Laten jullie je kindje weleens heel even alleen thuis?

Het spijt mij zeer om dit hier neer te typen!
Maar ik zou NOOIT mijn kind alleen thuislaten!
Je kunt misschien wel een briefje in je eigen jaszak steken met de mededeling
dat je kind(eren) thuis zijn! Maar wat als er kortsluiting ontstaat en er een brand daardoor veroorzaakt wordt!
Ik weet dat ik nu een zeer ernstig voorbeeld noem, maar het zal je maar gebeuren!!!
Een kind kan zichzelf niet redden uit een dreigende situatie...daar ben jezelf juist voor
om je kind(eren) te beschermen!

Ik vind het krom dat je als ouder zijnde je kind(eren) met zo'n jonge leeftijd alleen thuislaat! Eerlijk gezegt kan ik me daar behoorlijk pissig om maken!

Mijn Ex heeft toen hij 4jaar was zijn ouderlijk huis in de fik gestoken...alleen maar omdat er op dat moment niemand toezicht op hem had!
Hij heeft het ter nauwernood gered!
Denk na...............als er iets misgaat, kun je jezelf de rest van je leven kwalijk nemen dat je zo'n besluit hebt genomen!!!

Groetjes
Hanna

Maar Hanna, het gaat hier om baby's die nog niet een fikkie kunnen stoken. Natuurlijk zou ik mijn dochter van 4 nooit alleen thuis laten. Omdat zij het besef heeft 'alleen' gelaten te worden. Dat is schadelijk voor haar ontwikkeling. Als mijn kind uit haar bedje kan klimmen is het uiteraard ook niet verantwoord!

Hoi,

Inderdaad zie je als er meer kinderen in het spel komen dat je ze soms alleen laat.
Ik laat ook wel de honden uit met kind(eren) nog in bed. Maar neem dan de portofoon mee en dan hoor ik ze huilen en ben er weer in een paar minuten Heb Soms ook de oudste snel met de auto naar het kdv gebracht als de jongste goed lag te slapen. En als je dan over kansbereking hebt is de kans groter dat ik een auto-ongeluk krijg (ook met kind in de auto) groter dan dat het huis in brand gaat.   Ik zorg er wel voor dat er geen apparaten aan staan of op standby (tv) en de buren zijn op de hoogte + rookmelders in huis.
Een gestresste baby is ook niet alles.

Marjanne

Sorry, moet toch even reageren. Wat als je wel thuis bent naar beneden loopt de trap af valt je nek breekt en dood bent?   De kans is natuurlijk heel klein maar ja je weet maar nooit!

Zoals ik al eerder schreef deed ik het bij mijn oudste ook nooit en riep ook dat ik het nooit zou doen maar dingen en situatie veranderen en het moet een werkbare situatie blijven voor iedereen. Het belangrijkste is dat je voor jezelf het gevoel hebt dat je alles doet wat er in jouw eigen macht mogelijk is om een zo veilig mogelijk thuis voor je kinderen te creeren. Iedereen (ga ik tenminste vanuit) wil de beste moeder/vader zijn voor hun kind(eren).

Ik vind het ook iets anders om een baby die   niet kruipt/loopt maar slaapt in zijn/haar bed alleen in huis te laten voor even dan een kind  dat wakker is en kan lopen kruipen etc. Dat zijn voor mij twee totaal verschillende dingen.  

Groetjes
Angelique

Hoi hoi,

Ik kan me voorstellen dat het makkelijk is om afentoe je kind(eren) eventjes een paar minuten alleen te laten,vooral als je meerdere kinderen hebt.
Toch ben ik het met Hanna eens.
Vooral als je in een drukke omgeving woont(een flat bijv.).
Ik heb zelf een keer meegemaakt dat een buurman een "fout"gaatje boorde in de gasleiding.
De buurvrouw stond aan de deur ,en liep het ook nog eens langzaam te vertellen,(eerst wat ze aan het maken waren ,lambrisering,toen dat vriend liep te boren,en toen dat ze nu een sissent geluid hoorde)
Dus al met al duurde het ook nog ff,nou de hele flat ontruimen kost ook tijd.
Of wat dacht je van die oudjes die door een pannenlapje de boel aflaten fikken?
Ik heb in een fotozaak gewerkt en daar kwam een vaste klant(die met verzekeringen werkt) rolletjes ontwikkelen ,nou je wilt niet weten hoeveel t.v.'s afbranden,en hoe de boel er dan uitziet.
Wat als je kind zich verslikt,doordat hij spuugt en stikt.
En ik las ergens dat iemand een briefje op de deur deed dat de kind(eren) alleen thuis zijn nou ik woon in Delft(best druk) en wieweet wat voor engerds dat lokt?(nou moet ik zeggen dat dit wel uitmaakt met waar je woont natuurlijk)
Ik vind het eng,ik weet het ,op een gegeven moment moeten ze ook alleen naar school etc.maar dan hebben ze wel al beschikking tot zelfredzaamheid,nu nog niet.
Ik wil zeker niemand veroordelen,want iedereen moet het zelf weten,maar moet eerlijk bekennendat ik schrok van de hoeveelheid mensen die hun kind alleen thuis laten.
Ik zal niet met mijzelf meer kunnen leven ,als er toch wat gebeurd.

Groetjes Merel (wil nogmaals niemand veroordelen,maar wil toch laten weten dat ik mijn kind(eren) niet alleen laat ,en ook mijn beweegredenen erbij)

oja ,was nog vergeten te vermelden dat het mij echt om weggaan gaat in die zin dat je je huis niet meer kunt zien.
Dus als je voor de deur de hond uitlaat,of ff bij de buren voor de deur staat te kletsen,of de peuterzaal zit om de hoek,  tja dan zou ik mijzelf niet druk maken.

groetjes Merel

Juist ja, ik kan de school zien vanuit mijn huis. Boodschappen doen verder weg zou ik niet doen. En ik ga op het laatste moment weg, neem de fiets (ben er dus in 20 seconden dan..) en dan weer naar huis. En ik woon ergens hoog in Friesland waar het vrij rustig is ;-)

Ik heb er op zich niet echt problemen mee, als het maar heel even is....

'Naomi wil overdag niet echt heel goed slapen en als ze dan ligt, maak ik haar niet wakker om even naar de PSZ te gaan, ben dan op de fiets in  max 10  min heen en terug...maar laatst was ik vergeten de sleutels in mijn zak te doen en toen ik daar achter kwam was de voordeur natuurlijk al dicht....

Moest toen bij mijn moeder in de bibliotheek de sleutels gaan halen, want mijn schoonouders waren ook niet thuis...kostte me dus 45 min ipv 10 grrrr

Heb nu wel een sleutel bij de buren liggen, werken flexdiensten dus zijn veel thuis overdag.

Maar ik ga ook een briefje met namen en telefoonnummers meenemen wat een goed idee zeg

Groetjes Yvonne

Terug
Bovenaan