Laten slapen?

Excuses geaccepteerd.

En nogmaals mijn excuses dat mijn verhaal zo aanvallend overkwam. Het was echt alleen als waarschuwing bedoeld.

Geniet lekker van je kleine mannetje! Veel geluk en gezondheid samen.

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi meiden,

Ik heb besloten om zeker tot dat ik weer naar het cb moet (6 nov.)  op 5 flessen te blijven en zoveel te geven als ik nu geef. Hij huilt wel na de fles, maar aan de andere kant red hij er wel 4 uur tussen. Mocht dit niet meer zo zijn, kan ik inderdaad beginnen met meer water.  Bedankt voor al jullie adviezen!!

Liefs marieke

Jeetje, wat een agressie over en weer.
We mogen toch allemaal onze mening en verhaal vertellen?
Er word advies gevraagd en als iemand dan met een serieus verhaal komt, word er zo gereageerd, beetje jammer. Ik zag wel dat alles vergeten en vergeven is, maar moest dit toch nog even kwijt.

Marieke, waarom ga je de laatste fles niet gewoon naar voren schuiven?
Wij deden 'm steeds een half uurtje vroeger geven(in een tijd bestek van 2 a 3 weken), , todat je uiteindelijk uitkomt op een tijd van 20 a 21 uur, dat is best een mooie tijd voor zo'n kleintje,dan zijn de nachten niet zo heel erg lang.
 Je moet eigenlijk uitgaan van een maand of 4 voordat ze echt doorslapen.

Hij slaapt al door, dat was mijn vraag niet! En als alles vergeten en  vergeven is snap ik je reactie niet.

Maar goed, zal wel aan mij liggen.

Het gaat er om dat hij dus alleen maar doorslaapt en zijn 5e fles niet neemt. Maar hij is nog te jong voor 4 voedingen.

Groetjes marieke

Hoi hoi,

Wat een delicate kwestie blijft het toch he, die voeding.
Weet je wat ik als leidraad heb gebruikt? De verpakking van Nutrilon! Daar staat per gewicht op hoeveel voeding erbij hoort en dat klopt aardig voor mijn zoontje.
Sven is nu 12 weken en bijna 6 kilo. Op het pak staat dat je vanaf 6 kg over kunt gaan op 4 voedingen bijvoorbeeld. Nu is Sven ietsie lichter maar hij begon op een gegeven moment met het laten staan van 50 cc bij elke voeding. Toen ben ik dus overgegaan op 4 voedingen. Het CB ging ermee akkoord en Sven is er dik tevreden mee.

Wat ik heb begrepen van kindjes van Daans leeftijd is dat je de 4 uur die ertussen zit overdag mag rekken naar 5 uur maar niet langer. Sven had ook wel eens periodes dat hij langer sliep. Ik vond het dan ook sneu om hem wakker te maken. Daarom had ik dat nagevraagd bij het CB en daar zeiden ze dus: niet langer dan 5 uur. Overdag dan want 's nachts mocht ik hem wel laten liggen tot een maximum van 8 uur. Helaas komt Sven nu nog steeds niet verder dan 7 uur..... haha.

Kijk gewoon hoe Daan het beste reageert. Zo lang hij tevreden is, goed poept, plast en in gewicht aankomt, is er niets aan de hand denk ik.
En weet je, helaas krijg je bij de geboorte geen gebruiksaanwijzing bij je kind dus het blijft altijd zoeken. En geen 1 kindje is hetzelfde dus wij kunnen je een hoop adviezen geven maar uiteindelijk ben jij degene die het beste weet wat voor Daan goed is.

Succes ermee en geniet van je knul!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi maikje,

Bedankt voor je reactie. Hoe oud was jou kindje toen je over ging op 4 flessen? En hoeveel geef je hem dan?
Bij mij op het cb zeggen ze dat hij pas vanaf 5 maanden terug mag op 4 flessen, maar hij is nu bijna acht weken en al ruim 6 kilo en 62 cm.

Liefs marieke

"Hij slaapt al door, dat was mijn vraag niet!En als alles al vergeven en vergeten is, begrijp ik je reactie niet"

Dit is nu precies wat ik bedoelde met de "agressie". Mijn reactie was
gewoon verbazing over hoe er gereageerd word op iemand die advies geeft
of misschien tips kan geven. Jij stelt hier een vraag en iedereen is
vrij om een mening te geven  

Maar waarschijnlijk zie ik het verkeerd.

Met doorslapen bedoel ik, vanaf een uur of 20 tot de volgende ochtend. en zoals iedereen zegt is dat pas vanaf een maand of 4.

Tot die tijd hebben ze nog 5 voedingen nodig.

Hoi,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en ik vind de laatste tijd de agressie steeds meer worden, dat vind ik erg jammer overigens.

Maar even naar het onderwerp. Je krijgt vanzelf in de gaten wanneer je kindje de laatste voeding niet meer nodig heeft. Je krijgt je kindje niet wakker, of de fles wordt niet opgedronken of ze gaan erg huilen als je ze wakker maakt.

Veel mensen gebruiken gewicht als leidraad en daar ben ik het niet mee eens. Ik zal uitleggen waarom. Mijn zoon is best groot, hij woog 5046 gram bij de geboorte. Na 4 weken woog hij al 6470 gram.  bij 4 weken zou hij dan al 4 voedingen kunnen hebben en dat was absoluut niet zo, hij kreeg zelfs nog een nachtvoeding. Hij is nu 13 weken en weegt 8 kilo en hij krijgt nog steeds 5 flessen. hij heeft het gewoon nodig. Ik moet hem wel wakker maken voor de laatste fles maar drinkt de fles geod en snel leeg.

en dat in stilte verhongeren bestaat echt. als kinderen structureel te weinig eten krijgen dan is de bloedsuikerspiegel constant te laag en zullen kinderen niet meer huilen om de voeding.  

Succes groetjes    

Terug
Bovenaan