Laten slapen?

Hoi meiden,

Daan is nu 7 weken. Sinds Daan 4 weken is slaapt hij door van 23.00 tot 07.00, soms wel even wakker voor een speen of schone broek, maar meestal wordt hij helemaal niet wakker snachts. Nu is het zo dat ik hem voor zijn laatste fles wakker moet maken om 23.00 uur, anders slaapt hij gewoon door (ik weet niet tot hoe laat hoor, heb ik nog nooit geprobeerd). Hij krijgt om 19.00 uur zijn 1 na laatst fles. Is het dan beter om hem te laten slapen na zijn fles van 19.00 uur? Hij gaat dan meestal rond 20.30 naar bed. Mag er ook meer of minder dan 4 uur tussen een fles zitten? Want als hij van 19.00 tot 7.00 slaapt red ik het niet om hem 5 flessen te geven met 4 uur ertussen. Daan krijgt nu 4 x 160 met 5 1/3 schep en die van 23.00 180 met 6 scheppen! Ben erg benieuwd wat jullie vinden en denken, heb echt behoefte aan advies!!

Liefs marieke

tja, dat zijn altijd van die moeilijk dingen. Ik vind 7 weken wel vroeg om 12 uur achterelkaar te slapen, maar ja, ik ben geen deskundige (misschien eens het cb vragen?). Eigenlijk zou ik het nog een poosje zo blijven doen. Ws gaat Daan vanzelf aangeven dat hij niet meer toe is aan die fles van 23:00 uur (door daar gewoon heel weinig van te drinken).
Maar je kan het natuurlijk een keer proberen, als hij dan midden in de nacht wakker wordt van de honger, dan weet je dat hij  nog niet zonder die fles  van 23 uur kan    

Hai Marieke,

Onze zoon Milan is nu 12 weken en slaapt ook al een hele tijd de nacht door. Ik heb gehoord van andere mensen  dat zo'n jonge baby nog niet zo'n lange tijd zonder voeding/vocht mag zitten. Wij hebben Milan in het begin ook nog wakker gemaakt voor zijn laatste voeding rond 23.30 uur (zodat hij niet te lang zonder voeding zat) maar een gegeven moment hebben wij het gewoon geprobeerd en hem een keer om 19.00 een voeding gegeven en door laten slapen en hij kwam toch weer midden in de nacht omdat het voor hem te lang was. Nu geven wij hem om ca.  22.00 uur de laatste fles en komt hij s'ochtends om 06.00 uur-07.00 uur. Milan krijgt nu 5 x een fles van  180/6.

Je kan het is proberen om te kijken hoelaat Daan komt als je hem 19.00 uur de laatste fles geeft, waarschijnlijk komt hij dan midden in de nacht en daar merk je aan dat het toch te lang is voor hem waardoor je de fles van 23.00 uur gewoon aan kan houden. Slaapt hij wel door dan heeft hij blijkbaar geen behoefte aan nachtvoeding, probeer het is.

Succes,

Groetjes Laura

Er zijn ook kindjes die dan dus niet wakker worden! 7 weken is wel erg vroeg om je baby door te laten slapen. De meeste kindjes zijn rond de 5 maanden als ze eraan toe zijn om 12 uur achterelkaar te slapen zonder voeding tussendoor.

Waarom wil iedereen toch zo snel van die late voeding af. Is de gezondheid van je kindje niet veel belangrijker dan het feit dat je hem/haar wakker moet maken? Als je kindje de fles gewoon leegdrinkt is er niets aan de hand. Ze slapen daarna ook weer gewoon lekker verder.

Mijn advies. Vervroeg de late fles naar 22.30 uur, dan kun je zelf ook eerder naar bed en geef voorlopig die late fles. Ze hebben die nog zo hard nodig op die leeftijd.
Maar als je het risico wilt lopen om de gezondheid van je kindje te schaden, ga vooral proberen om je kindje door te laten slapen.

Als ze 6 kg zijn, dan is de tijd daar dat de late fles weggelaten kan worden.

Groetjes,
Leeuwtje

Hallo,

Hier dus een kindje die met  4 weken geen nachtvoeding meer bliefde en met 12 weken geen late avond voeding meer wilde.

