Letrozole ovulatie-inductie

<p>Hoi ladies,</p><p>Ik zit nu in mijn tweede kuur Letrozole en ik begin het zwaarder te vinden dan ik dacht. Ik begin ook te merken dat ik het heel fijn zou vinden om er met "lotgenoten" over te praten. Iemand hier ook behoefte aan? Misschien kunnen we elkaar supporter en klagen mag altijd :). Ik hoor het graag als iemand behoefte heeft om te praten.</p><p>Liefs,</p><p>Snoepie</p><p> </p>

Hoi Snoepie,
Ik ben op het moment ook bezig met het gebruiken van letrozol. Ik heb ook mijn tweede kuur gehad en heb nu de follikelmetingen. Van de eerste kuur was de dosis te laag dus hij is nu opgehoogd. Mijn follikels groeiden niet door, maar bleven onder de 14 mm hangen waardoor ik Primolut heb gekregen. Ook nu ben ik bang dat hetzelfde gaat gebeuren, moet morgen weer terug voor een nieuwe meting.
Hoe is het nu bij jou?

Hoi Snoepie,
Ik ben op het moment ook bezig met het gebruiken van letrozol. Ik heb ook mijn tweede kuur gehad en heb nu de follikelmetingen. Van de eerste kuur was de dosis te laag dus hij is nu opgehoogd. Mijn follikels groeiden niet door, maar bleven onder de 14 mm hangen waardoor ik Primolut heb gekregen. Ook nu ben ik bang dat hetzelfde gaat gebeuren, moet morgen weer terug voor een nieuwe meting.
Hoe is het nu bij jou?

@anoniem Ja nog steeds.
@Jessievdb ik hoop dat er gewoon eentje groeit! Laat maar weten hoe je follikelmeting ging!
Ik zit in een soort van 4e ronde met Letrozol. Ik had eerst een dosis van 2,5 mg en dat deed echt helemaal niks. Toen met behulp van provera een nieuwe ronde begonnen met letrozol 5 mg. Dat leek aan te slaan want ik had twee eitjes van 18 en 16 mm. Een week later bloed geprikt en ik had een goede eisprong. Helaas was het niet raak en ben ik ruim twee weken later ongesteld geworden. Heel erg balen, maar daarna was ik weer vol goede moed begonnen met letrozol 5 mg, maar op cyclusdag 5 ipv cyclusdag 3 omdat het de vorige keer te goed werkte (en de arts hoopte dat er geen twee eitjes zouden groeien, maar 1). Vandaag op cyclusdag 13 een follikelmeting gehad en het heeft bijna niks gedaan! Ik was zo intens verdrietig!  Hoezo heeft het nu niet gewerkt? Maar mijn arts kwam met een oplossing. Ik moest nieuwe letrozol pillen halen en vandaag beginnen met een dosis van 7,5 mg voor 5 dagen (dus doen alsof vandaag mijn cyclusdag 3 is). Ik had zo’n dunne baarmoederslijmvlies (3,5 mm) dus provera had geen zin en ze had niet het idee dat eitje die ze wel vond vandaag van 10 mm niet ging groeien en dat er geen menstruatie op gang ging komen omdat er niks af te stoten viel. Dus ik ging weer aan nieuwe cyclus beginnen… Afgelopen vrijdag had ik  een follikel meting echo (dag 12) en letrozol 7,5 mg heeft zijn werk gedaan! Yeah! Ik heb 1 ei van 21,5 mm die op springen staat en nog eentje van 15 mm. En eindelijk een lekker dik bms van 9mm. De arts had ons al verteld het gezellig te gaan maken dit weekend ;). Dat hebben we gedaan en nu is het afwachten :).

Sorry vandaag in het verhaal moest zijn: die dag (sorry een beetje copy-paste vanuit andere forums, zodat ik niet het hele verhaal hoeft te typen). 

Hoi snoepie. 
Ik ga starten met de eerste ronde letrozol. Mag vandaag zelf de eerste pil in gaan nemen. Ga starten met 2.5. We gaan zien of dit iets doen. Er staat al een afspraak voor een echo.
Wat geweldig voor je dat het zijn werk zo goed gedaan heeft.

@Gebruiker10098641 oh spannend hoor! Ik hoop dat het meteen bij je aanslaat. Heb je ook PCOS? Ik ben benieuwd of het bij jou aanslaat. Houd ons op de hoogte :) 
Ja ik zit nu dus op letrozol 7,5 mg. Mijn NOD is rond 7 oktober. Ben echt benieuwd of ik zwanger ben. Ik voel nu echt helemaal niks, dus ik kan me daarom niet voorstellen dat ik zwanger ben, maar we gaan het zien. :)

Terug
Bovenaan