leeftijd en zwanger worden

Hoi allemaal,
Dank jullie wel voor jullie berichtjes!
Ik hoop dat maart en april vruchtbare maanden voor jullie worden! Het wordt niet voor niets lente toch!
groetjes,
Antoinette

quote: Irene1979 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-03-2008 14:46:07'));

Hoi Antoinette,

Ik ben 28, bijna 29 en zwanger van ons eerste kindje.
Ik denk dat leeftijd niet heel veel zegt, er komt gewoon een moment in je leven dat je eraan toe bent. Ik was heel graag al eerder moeder geworden, maar ik had nog niet de juiste vent gevonden. Nu ben ik bijna drie jaar samen met mijn vriend. We hebben eerst nog gewacht totdat we een huisje hadden. Samenloop van omstandigheden zorgde er dus voor dat we er uiteindelijk half oktober aan toe waren om te gaan proberen zwanger te worden. Wij hebben ontzettend geboft hoor, tweede ronde was het gelijk raak.

Het is wel zo dat hoe ouder je wordt hoe minder makkelijk het zou gaan. Maar ik geloof dat je vanaf je 20e al begint 'af te takelen' wat betreft vruchtbaarheid. Je moet dus wel vroeg beginnen wil je op je vruchtbaarst zijn.

Ik hoor van meer vrouwen: als ik het vooraf geweten had dan.... Maar ja, je weet niet vooraf hoe lang het duurt, hoe het gaat, hoe je je voelt en hoe het verder loopt in je leven.

Kortom: als jullie eraan toe zijn lekker proberen! Mooie leeftijd toch 29 !

Groetjes, Irene

Dank je wel voor je berichtje, succes met je zwangerschap. Ik was er ook idd nog niet eerder aan toe.
groetjes,
Antoinette

Hoi mensen,
Ja ik denk dat iedereen wel onzeker is  over of het wel of niet gaat lukken.

Toch ben ik benieuwd naar de ervaringen van 30ers. Wie o wie kennen mensen die rond 30 probeerden zwanger te worden? En lukte dat snel of viel het tegen?

groetjes,
Antoinette

hoi antoinette,
ik ben op m'n 33e voor t eerst zwanger geworden. Ik ben na t stoppen van de pil 2x ongesteld geweest en toen was t raak. Nu ben ik (heel pril, 5 wkn) zwanger van de 2e. Ook dit keer ben ik na "stopbloeding" 2x ongesteld geweest. Ik ben nu 1 week 35. Dus het kan ook héél snel gaan na je 30e.
Hopelijk is het  bij jullie ook snel raak!
Oefen ze, groetjes mira

Ik ben 31 en in augustus/september gestopt met de pil (toen was ik 30). Mijn man maakt zich zorgen dat wij (hij is ook 31) al te oud zijn voor het "makkelijk" krijgen van kinderen maar ik kan er niet zo wakker van liggen. Als het spontaan  lukt dan lukt het en zo niet, dan is er nog een heel traject ziekenhuis wat ook nog mogelijk is.
Het is wel zo dat je na je dertigste moeilijker zwanger wordt (volgens "iedereen"), maar ik zie genoeg zwangeren van mijn leeftijd en ouder.

Aan de andere kant: ik zou het zelf wel prettig vinden als het nu dit jaar zou willen lukken, want dan begint de leeftijd toch wel te tellen... maar goed, ik ben m'n man ook niet eerder tegengekomen (ik was 28,5 toen ik 'm leerde kennen) en wilde ook eerst zeker van elkaar zijn voordat ik aan kinderen wilde denken. Ik hoop nog steeds voor m'n 32e moeder te zijn (hoewel het dan deze maand of volgende maand zou moeten lukken...) van mijn eerste kindje.

Er is voor zowel jong krijgen van kinderen als oud krijgen van kinderen wat te zeggen, maar uiteindelijk is het toch een samenloop van omstandigheden en of je er aan toe bent of je jong of oud moeder wordt. Ik voel me trouwens nog helemaal niet "oud", maar als ik dan 32 typ moet ik toch wel een beetje griezelen...

Het is mij toch wel een beetje tegengevallen dat het nu wat langer duurt (zit nu in ronde 8) en als ik dat geweten had (tja...) dan waren we misschien toch wel ietsjes eerder begonnen. Ik zit minder met de leeftijd in m'n maag dan met het feit dat het 1e jaar proberen al begint te naderen.

Hoi Antoinette,
je vroeg om  verhalen over  30plussers. Nou daar ben ik eentje van. Ik ben nu 7wkn3dgn zwanger van ons eerste kindje, ben nu 32, maar als ons kindje wordt geboren zal ik 33 zijn. Mijn vriend is overigens 41 en zal 42 zijn als 't geboren wordt.
Na 1 'stopbloeding' ben ik meteen zwanger geworden.
Omdat ik 15 jr aan de pil ben geweest ben ik wel meteen begonnen met van die ovulatietesten omdat ik natuurlijk totaal niet wist hoe mijn cyclus zou zijn. En tsja, je kunt dus zeggen dat dit effectief is geweest.
Vraag me echt af of het veel uitmaakt hoor, er moet gewoon een eitje vrijkomen en als dit 't geval is kun je volgens mij dus net zo snel zwanger worden als wanneer je 20 zou zijn.
Succes ermee!
liefs, prinses

Ik ben nu 34 en ruim 2 jaar bezig met zwanger worden.
Bij ons gaat het dus niet zo snel.

Maar zoals ik al eerder zei; het is gewoon aangetoont dat het langer duurt als je ouder wordt. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen van met boven de 30 die binnen een paar maanden zwanger worden, maar het duurt gemiddeld gezien iets langer.

Succes met zwanger worden en ik hoop dat je er niet zo lang op hoeft te wachten als dat ik al doe.

Hallo mensen,
Bedankt voor jullie fijne reacties! Ik moet me maar over andere dingen gaan druk maken, je kan niet alles in de hand hebben (ik hoop dat dat lukt). Maar mijn kinderwens kriebelt enorm. Denk er constant aan. Het liefst kwam de ooievaar al langs.   Ik hoop dat het voor iedereen snel lukt. We gaan gewoon flink ons best doen met de paassen.  
Dan wil ik allemaal blije berichtjes horen.  

liefs,
Antoinette  

Terug
Bovenaan