leeftijd en zwanger worden

Hoi hoi, je hoort  vaak dat je tussen je 22ste en 30ste het meest vruchtbaar bent. maar ik vind zoiets toch voor iedereen heel persoonlijk. als je er gewoon niet eerder aan toe bent of gewoon nog niet de juiste partner hebt gevonden doe je er niets aan. maar ik geloof wel dat je na je 35ste moeilijker van n 1ste kindje zwanger raakt. als je ervoor er al een aantal ofzo hebt dan weet je lichaam dit. maar bij een 1ste is het toch altijd allemaal nieuw.
Zelf was ik bijna 21 toen ik zwanger raakte! Ik vind het ook super om jong moeder te zijn. dan hebben je kids later meer aan je heb ik het idee. maar het moet kunnen hoor. ik kijk hier niemand op aan die er voor kiest om later moeder te worden. is voor iedereen persoonlijke keus he!!
Succes ermee joh!!hopelijk ben je lekker snel zwanger en kan je gaan genieten!!!
Liefs mij

Hoi antoinette! in mijn ongeving heb ik ook geen vriendinen die zwanger zijn of er mee bezig zijn ik heb wel vrienden die ook over de 30 zijn en kinderen hebben ik ben zelf 29 en ben sinds jan bezig ik hoop dat ik voor mijn 30ste mijn eerste kindje heb als ik deze maand niet zwanger ben dan wordt ik met mijn 30 jaar moeder ik hoop het zoooooo graaag  ik ben blij dat dit leuke forum er is dan kan ik er tenminste met iemand over kletsen!! heeel veeel succes met klussen!! groetjes xxxx springkikkertje

Ik was 32 toen we stopte met de pil in oktober 2006   en in december zwanger! (na 18 jaar slikken!)
Het kan dus wel emt leeftijd te maken hebben, maar hoeft niet! Boven de 30 ben je minder vruchtbaar, maar ja, eerder was het voor mij nog niet de tijd!
Nu gaan we volgend jaar voor een 2e en dan zien we wel weer...
Groetjes,

Nathalie
trotse mama van Maaike (28-09-2007)

Hoi meiden,
Bedankt voor jullie reacties, Eigenlijk moeten we het ook in perspectief zien.  Tussen30-37 raakt nog zeker 89% zwanger (met medische mallemolen meegerekend) Gewoon het beste ervan maken. En veel klussen

Springkikkertje:ik herken veel in jou. Niemand in je omgeving die er al mee bezig is. Vind dat wel jammer, kan ik geen ervaring uitwisselen, de kunst afkijken enzo. Maar daarom is dit forum geweldig.

groetjes,
Antoinette

Terug
Bovenaan