er toevallig vandaag even over gedacht omdat ik iets moest ophalen bij iemand in de straat. De babyfoon haalt het niet. Ik heb het niet gedaan, ik durfde het toch niet. Wel ben ik eens naar de buurvrouw geweest terwijl Loek tevreden in de box lag. Maar dat is een paar minuutjes om bv een afspraak te maken (ze is kapster).

Ik vind het eng! Het ergste wat er kan gebeuren, is dat hij even huilt, maar zelfs dat vind ik moeilijk. Ik doe het dus niet. Mijn buurvrouw deed het wel bij haar 2e en mijn schoonzus ook, die brengt en haalt de oudste van en naar school terwijl de jongste in bed ligt.

Groeten
Rosanne

Hoi

Ik heb ook een hond en nog een dochter van 2,5 en een zoon van 11 wk

's morgens nadat hij de fles heeft gehad (6.00 uur) leg ik hem terug en slaapt hij verder mijn dochter slaapt ook tot ongeveer 7.30.
Ik ga dan om 6.45 de hond uit laten. Ik ben hooguit 15 minuten weg (sommige vinden dit erg lang) meestal ben ik sneller terug. Ik heb wel altijd een briefje op zak dat als er iets gebeurd dat er twee kindren thuis in bed liggen en het tel. van mijn man. Die is al naar het werk (om 3.30 uur vroeg he)

En meestal laat ik de hond ook ok 12.30 uit en dan ligt er een of alletwee in bed. Anders is het zo'n gedoe om met twee kinderen de hond uit te laten. Zeker als het regent

Af en toe moet je " risico's"   nemen

Groetjes annegien

Marieke is nummer 3, en moet idd wel eens even alleen thuis blijven. Alleen als ze lekker ligt te slapen, anders gaat ze mee, maar als ik haar elke keer mee moet nemen wanneer ik de oudste naar school breng wordt het wel heel erg onrustig voor haar. Ik leg dan een briefje op de trap, bij de voordeur, dat ik even weg ben en er een baby in huis is. En ik heb een briefje in mijn tas af jaszak dat er een baby in huis is en telefoonnummers erbij wie er gebeld moet worden als mij wat overkomt.
In het begin vond ik het vreselijk, maar het is wel de beste oplossing zo.

groetjes,
Sabine

Ik breng wel eens de vuilniszakken naar de containers, die staan 30 meter van mijn huis vandaan. Verder heb ik het nog niet gedaan. Maar 1 minuutje naar de buurvrouw ofzo zou ik nog wel doen.

Een vriendin van me  zat een poos geleden  met dit 'dilemma'. Ze wilde graag elke dag een kwartierje hardlopen, maar da s natuurlijk lastig met baby. Wat ze deed was eerst voor het hardlopen haar vriend bellen op het werk en  als ze weer thuis was, belde ze weer om te zeggen dat ze veilig thuis was. Een briefje in je zak  vind ik ook een goed idee. Het ergste wat er kan gebeuren is idd dat je kindje eventjes huilt. Maar ik zou  het geen lekkere gedachte vinden, al veroordeel ik de mama's die het soms  doen niet!  

Alleen om even naar de buren te gaan om iets te brengen of op   te halen, maar verder echt niet. Moet er niet aan denken eerlijk gezegd. Ik heb er gewoon geen goed gevoel bij.
Groetjes Veerle

Met Marielle heb ik het welgeteld 1 keer gedaan!
Nu met Vera zo nu en dan als ik weet dat ze nog minstens een half uur zal slapen en ik Marielle van school moet halen. Goed idee van dat briefje! Zal ook een briefje in mijn jaszak doen!

hallo,

Ja dit onderwerp hoor je steeds vaker......

Ik laat Madeleine wel eens alleen thuis, wanneer ik mijn andere dochter naar school breng. Wanneer Madeleine slaapt anders neem ik d'r mee. Dus met 10 min ben ik weer thuis. Het is een rot gevoel maar het is het beste voor haar.

De 1e weken nam ik haar iedere keer mee. Ook wanneer ze lag te slapen. Helaas werd ze er erg onrustig van, met als gevolg dat ze steeds meer ging huilen. Iedere keer werd ze wakker wanneer ik haar uit bedje haal. Een andere moeder deed het ook met haar kindje. Ze zei het ergste wat kan gebeuren is dat ze 10 min alleen huilt, voor de rest kunnen ze nog niets. Ja, dat is waar......

Dit werkt het beste voor ons allemaal.

Groetjes  Sandra
(mv Isabelle en Madeleine)

Terug
Bovenaan