Leuke korte, stoere (Hollandse?) jongensnaam gezocht!

Moeilijk, moeilijk!! Noah stond op 't lijstje van m'n man, maar dat vind ik teveel op Noa (meisjesnaam) lijken. Ik dacht ook aan Luuk, prachtig! Dat moet ik nog even met m'n man overleggen... Geen idee hoe ze dat in Duitsland zouden uitspreken - Loek?

Julian vind ik ook mooi, maar misschien niet stoer genoeg? En in het Duits spreek je dat dan uit als Joelian, dat vind ik ook minder.

Verder denkt  hij  aan Jonah, Jonas, Fedde, Wisse. Ik denk aan Nik, maar weet niet of dat lekker klinkt met de meisjesnaam die we in gedachten hebben, mochten we (ooit nog) een  meisje krijgen.  Ole lijkt me ook leuk, maar krijg je dan niet van die grapjes dat je kind Oleeee, oleeee oleee oleeee (we are  the champions)  heet?

Ik geloof dat ik Luuk en Nik het leukst vind tot nu toe. Ik heb ook een heel goeie vriend in Amerika die Nicholas heet, dus het lijkt me leuk om het kind een beetje te vernoemen... Hmmm. Zo moeilijk!! Misschien moet het maar een meisje worden, dan is het niet zo moeilijk, haha!!

Ik sta open voor meer tips!! Germaanse/Scandinavische namen zijn ook leuk, vinden wij. Alvast bedankt voor de ideeen!

~Hilde
 
Onze zoon heet Tijn. Ik denk alleen dat dat moeilijk uit te spreken is in Amerika.
Ik heb even meegelezen want ook wij zoeken een korte, weinig voorkomende jongensnaam. Tijdens de eerste zwangerschap was het al moeilijk, nu helemaal!!!
 
Lars, Tim en Lucas staan in de top 10 van meest gebruikte namen, heb ik gezien.   Net als Sem, Daan, Thijs en Sven. Wel leuk hoor, maar het lijkt me niet zo leuk als ons kind bij twee andere Larsen in de klas zitten... Bram, Max, Ruben, Tom, Stijn, Finn en Luuk  vind ik ook allemaal leuk, maar die staan in de top 20

Ik ben wel errug kritisch, he? Maar ja, het is de naam van je kind, en je wilt toch het beste voor die kleine - iets wat echt bij hem/haar past.

hmmmm... moeilijk moeilijk! We blijven zoeken
~Hilde
 
Hoi

ik had nog een naam, was ff vergeten, Kaj een  Zweedse naam, wordt ook wel als Kai of Kay geschreven, maar in Zweden echt alleen maar als Kaj.

Succes, moeilijk hè
 
Ties, vind ik wel een mooie naam (maar ja daar rijmt pies weer op ;-)   ) en ik weet niet wat ze er in het engels en duits van maken?

Niels en Bart vind ik ook wel stoer.

Groetjes
Chris
 
hoi hoi,

Moeilijk he om een naam te verzinnen..
Ik ben nu 13 weken zwanger en de namen staan alweer vast..
Mijn zoontje heet Dani ( blijf het een leuke naam vinden)
Nu als we een zoontje krijgen word het Niels...
Toch vind ik jongensnamen wel moeilijker..
Dani
Niels
Tom
Levi
Bas
succes...   groetjes simone
 
Terug
Bovenaan