leeftijd en zwanger worden

Hoi Antoinette,

Ik wil even reageren hoor, ik ben nu 35 jaar en 21 weken zwanger van mijn 2e kindje. Ik begon met 32 jaar proberen zwanger te raken, binnen 5 maanden was ik in verwachting helaas eindigde dit in een miskraam. Vier maanden na de curettage was ik weer zwanger en op mijn 34e werd onze zoon geboren, toen onze zoon 1 jaar was geworden was ik zwanger van de 2e en het was binnen 2 maanden raak!!!! Ik was net gewend aan het idee dat we voor een 2e kindje gingen en toen was ik dus al zwanger  en dat hadden wij dus absoluut niet verwacht! De media probeert je ook helemaal gek te maken wat zwanger worden betreft, ik ben een 1e klas stresskip en leef ook niet overdreven gezond maar gewoon normaal het enige wat ik nooit gedaan heb is roken. Niet roken en een normaal gewicht hebben is waarschijnlijk in mijn voordeel maar onze conclusie is gewoon normaal leven en proberen zwanger te raken, als het binnen een half jaar niet raak is contact opnemen met de huisarts die kan kijken of er evt. iets  mis is. Laat je niet gek maken door de media  want zwanger  raken kan ook bij jongere vrouwen moeizaam gaan, het is en blijft een wonder en je moet er geluk mee hebben!

Groetjes,

Puk  

Hallo,

Ik was 24 toen ik zwanger was van mijn zoontje en ben nu 26 en we gaan voor nummer 2.

Groetjes Anne

hoi hoi,

Ik ben zelf 28 en mijn vriend en ik beginnen aan ons eerste kindje.
Ik vind dat je dat voorjezelf moet beslissen en jij voelt wanneer je er aan toe bent.
Ik vind dat leeftuijd niets uitmaakt.

Groetjes van maureen en hou ons op de hoogte

Hoi mensen,
Bedankt voor jullie reacties. Het maakt idd niet uit wanneer je er aan begint. En volgens mij is iedereen wel een beetje bang voor als het niet lukt.
Ik houd het voor me dat ik bezig ben, want stel dat het wat langer duurt... Vandaag vertelde een vriendin me dat ze over een half jaar gaat beginnen! De eerste in mijn vriendenkring. Leuk, dan ben ik niet de enige... Ik heb haar niets verteld, maar dat was niet makkelijk!
Ik hoop dat iedereen snel zwanger wordt.
Maar  op de NOD lijst van maart zie ik nog maar 2 gelukkige moeders in spe staan. Wel zijn de meesten nog niet zo lang bezig.

groetjes,
Antoinet

Hoi Antoinette,

Ik wilde nog even reageren op de NOD lijst van Maart. Niet alle mensen die proberen zwanger te worden en op dit forum zitten staan op de NOD lijst. Ik denk dat er een heleboel mensen zijn die in hun eigen onderwerpjes een NOD lijst bijhouden, zeker de mensen die al wat langer bezig zijn.

Groetjes, Esk

Hoi allemaal,

Na al een tijdje mee te hebben gelezen werd het nu toch wel tijd voor een berichtje.
Ik zelf ben net 31 en inmiddels in ronde 8. Dus tja dan begin je je wel af te vragen of het goed gaat komen. Ik heb altijd geroepen dat ik geen kinderen wil voor mijn 30ste. Nou dat is gelukt, maar nu mag het toch echt wel eens zover zijn. Kinderen laten zich niet echt plannen en ik weet dat ik me nog niet echt zorgen hoef te maken. Maar ja met alle verhalen over verminderde vruchtbaarheid na je 30ste en het al lange wachten maakt dat ik soms wel eens wou dat ik misschien al een paar jaar eerder was begonnen. Maar dat is vooral in de onzekere momenten, op andere momenten denk ik vooral we zien wel wat er gebeurd.

Groetjes Kiki

Hallo allemaal

Mijn zoon is geboren net voor mijn 30e verjaardag; ik was in 1 keer zwanger

Nu is hij 6 en we gaan voor de 2e. ik ben zelf 36 en mijn man 39. Ben benieuwd hoe snel het gaat.
Ik weet ook niet f het feit dat ik al een kind heb gekregen nog van invloed is op het zwanger worden en het goed doorlopen van de zwangerschap.

In mijn omgeving zijn veel vrouwen die nu pas beginnen aan kinderen (tussen de 32 en 37 jaar). Worden allemaal vrij snel zwanger hoor; ook van de 1e.
Wel valt mij op dat er op die leefrijd meer miskramen voorkomen.

Ik denk dat je er gewoon niet teveel mee bezig moet zijn. Toen ik 29 was heb ik mij nergens zorgen om gemaakt. Nu wel iets meer en dat is wel jammer; je moet er toch van genieten!

Groetjes

ik was 25 toen ik stopte met de pil en heel snel zwanger was van mijn zoon
en nu ben ik 28 en ga voor nr 2, en ik heb zon idee dat ik dit keer wat langer zal moeten wachten dan bij mijn zoon
maar olgens mij maakt leeftijd niet uit, j bij de een wel bij de ander niet

Terug
Bovenaan