Die laatste opmerking van Leeuwtje (toch??) vind ik een beetje belachelijk.
Als je goed naar je moeder instinct luistert, én naar je kind weet je heus wel of het kan of niet.

Mijn dochtertje werd dus niet wakker, en ik maakte haar dus wakker.. met het gevolg dat ze ging krijsen, meppen.. boos was omdat ik haar wakker maakte.
En daarna gewoonweg nog 3 uur met haar opliep omdat mevrouw de slaap niet meer kon vatten (oververmoeid)

Dit heeft niets met de rust van de moeder te maken, en des te meer met de rust van de baby.
Zolang je beebje tevreden is zou ik niets doen, ze geven het vanzelf wel aan (net als in ons geval) of ze er aan toe zijn of niet (laten bijv. dan ook in de ochtend veel staan)

Groetjes Debby m/v B'Elanna

hoi

mijn dochtertje is   as woensdag 4 weken oud
gisteravond heeft zij om 18.30 115@120 cc gehad en ze bleef zo verschrikkelijk huilen terwijl we alles al hadden geprobreerd om haar te kalmeren dat ik haar 30 cc bij heb gegeven om half 9 dit dronk ze lekker op. voor de laatste voeding kregen we haar niet wakker wat we ook deden.

om2.30 werd ze zelf wakker en dronk haar fles helemaal op..

ik moet van het cb 210 ml water maken-7 schepjes voeding dan heeft ze 230a240voeding dit moet ik door de helft doen zodat ze per flesje maar 115a120 binnenkrijgt per keer dit gaat op zich prima ze drinkt iedere fles wel op

maar ze is een hele wakkere baby en ze word verkouden zo erg dat tlijkt alsof ze snurkt tijdens slapen dus de xeren dat ze slaapt laat ik haar liever wat slapen ipv om 3 uur wakker maken zoals ik steeds moet van cb.

liefs miranda

Sorry hoor, als mijn opmerking belachelijk wordt gevonden. Maar ik heb in mijn naaste omgeving meegemaakt dat ze hun kindje ook geen late voeding meer gaven, omdat het zo zielig was om het kindje wakker te maken.

Dat kindje was 10 weken en was dus een stille verhongeraar! Of hoe je het ook wilt noemen. Ze sliep lekker door ja, maar ondertussen viel ze wel af! En is uiteindelijk in het ziekenhuis beland. En ze merkten zelf weinig aan het kindje, ze was vrolijk en alert. Ze sliep overdag ook wat meer dan ze voorheen deed, dus ze dachten er goed aan te doen. Dus nee, ik vind mijn opmerking niet overdreven als we hier praten over een kindje van 7 WEKEN!

Onze zoon (nu 14 maanden) had met 4 weken ook geen nachtvoeding meer nodig. En vanaf de 6 weken moesten we hem ook wakker maken voor de late voeding. Hij was iets ouder dan 5 maanden toen hij 's ochtends de fles niet meer wilde. Toen hebben we de late voeding weggelaten en dat is meteen goed gegaan. Hij is overdag nooit zo'n slaper geweest, maar 's avonds en 's nachts altijd wel. Maar dat nam niet weg dat hij die late voeding nodig had.

En ik ben het ermee eens dat ieder kindje anders is. Dat is ook de reden dat ik erbij heb gezegd dat de kindjes meestal rond de 6 kg zijn als ze eraan toe zijn om door te slapen en die late voeding niet meer nodig hebben. Ik heb nu een nichtje van 3 maanden en die weegt ondertussen ruim boven de 6 kg. Dus nee, die heeft ook geen late voeding meer nodig. Maar zij is dan ook groot en flink voor haar leeftijd.

Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden, maar ik hoop dat mijn beweegredenen nu wat duidelijker zijn.

Groetjes,
Leeuwtje

Niet zo fel leeuwtje!! Wie ben jij om te denken dat ik de gezondheid van mijn kind niet belangrijk vind! Hij krijgt en gewoon 5 flessen en in totaal 900 ml per dag. Hij weegt ook 6 kilo, dus oordeel niet voor je het hele verhaal kent!!!

Terug
Bovenaan