Laten slapen?

Het spijt me als ik in jullie ogen te fel reageer.

En het is al helemaal niet mijn bedoeling geweest om iemand te be- of veroordelen. Ik vind het heel jammer dat mijn berichten zo zijn opgevat en niet zo zijn overgekomen als mijn bedoeling was. Maar dat is toch het probleem van geschreven tekst.

Ik zit er nog zo mee, omdat mijn vrienden nog steeds met de nasleep zitten. En ook met een groot schuldgevoel. Dat wens ik niemand toe. En ja, ook zij willen het beste voor hun kindje en dachten er dus goed aan te doen om hun kindje door te laten slapen. Helaas bleek dat dus niet het geval, en gelukkig is het goed afgelopen.

Leeuwtje

quote: leeuwtje06 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-10-2007 19:49:56'));

Het spijt me als ik in jullie ogen te fel reageer.

En het is al helemaal niet mijn bedoeling geweest om iemand te be- of veroordelen. Ik vind het heel jammer dat mijn berichten zo zijn opgevat en niet zo zijn overgekomen als mijn bedoeling was. Maar dat is toch het probleem van geschreven tekst.

Ik zit er nog zo mee, omdat mijn vrienden nog steeds met de nasleep zitten. En ook met een groot schuldgevoel. Dat wens ik niemand toe. En ja, ook zij willen het beste voor hun kindje en dachten er dus goed aan te doen om hun kindje door te laten slapen. Helaas bleek dat dus niet het geval, en gelukkig is het goed afgelopen.

Leeuwtje

Nou, Leeuwtje, ik denk toch niet dat dat kindje in het ziekenhuis beland is om alleen die late voeding die het niet kreeg. Denk dat er wel meer meegespeeld heeft.
Want babies geven dat echt wel aan op een gegeven moment dat ze een voeding missen...
En het is inderdaad moeilijk om een geschreven tekst een beetje goed te doen over komen, maar tactisch en respectvol schrijven lijkt me toch niet zo moeilijk....en dat is nou nét niet wat jij doet....

Jeetje, ben ergens wel jaloers op al die berichtjes van moeders als jullie! Mijn zoon is nu bijna 4 maand, ruim 8 kg en komt elke nacht nog 2 keer! hij krijgt niet meer dan de max 1 liter voeding per dag. Dat is echt slopend! Als jij er zelf gaan moeite mee hebt om de laatste fles te geven, zal ik er gewoon mee door gaan. ja, of je vervroegd die fles iets voor jezelf. Dan krijgt je zoontje voldoende voeding en hebben jullie beiden genoeg slaap.

leeuwtje,

Ik vind het echt dom zoals jij praat. Juist door wat je vriendin mee heeft gemaakt!!!
Maar goed, slimmer zal je niet zijn, Als je zo denkt goed te doen. Je kwetst hier andere mensen bewust mee. Ik heb geen goed woord over voor mensen als jij!

Ik wil het even voor Leeuwtje opnemen hoor. Zij is zich gewoon rotgeschrokken door wat haar vriendin is overkomen (en terecht), en wil hier anderen voor behoeden. Ze heeft haar excuses aangeboden voor haar reactie en gezegd dat ze absoluut niet wil veroordelen of iemand beoordelen (en idd, dat is het grote probleem van geschreven woord, dat komt nooit zo over als je het bedoelt). Nooit heeft Leeuwtje gezegd dat je een slechte moeder bent, dus ik vindt jouw laatste reactie niet echt gepast. En ten slotte wil ik  nog even zeggen dat stille  honger  echt wel bestaat.  

Marieke, ik ben erg benieuwd wat je hebt gedaan. Heb je de late voeding  al eens laten zitten, en sliep Daan toen lekker  door tot de volgende ochtend?  

De zin dat jij denkt dat ik de hezondheid van me kindje wil schaden schoot mij heel erg in het verkeerde keelgat. Ik probeer juist de goede dingen te doen, net als jij denk ik! En dat je geschrokken bent snap ik, maar vind het niet terecht dat je dat dan op "mij" afreageert. Ik reageerde ook te fel, heb ik door en het is zo, het geschreven woord komt soms anders over als dat het moet.
Laten we het vergeten en gewoon verder gaan met waar we hier voorzijn, onze kindjes!!
Leeuwtje, bij deze ook mijn excuses.

over Daan:

Gister avond kreeg Daan om 19.00 uur zijn laatste fles. Wij zijn om 22.00 uur naar bed gegaan en de wekker gezet om 23.00 uur voor zijn fles, je raad het al, heb hem niet gehoord. Daan werd pas om 05.00 uur wakker. Ik weet niet zo goed wat ik moet, want als ik hem wel wakker maak voor zijn fles om 23.00 uur, is hij rond 5 uur ook wakker!!
Ga zo ook nog maar even het cb bellen na leeuwtje haar verhaal. Want ik denk ook niet dat hij nu al terug mag naar 4 flessen.

Liefs marieke

Terug
Bovenaan