Leuke korte, stoere (Hollandse?) jongensnaam gezocht!

Ik zag dat er nog steeds reacties zijn op de vraag om een leuke meisjesnaam... Nou, de meisjesnaam hadden wij al voordat ik zwanger werd. Maar nu nog een leuke jongensnaam!

We zoeken een Hollands aandoende, korte, stoere naam, MAAARRRRR die moet ook in het Duits EN in het Engels uit te spreken zijn... Mijn man is namelijk Duits, en ik heb familie en vrienden in Amerika, dus het zou leuk zijn als zij de naam ook allemaal uit kunnen spreken!

We dachten aan de Friese naam Fedde, maar dat wordt in 't Amerikaans Engels "Feddie" (net alsof je Freddy wil zeggen, maar met een spraakgebrek, haha!)

Alle suggesties zijn welkom!
~Hilde
 
Hoi,

wat dacht je van,
Tim
Beau hahaha weet niet of ik het goed heb geschreven maar bedoel Bo is alleen geen hollandse naam maar wel kort.
Bas
Jordy
Sam

Succes met het zoeken van een naam.

groetjes angel
 
 
Hoi Hilde,
Mijn zoontje heet Max. Is geen Hollandse naam, maar wel kort en stoer. We krijgen er ook heel veel leuke reacties op. We hadden ons alleen niet gerealiseerd, dat je het woordje max. overal tegenkomt. Nog wel op een koffiezetapparaat. (hihi)
Groetjes,
Patricia
 
Mijn broer heet Fedde en in Amerika snapte ze het echt wel al je het even voorzei! (We hebben daar enige tijd gewoond, vandaar.)
Hep je wel eens gedacht aan Sep? Komt in Duitland ook nog redelijk voor en is in elke taal uitspreekbaar!

groetjes,
Wietske
 
geen typische hollandse naam, maar wel goed uit te spreken in engels en duits: Noah.

(kan overigens ook als meisjesnaam, maar dan vind ik hem persoonlijk niet zo leuk dan zou ik er ook eerder Noa van maken.)

Mirjam
 
Hoi Hilde,

aangezien wij een oerhollandse achternaam hebben wilde wij voor ons zoontje ook een oerhollandse voornaam. Dus kozen wij voor Luuk. Lekker makkelijk en kort.
Ben nu zwanger van de tweede en vind het moeilijk om er een naam bij te zoeken.
Maar heb nog even de tijd.

Veel succes

Groetjes Miranda
 
Hoi,

bij de oudste hadden we de jongensnaam meteen Raf en zijn tweede naar Yoichi. Bij de tweede zwangerschap wisten we de jongensnaam ook Ole met tweede naam Sebas. Het is bij ons een meisje geworden en zij heet Ellemijn met tweede naam Mignon.

Zo heb weer wat namen.

groet

ilse
mama van raf en ellemijn
 
Terug
Bovenaan