Leuke korte, stoere (Hollandse?) jongensnaam gezocht!

Moeilijk he die namen!
Vooral als je er ook nog rekening mee wil houden dat die naam in een andere taal ook uit te spreken is. Wij wonen zelf in Duitsland maar de jongensnaam die we in ons hoofd hebben is wel een Nederlandse naam (Tijn) en volgens mij moet dat wel uit te spreken zijn en anders moeten ze er maar een beetje moeite voor doen.
Luuk vind ikzelf ook erg leuk (en volgens mij goed uit te spreken in het Duits want ze kennen de uu wel welliswaar geschreven als ü, maar uitspraak is hetzelfde) maar 2 neefjes van ons heten ook al Luuk en om dan onze zoon ook Luuk te noemen, dat is ook al zowat.
Succes met het kiezen van een naam, want het is en blijft errug moeilijk!

Groetjes danielle (39,5)
 
Ons zoontje heet Ynze. Vinden wij erg leuk, maar of het voldoet aan de criteria "uitspreekbaar" over de grens???
Menno vind ik zelf ook erg leuk, maar komt er bij mijn man niet door, helaas helaas.
Onno
Cor
Douwe
Dirk
Wytze

Met Fedde moet je eventueel nog denken aan die reclame die een tijdje terug geweest is van Sonnema: Fedde en Foekje en... en dan kwam er een debiel sketsje. Maar dat is tegen de tijd dat hij kan praten wellicht al lang vergeten.

Er is overigens ook een site met allemaal friese namen. ik weet alleen niet meer precies hoe het   adres is: even googlen.

groetjes
greet
 
Hoi hoi,

Ik las dat je ook Scandinavische namen leuk vind dus wilde ik je de naam van mijn zoon niet onthouden. Jarkko, dat is een finse naam maar of dat overal uitspreekbaar is hebben we nog niet getest. Verder vind ik Ivar, Mika, Lars, Jens en Jari ook leuke namen.

Succes met jullie keuze!

Groetjes Sandra, mama van Kirsten en Jarkko
 
Hoi daar,
wat dacht je van Hugo! Dit zou onze jongensnaam zijn, maar het wordt een meisje, dus helaas, hij zal niet meer in gebruik genomen worden, 2 kindjes is voorlopig wel voldoende.
Vind hem zelf heel stoer en heel hollands, in het Duits goed te doen, en in het Engels klinkt ie net als Hugo Boss.
Succes met kiezen!
Suzanne
 
Hoi Ueberhilde,

Julian is een prachtige naam (mijn man heet zo nl.).
Wij wonen in Dld en hij wordt idd. als Joelian uitgesproken.

Mijn zoontje heet Jurrien en om dat toch enigszins correct te laten uitspreken voegen we een umlaut op de u toe als het voor duitsers bestemd is. Is misschien een optie?

Onze tweede heet Bas, wordt zonder problemen uitgesproken in Dld, schijnt wel een ongewone naam te zijn. Meestal is het hier (Se)Bastian.

Voor onze derde hebben we ook al weer een naam in gedachten, eentje die in beide talen lekker in de mond ligt (zeg lekker niet welke). Maar misschien nog een tip om op duitse namensites te kijken. Daar zijn andere namen dan in NL populair  (zodat je niet meteen met een top-tiener te maken hebt).

Veel succes.
 
Hoi Hilde,

Als het bij ons een jongetje wordt, wordt het een Robin. Lijkt me allerlei talen goed uit te spreken, zonder dat het een een of ander raar woord wordt!

Suc6!

Groetjes Gerdien
 
Terug
Bovenaan